GP Κίνας: Πάσχα με Formula 1
Η περιπέτεια της Formula 1 συνεχίζεται στη Κίνα και τον 4ο αγώνα της χρονιάς. Την Κυριακή του Πάσχα οι δύο Mercedes θα προσπαθήσουν να συνεχίσουν το σερί ενώ οι υπόλοιποι θα προσπαθήσουν να κλείσουν την ψαλίδα από τη κορυφή. Η Κίνα μπήκε στο καλεντάρι της Formula 1 το 2004 με την εξάπλωση του θιάσου στις χώρες τις Ασίας. Σχεδιαστής και εδώ είναι ο Hermann Tilke δημιουργώντας το σύμβολο «Shang» με τη χάραξη της πίστας το οποίο σημαίνει «αυτός που ανατέλλει». Το δημιούργημα του Γερμανού έχει κατασκευαστεί πάνω σε ελώδεις εκτάσεις και αποτελείται από μεγάλη ποικιλία στροφών. Υπάρχουν αρκετά δύσκολα κομμάτια όπως η στροφή 1 και 12 οι οποίες απαιτούν πολλά από τα μονοθέσια, τα ελαστικά και φυσικά από τους οδηγούς. Η κινεζική πίστα διαθέτει όλων των ειδών στροφές, υψηλής ταχύτητας, μέσης αλλά και φουρκέτες, όπως αυτή στο τέλος της μεγάλης ευθείας των 1,3 χιλιομέτρων. Η Κίνα έχει τη μεγαλύτερη ευθεία του πρωταθλήματος και αυτό σίγουρα είναι κάτι που αρέσει στις ομάδες με κινητήρα Mercedes. Όλα αυτά τα χρόνια που βρίσκεται η Κίνα στην F1 έχουμε δει μερικούς εξαιρετικούς αγώνες, όπως η «μαεστρική» νίκη του Michael Schumacher το 2006 υπό βροχή αλλά και δράματα να εξελίσσονται όπως το 2007. Ο Lewis Hamilton είδε τις ελπίδες του για το πρώτο του πρωτάθλημα να χάνονται όταν έκανε λάθος και κόλλησε στην αμμοπαγίδα στην είσοδο του pitlane.
Η στρατηγική παίζει πολύ μεγάλο ρόλο τη Κυριακή στον αγώνα. Όλα έχουν να κάνουμε με τη καλή κατάσταση των ελαστικών και κυρίως των εμπρός. Στις κατατακτήριες επίσης παίζει ρόλο η θερμοκρασία των ελαστικών καθώς πολύ εύκολα μπορεί να ξεφύγει προς τα πάνω. Υπάρχουν αρκετά σημεία τα οποία καταπονούν τα Pirelli και ιδίως το εμπρός αριστερό. Οι Ιταλοί έχουν έχουν φέρει τη μέση και τη μαλακή γόμα καθώς μπορεί να φορτία που δέχονται τα ελαστικά να είναι μεγάλα αλλά οι θερμοκρασίες είναι χαμηλότερες από εκείνες που αντιμετώπισαν σε Μαλαισία και Μπαχρέιν. Τα φετινά P Zero έχουν δείξει ότι αντέχουν και η πτώση απόδοσης τους δεν είναι τόσο μεγάλα όπως ήταν πέρυσι.
Οι προβλέψεις μιλούν για 2 αλλαγές με το πρώτο παράθυρο να είναι κοντά στον 18ο γύρο και το δεύτερο παράθυρο κοντά στον 38ο γύρο. Όπως είπαμε και πριν οι κινητήρες της Mercedes έχουν το πλεονέκτημα εδώ καθώς η πολύ μεγάλη ευθεία βοηθάει για την επίτευξη υψηλής τελικής ταχύτητας ενώ παράλληλα μπορούν να έχουν περισσότερο… φτερό για περισσότερη κάθετη δύναμη. Ένα καλό, αεροδυναμικά, μονοθέσιο έχει μερικά πλεονεκτήματα στις περίεργες στροφές της Σαγκάης. Εκεί ποντάρουν οι Sebastian Vettel και Daniel Ricciardo, ότι η RB10 θα τους επιτρέψει να πλησιάσουν τους Lewis Hamilton και Nico Rosberg. Τα «ασημί βέλη» θα προσπαθήσουν να κάνουν άλλο ένα 1-2 και θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον η ενδοοικογενειακή μάχη.
