Η μεγάλη πρόκληση

Το ταξίδι της Formula 1 συνεχίζεται με το Grand Prix Μαλαισίας

Επόμενος σταθμός, Μαλαισία. Ο εφιάλτης των μηχανικών. Το ταξίδι της Formula 1 συνεχίζεται με το Grand Prix Μαλαισίας, το οποίο πρόκειται να είναι το μεγάλο crash test από άποψη αξιοπιστίας των μονοθεσίων. Οι υψηλές θερμοκρασίες σε συνδυασμό με τα υψηλά επίπεδα υγρασίας κάθε χρόνο είναι πρόκληση για ανθρώπους και μηχανές. Φέτος είναι κάτι παραπάνω από αυτό.

Με τους νέους υβριδικούς κινητήρες να μην λειτουργούν σωστά, ακόμα, τα μονοθέσια θα πρέπει να αντέξουν υπό αντίξοες συνθήκες για 3 ημέρες. Όλα θα δουλεύουν στο κόκκινο. Οι οπές που είδαμε στα καλύμματα των κινητήρων κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών ίσως γίνουν μεγαλύτερες και περισσότερες ώστε να δώσουν… χώρο στον κινητήρα να αναπνεύσει. Μηχανικοί και αεροδυναμιστές θα έχουν τα εσωτερικά καβγαδάκια τους με τους μεν να θέλουν  καλύτερη ψύξη και τους δε να χάσουν όσο το δυνατόν λιγότερη αεροδυναμική απόδοση.

Θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε πως θα αντιδράσουν οι ομάδες σε αυτό το δύσκολο GP. Φαβορί φυσικά είναι η Mercedes, η οποία ψάχνει την πρώτη της νίκη εδώ. Τα «ασημί βέλη» θα προσπαθήσουν να πάρουν τη νίκη, έχοντας όμως το ένα μάτι στραμμένο στην αξιοπιστία η οποία δεν τους επέτρεψε να έχουν διπλό τερματισμό στην Αυστραλία. Όσον αφορά τη Red Bull, σταυρώνουν τα δάχτυλα να δουλέψουν όλα σωστά καθώς εδώ αναμένεται να αντιμετωπίσουν περισσότερα προβλήματα σε σχέση με την Αυστραλία. Είναι γνωστό από τον χειμώνα ότι η RB10 και η Renault έχουν πρόβλημα με την ψύξη και αυτό θα είναι το μεγάλο crash test. Αν όλα δουλέψουν, η ταχύτητα υπάρχει και αν βρέξει μάλιστα, οι «ταύροι» θα είναι πολύ δυνατοί.

rosberg-malaysia-13

Στη McLaren δείξανε ότι έχουν την ταχύτητα αλλά και την αξιοπιστία, όμως η Sepang δεν είναι Albert Park που μπορεί να κρύψει τις αδυναμίες ενός μονοθεσίου, αντίθετα τις ξεγυμνώνει. Εδώ λοιπόν θα πάρουμε ένα πραγματικό δείγμα για το τι μπορεί να κάνει η MP4-29. Η Ferrari… έχει πολλά να λύσει. Φρένα, ηλεκτρικά, κινητήρας… για το μόνο που φαίνεται ότι δεν θα έχει πρόβλημα είναι η ψύξη. Η ομάδα που όλοι έχουμε απορία τι μπορεί να καταφέρει είναι η Williams η οποία στην Αυστραλία έδειξε ότι αν δεν είχε κακές κατατακτήριες και επαφές με τοίχους θα πάλευε για το βάθρο. Όμως μάλλον ούτε εδώ θα δούμε την πραγματική FW36 καθώς αν βρέξει, όπως προβλέπεται, οι Bottas και Massa θα παλεύουν να κρατηθούν εντός ορίων της πίστας. Το μονοθέσιο της Williams έδειξε ότι έχει σημαντικό πρόβλημα στην ισορροπία του πίσω μέρους, στο βρεγμένο.

