MotoGP Day’s Report: Λάθη που πληρώνονται

    Πολλά από αυτά που συνέβησαν στο Austin ίσως παίξουν σημαντικό ρόλο στο υπόλοιπο της σεζόν

    Το Grand Prix του Austin ήταν περίεργο. Δεν υπήρξε κάποια έκπληξη στην κορυφή με τα δύο Repsol Honda, σχεδόν φυσιολογικά, να κατακτούν τις δύο πρώτες θέσεις, ωστόσο η γεύση που έμεινε στο στόμα ήταν περίεργη…

    Και όλα ξεκίνησαν από την εκκίνηση. Εκεί, ο Jorge Lorenzo έκανε ένα απίθανο λάθος, ένα λάθος από αυτά που δεν περιμένεις ποτέ να κάνουν άνθρωποι τόσο συγκεντρωμένοι και τόσο αφοσιωμένοι και τόσο έμπειροι. Ο Ισπανός μπερδεύτηκε πολύ, τόσο πολύ που όταν άναψαν τα κόκκινα φώτα εκείνος ξεκίνησε τον αγώνα προς έκπληξη όλων, αντί να περιμένει να σβήσουν για να ξεκινήσει. Πάλι καλά που οι υπόλοιποι έμειναν ψύχραιμοι και δεν παρασύρθηκαν από την άκυρη εκκίνηση του Jorge. Ο Ισπανός είπε στους δημοσιογράφους αργότερα πως είχαν κολλήσει πολλά έντομα στη ζελατίνα του κράνους του και όταν άλλαξε φιλμ είχε χάσει τη συγκέντρωσή του και έκανε το λάθος.

    Χμχμχμ… κάτι δεν πάει καλά με τον Lorenzo. Δύο λάθη στη σειρά για τον απόλυτο επαγγελματία είναι πολλά και μάλιστα ένα τόσο χοντρό λάθος. Ο Jorge ήταν και είναι εκνευρισμένος με διάφορα πράγματα και κυρίως με τα ελαστικά της Bridgestone. Στις δοκιμές του χειμώνα και στο Κατάρ δεν κατάφερε να βρει τον τρόπο να τα κάνει να δουλέψουν. Παρά τις πιέσεις του στους ανθρώπους της Yamaha εκείνοι δεν μπόρεσαν να του φέρουν κάτι διαφορετικό ώστε να γίνει ανταγωνιστικός με αποτέλεσμα να μην μπορεί να οδηγήσει όπως θέλει και να μην μπορεί να εκμεταλλευτεί τα σκληρά ελαστικά. Ακόμα όμως και η μεσαία γόμα δεν βολεύει τον Ισπανό ο οποίος έχει χάσει πλέον την ψυχραιμία του. Μέσα σε όλα αυτά, έχουν ξεκινήσει και οι συζητήσεις για ανανέωση της συνεργασίας του με τη Yamaha, κάτι που πλέον δεν γίνεται σε καλό κλίμα. Ο Lorenzo θα ζητήσει εγγυήσεις από το ιαπωνικό εργοστάσιο για ανταγωνιστικό πακέτο, αλλιώς δεν ξέρω αν είναι διατεθειμένος να παλεύει με τον πανίσχυρο Marquez και τη Honda με μια μοτοσικλέτα που δεν τον καλύπτει. Οι πρώτοι αγώνες στην Ευρώπη θα δείξουν μια πιο ξεκάθαρη εικόνα της κατάστασης καθώς αν συνεχιστούν αυτά τα αποτελέσματα για τον Ισπανό σε πίστες που είναι «της Yamaha» τα πράγματα θα γίνουν πολύ δύσκολα. Αναμένεται καυτό το καλοκαίρι στο μπλε στρατόπεδο.

    Στο ναυάγιο της Yamaha συνέβαλε και ο Valentino Rossi ο οποίος ενώ έδειξε διάθεση και ανταγωνιστικότητα στους πρώτους γύρους στη συνέχεια έχασε πολύ έδαφος. Ο λόγος που έμεινε τόσο πίσω ο Rossi ήταν πως καταστράφηκε το εμπρός ελαστικό του από τη δεξιά μεριά με αποτέλεσμα να μην μπορεί να διατηρήσει το ρυθμό του. Αντίθετα, τα Yamaha της Tech3 ήταν σε καλύτερη κατάσταση και ιδιαίτερα ο Bradley Smith έσωσε την παρτίδα με μια 5η θέση.

    Για τον Marquez τι να πει κανείς; Ο Ισπανός ήταν απλά σε άλλο πλανήτη, οδήγησε άψογα, γρήγορα και σχεδόν βαρέθηκε να είναι μόνος του πρώτος. Βαρέθηκε τόσο που στο τέλος έκανε πλάκα στους μηχανικούς του κάνοντας ένα εικονικό λάθος στην τελευταία στροφή κοψοχολιάζοντάς τους… αυτό δεν άρεσε φυσικά καθόλου στον Shuhei Nakamoto. Από την άλλη ο Dani Pedrosa είχε το δικό του ρυθμό και τερμάτισε στη 2η θέση χωρίς να απειλήσει τον teammate του. Παραδέχτηκε στο τέλος την ανωτερότητά του και είπε χαρακτηριστικά ότι απλά ο Marc ήταν πιο γρήγορος, αφήνοντας όμως να εννοηθεί ότι κάπου θα τον πετύχει και θα τον «τιμωρήσει» στους επόμενους αγώνες.

    Ο Andrea Dovizioso, σαν καλός εργάτης, έκανε αυτό που ξέρει καλύτερα να κάνει – να εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο τις καταστάσεις κυρίως χάρη στην ψυχραιμία και την εξυπνάδα του. Εκεί που οι άλλοι αναβάτες της Ducati «έτρωγαν» τα ελαστικά τους στους πρώτους γύρους με έναν γρήγορο ρυθμό (βλέπε Crutchlow και Iannone), εκείνος έμεινε σταθερός στη θέση του διατηρώντας το δικό του ρυθμό. Μόλις είδε ότι μπορεί να παλέψει για το βάθρο δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη και έφερε την D16 στην 3η θέση και το πρώτο βάθρο από το 2012. Η απόδοση των Ducati στο Austin ήταν πολύ ενθαρρυντική και το εργοστάσιο δείχνει να πηγαίνει προς τη σωστή κατεύθυνση, ωστόσο ακόμα έχει δρόμο για να φτάσει τους υπόλοιπους. Ο Dovi πάντως απέδειξε πως είναι άνθρωπος των αγώνων, έχει στρατηγική και είναι ικανός να διαχειριστεί με ευελιξία κάθε τι του προκύψει στην πίστα. Το εντελώς αντίθετο δηλαδή με τον Cal Crutchlow ο οποίος αν κάτι δεν πάει καλά, πάνε όλα στραβά. Ο Βρετανός μπήκε για αλλαγή ελαστικού έπειτα από λίγους γύρους και μόλις επέστρεψε είχε μια άσχημη πτώση τραυματίζοντας το χέρι του ευτυχώς όχι πολύ σοβαρά. Κακή ψυχολογία και ακόμα πιο κακή τύχη για τον Βρετανό που θα έχει χρόνο να σκεφτεί τώρα την απόφασή του να μετακομίσει στην Ducati.

    Το Austin ήταν βαρετό GP, αλλά είχε κάποιες λεπτομέρειες οι οποίες ίσως να παίξουν σημαντικό ρόλο στη διάρκεια της φετινής σεζόν. Τώρα… πάμε Αργεντινή!

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια