Κάνε το σαν τον Enzo
Απειλές και παιχνίδια εξουσίας από τον Dietrich Mateschitz
Ο δεύτερος αγώνας της χρονιάς πλησιάζει και ήδη οι πρώτες απειλές ακούστηκαν. Ο Dietrich Mateschitz, το μεγάλο αφεντικό της Red Bull, απείλησε ότι θα πάρει την ομάδα του και θα φύγει γιατί είναι πολύ απογοητευμένος με τους νέους κανονισμούς αλλά και από την κατάσταση που επικρατεί.
Το πρώτο Δικαστήριο της χρονιάς είναι προγραμματισμένο για τις 14 Απριλίου με την Red Bull να δηλώνει αισιόδοξη ότι θα το κερδίσει. Οι πρωταθλητές πρόκειται να βασιστούν στο ότι η τεχνική οδηγία που δόθηκε από τη FIA πριν τον αγώνα σχετικά με την μέτρηση της ροής καυσίμου δεν μπορεί να αποκλείσει μια ομάδα. Θα πατήσουν στο ότι οι τεχνικές οδηγίες (TD) δεν είναι κανονισμοί κι έτσι δεν έχουν την ισχύ αυτών. Ας πούμε ότι αυτό γίνεται και οι «ταύροι» αποδεικνύουν ότι οι δικές τους μετρήσεις ήταν οι σωστές και όχι αυτές της FIA. Τότε η Παγκόσμια Ομοσπονδία θα πατήσει στον κανονισμό που αναφέρει ότι απαγορεύεται η ομάδα να πάρει την κατάσταση στα χέρια της και να χρησιμοποιήσει δικά της όργανα μέτρησης. Όλες οι ομάδες είναι αναγκασμένες να ακολουθούν τις οδηγίες της FIA.
Κι εδώ η RBR έχει πρόβλημα, καθώς όλοι στη Μελβούρνη αυτό έκαναν. Το ότι υπάρχει πρόβλημα στις μετρήσεις του αισθητήρα της FIA είναι κοινό μυστικό. Όμως κανένας δεν έχει σηκώσει κεφάλι, έχουν αφήσει όλοι την RBR να βγάλει το φίδι από την τρύπα. Τους βολεύει αυτή η κατάσταση. Η απάντηση του τι θα γίνει σε όλο αυτό το παιχνίδι δεν είναι εύκολη, καθώς οι παράγοντες είναι πολλοί. Τα μέτωπα είναι αρκετά, ο καθένας έχει το συμφέρον του. RBR και Renault κινητήρα, Ferrari κινητήρα (σχετικό θέμα) και τέλος η Mercedes είναι αυτή που δεν έχει προβλήματα αλλά βλέπει τους άλλους να προσπαθούν να την φτάσουν με πλάγιους τρόπους. Θα πάει μακριά η βαλίτσα φέτος.
Ας γυρίσουμε όμως στον Mateschitz, ο οποίος θυμίζει Enzo Ferrari με τις τακτικές που ακολουθεί. Γνωρίζει τι δύναμη έχει και απειλεί το σπορ. Γιατί; Η απάντηση είναι απλή, γιατί έχει δει ότι αυτή η τακτική αποδίδει. Όπως έκανε και ο Ferrari τη δεκαετία του ΄80, κατασκευάζοντας ακόμα και μονοθέσιο για το πρωτάθλημα Indycar, ώστε να δείξει πόσο αποφασισμένος ήταν να φύγει καθώς δεν του άρεσε το νέο καθεστώς κινητήρων. Μια τακτική που ακολουθεί κι ο Luca di Montezemolo όλα αυτά τα χρόνια, με τελευταίο παράδειγμα τη διαμάχη του με τον Max Mosley για το Budget Cap.
Η RBR δεν πρόκειται να φύγει, απλώς παίζει τα δικά της παιχνίδια εξουσίας. Άλλωστε έχει «συμβόλαιο» με την FOM μέχρι το τέλος και του 2020.