Η εικόνα που είδαμε στο Μπαχρέιν με τις δύο Force India πολύ δυνατές ίσως να μην αλλάξει πολύ, βέβαια οι απαιτήσεις σε κάθετη δύναμη είναι μεγαλύτερες και αυτό ίσως ταλαιπωρήσει λίγο τους Sergio Perez και Nico Hulkenberg. Δυνατές αναμένεται να είναι και οι δύο Williams με τους Felipe Massa και Valtteri Bottas να έχουν αναβαθμίσεις στην FW36. Βέβαια αν βρέξει το Σάββατο οι πιθανότητές τους για έναν καλό αγώνα την Κυριακή μειώνονται σημαντικά. Η Ferrari έχει νέο επικεφαλής, τον Marco Mattiacci. Οι Ιταλοί έχουν κάνει κακή αρχή στο πρωτάθλημα και δεν μπορούμε να περιμένουμε θαύματα από τον έναν αγώνα στον άλλον. Από την άλλη η McLaren μπορεί να εγκατέλειψε στο Μπαχρέιν αλλά οι άνθρωποι του Woking είναι πεπεισμένοι ότι τα προβλήματα έχουν λυθεί. Ο ρυθμός του Jenson Button στο Sakhir ήταν ενθαρρυντικός με τον Βρετανό μάλιστα να πιστεύει πώς αν δεν εγκατέλειπε είχε ελπίδες για το χαμηλότερο σκαλί του βάθρου. Οι θερμοκρασίες αναμένεται να είναι σε χαμηλά επίπεδα οπότε η MP4-29 δεν θα αντιμετωπίσει προβλήματα όπως στη Μαλαισία και μένει να δούμε αν τελικά έχει την ταχύτητα που πιστεύουν ότι έχει.
Η πίστα των 5.451 χιλιομέτρων αποτελείται από 16 στροφές, δηλαδή το 80% . Οι οδηγοί θα πρέπει να καλύψουν 56 γύρους για να πάρουν τη καρό σημαία. Η μέση ωριαία ταχύτητα είναι στα 202χλμ/ώρα και οι οδηγοί πατούν τέρμα το γκάζι μόλις στο 55% του γύρου. Η πίστα έχει 8 ζώνες φρεναρίσματος και οι οδηγοί πατούν το φρένο στο 15% του γύρου. Η φθορά των φρένων είναι μικρή ενώ η κατανάλωση καυσίμου είναι μικρότερη από αυτή του Μπαχρέιν. Η πίστα προσφέρει αρκετά σημεία για προσπεράσεις, και οι περισσότερες προσπάθειες θα γίνουν στα φρένα για τη φουρκέτα μετά τη μεγάλη ευθεία. Και φέτος θα έχουμε διπλή ζώνη DRS, Η πρώτη στην μεγάλη ευθεία και η δεύτερη στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού.
Ο καιρός ίσως παίξει το ρόλο του καθώς αναμένεται βροχή το Σάββατο με τις πιθανότητες να είναι στο 40%. Οι θερμοκρασίες είναι σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτά που είχαμε συνηθίσει σε Sepang και Sakhir, κοντά στους 20 βαθμούς. Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έχει βγει αρκετές φορές στη Σαγκάη και οι πιθανότητες να δούμε ξανά τον Bernd Maylander στην πίστα την Κυριακή είναι κοντά στο 40%.
Το Grand Prix Κίνας ξεκινά στις 05:00 ώρα Ελλάδας τη Παρασκευή με το FP1. Όλο το 3ήμερο μπορείτε να παρακολουθείτε τη δράση μέσα από τις σελίδες του motornews αλλά και να ενημερώνεστε μέσω Twitter: www.twitter.com/motornews_gr και μέσω Facebook: www.facebook.com/motornewsgr
Τηλεοπτική μετάδοση από τον OteTV ζωντανά όλο το 3ήμερο και από τον Alpha ο αγώνας μαγνητοσκοπημένος τη Κυριακή στις 16:10.
Τα ελαστικά της Σαγκάης.
Πρόγραμμα GP Κίνας.
Παρασκευή |
Σάββατο |
Κυριακή |
FP1 05:00 – 06:30 | FP3 06:00 – 07:00 | Race 10:00 |
FP2 09:00 – 10:30 | Qualy 09:00 |