GP Μαλαισίας Report
Το Grand Prix Μαλαισίας ολοκληρώθηκε και ήδη η Formula 1 έχει αφήσει την Kuala Lumpur οδεύοντας προς το Μπαχρέιν για τον 3ο γύρο του πρωταθλήματος. Πριν περάσουμε όμως στον επόμενο αγώνα ας ρίξουμε μια τελευταία ματιά στο τι έγινε στην Sepang. Η Mercedes την Κυριακή που μας πέρασε σημείωσε το πρώτο της 1-2 από το 1955 και το Grand Prix της Monza. Τα «ασημί βέλη» τότε είχαν πανηγυρίσει με τον Juan Manuel Fangio στην 1η θέση και τον Piero Taruffi στην 2η. Αυτή τη φορά όμως ήταν οι Lewis Hamilton και Nico Rosberg.
Ήταν ένας δύσκολος αγώνας καθώς υπήρχαν πολλά που έπρεπε να διαχειριστούν, καύσιμα, βροχή, ελαστικά, ανυπόφορη ζέστη, παρόλα αυτά ο Hamilton πήρε πρώτος την καρό σημαία χωρίς να απειληθεί από κανέναν. Μόνο για μια στιγμή έχασε τα ηνία του αγώνα όταν βγήκε από τα pit και βρήκε μπροστά του τον Nico Hulkenberg. Δεν χρειάστηκε περισσότερο από 2-3 στροφές και πέρασε πάλι μπροστά. Όμως αυτό του στέρησε το πρώτο Grand Chelem της καριέρας του. Πίσω του ο Rosberg δεν μπόρεσε να βρει τον ρυθμό ώστε να πιέσει για τη νίκη αλλά παράλληλα δεν κινδύνεψε ποτέ να χάσει την 2η θέση από τον Sebastian Vettel. Η Mercedes έδειξε πως έχει ακόμα τα ηνία αλλά τα άλματα βελτίωσης της Red Bull και της Renault είναι εντυπωσιακά σε κάθε αγώνα. Η RB10 ήταν το μονοθέσιο με το μεγαλύτερο πρόβλημα ψύξης στις χειμερινές δοκιμές, κι όμως σε έναν από τους χειρότερους αγώνες από θέμα θερμοκρασίας, όχι μόνο δεν… λύγισε αλλά ήταν και εξαιρετικά ανταγωνιστική. Οι πρωταθλητές σιγά-σιγά βρίσκουν τον δρόμο τους και όλοι έχουν αρχίσει να ανησυχούν. Ήδη οι Hamilton και Rosberg δηλώνουν ότι η RB10 είναι το σημείο αναφοράς.
Στη Sepang είδαμε ενθαρρυντικά σημάδια από διάφορες ομάδες, όπως Force India, Lotus, Toro Rosso και Caterham. Η Force India κατάφερε να δώσει ένα καλό πακέτο στον Nico Hulkenberg αυτό το 3ήμερο κι εκείνος έκανε τα υπόλοιπα. Όταν βρίσκεται σε ένα καλό μονοθέσιο όλοι γνωρίζουμε ότι μπορεί να καταφέρει πολλά, αυτό έκανε και την Κυριακή στη Μαλαισία με την 5η θέση. Καλό θα ήταν να μπορούσαμε να δούμε τι θα έκανε κι ο Sergio Perez αλλά στάθηκε άτυχος καθώς ένας αισθητήρας στον κινητήρα του δεν του επέτρεψε να εκκινήσει τον αγώνα. Η E22 του Romain Grosjean κατάφερε να τερματίσει τον πρώτο της αγώνα, κι αυτό είναι ενθαρρυντικό για τους ανθρώπους της Lotus, οι οποίοι δουλεύουν πολύ σκληρά για να λύσουν τα προβλήματα. Το ίδιο συνέβη και με την Caterham η οποία μάλιστα κατάφερε να φέρει και τα δύο της μονοθέσια στον τερματισμό μετά από ένα δύσκολο 3ήμερο. Σε πολύ καλό δρόμο βρίσκονται και… οι μικροί ταύροι από τα Faenza οι οποίοι για δεύτερο σερί αγώνα βαθμολογήθηκαν και μάλιστα με τον rookie τους, Daniil Kvyat. Ο Ρώσος είχε έναν πολύ καλό αγώνα δείχνοντας ωριμότητα, με αποτέλεσμα να τερματίσει στην 10η θέση.
Η εμφάνιση των Ferrari, McLaren και Williams δεν ήταν κακή αλλά σίγουρα δεν μπορούν να μείνουν έτσι. Ήδη ο Massa δήλωσε πως αν δεν βελτιώσουν την FW36 κινδυνεύουν να μείνουν πίσω. Μπορεί όλοι να θέλουμε να δούμε ξανά τη Williams να δίνει μάχες στην κορυφή αλλά αν αναλογιστούμε που βρισκόταν το 2013, οι εμφανίσεις της στους δύο πρώτους αγώνες της είναι εξαιρετικές. Είναι δεδομένο ότι «πονάνε» στη βροχή και για κακή τους τύχη έβρεχε και στις δύο κατατακτήριες της χρονιάς με αποτέλεσμα τις ημέρες του αγώνα να δίνουν μάχες που θα μπορούσαν να είχαν αποφύγει. Θα έχουν όμως την ευκαιρία τους. Το Μπαχρέιν είναι σε μερικές ημέρες, εκεί που ο Massa σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στις δοκιμές εξέλιξης. Η F14T δείχνει να υστερεί σε σχέση με τις W05 και RB10 και οι άνθρωποι της Scuderia πρέπει να βρουν λύση διότι για μια ακόμα χρονιά έχουν το 3ο-4ο μονοθέσιο στο grid, ανάλογα την πίστα. Στα ίδια βρίσκεται και η McLaren η οποία ναι μεν έφερε σημαντικές αναβαθμίσεις αλλά οι υψηλές θερμοκρασίες «θόλωσαν» την απόδοσή τους. Η πίστα της Sepang όπως έχουμε ξαναπεί είναι ιδιαίτερα απαιτητική και βγάζει τις αδυναμίες των μονοθεσίων στη φόρα. Οι αγώνες εκτός Ευρώπης συνεχίζονται σε Μπαχρέιν και Κίνα. Η εικόνα των Ferrari και McLaren δεν θα αλλάξει πολύ σε αυτούς τους δύο αγώνες. Εκεί που ποντάρουν είναι στις αναβαθμίσεις που ετοιμάζουν για το Grand Prix Ισπανίας.
Τώρα όλοι βρίσκονται στην πίστα του Sakhir, εκεί που έχουν γράψει πολλά χιλιόμετρα δοκιμών, θα έχει ενδιαφέρον…
Alex Switch