Άλλο ένα μονοθέσιο που έδειξε να έχει την ταχύτητα είναι αυτό της Toro Rosso αλλά κι αυτοί θα πρέπει να πηγαίνουν με τον σταυρό στο χέρι και να παρακαλάνε να δουλέψει ο Energy F1. Η Force India ίσως είναι αυτή που έχει το πάνω χέρι στη μέση του grid καθώς ο κινητήρας της Mercedes θα τις δώσει το πλεονέκτημα. Τέλος οι Lotus, Marussia και Caterham θα έχουν ένα ακόμα δύσκολο 3ήμερο λύνοντας προβλήματα.

Η πίστα της Sepang είναι απαιτητική από αεροδυναμικής απόψεως και η καλή ισορροπία ενός μονοθεσίου παίζει μεγάλο ρόλο, ιδίως αν η πίστα είναι βρεγμένη. Η εκκίνηση είναι σημαντική καθώς το σύμπλεγμα των πρώτων στροφών μπορεί να στριμώξει τα μονοθέσια. Οι επαφές είναι συχνές, με τον Alonso πέρυσι, για παράδειγμα, να χάνει την εμπρός πτέρυγα της Ferrari και να καταστρέφει τον αγώνα του. Στην Αυστραλία αυτοί που κέρδισαν τις περισσότερες θέσεις στην εκκίνηση ήταν οι Bottas και Maldonado με 5 θέσεις ο καθένας και ακολούθησαν οι Ericsson με 4 και Raikkonen με 3. Αυτοί που έχασαν τις περισσότερες θέσεις ήταν οι Hamilton και Vettel, από 3 ο καθένας αλλά αντιμετώπιζαν πρόβλημα με τον κινητήρα τους.

lotus-malaysia-13

Οι μεγάλες ευθείες στη Μαλαισία θα μας επιτρέψουν να δούμε περισσότερες προσπεράσεις από αυτές που είδαμε στο προηγούμενο GP. Για παράδειγμα η μάχη μεταξύ Ricciardo και Magnussen θα είχε τελειώσει σύντομα στη Sepang, υπέρ του Δανού καθώς η διαφορά τελικής των δύο μονοθεσίων στην Αυστραλία ήταν 36χλμ./ώρα. Σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να παίξεις άμυνα σε τόσο μεγάλες ευθείες και με τόσο μεγάλες διαφορές.

Οι ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής είναι σημαντικότερες από πέρυσι καθώς οι ομάδες πρέπει να μάθουν τα νέα ελαστικά αλλά και τα μονοθέσιά τους. Όμως ο περιορισμός των 5 κινητήρων για όλη τη χρονιά δυσκολεύει την κατάσταση. Στο Albert Park είδαμε πόσο σημαντικό ρόλο έπαιξε η αξιολόγηση των ελαστικών για τον αγώνα, η Ferrari ήταν αυτή που πλήρωσε περισσότερο απ’ όλους το τίμημα. Η Scuderia δεν πήρε τη σωστή απόφαση κατά τη διάρκεια του αγώνα για τα ελαστικά του Alonso στο τελευταίο stint καθώς δεν είχε επαρκή δεδομένα από τις ελεύθερες δοκιμές. Αυτό τους κόστισε, χάνοντας έτσι μια μεγάλη ευκαιρία ακόμα και για το βάθρο.

Οι πρώτες ενδείξεις που πήραμε από τα ελαστικά της Pirelli στην Αυστραλία έδειξαν ότι αντέχουν, με την μεσαία γόμα να έχει μικρή φθορά. Αυτό το 3ήμερο οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους τα μεσαία και τα σκληρά ελαστικά, καθώς η επιφάνεια της ασφάλτου της Sepang είναι πιο τραχιά από αυτή του Albert Park. Αυτό το GP θα είναι ένα καλό τεστ και για τα P Zero, ιδίως το εμπρός αριστερό. Επίσης η αυξημένη ροπή των φετινών μονοθεσίων θα δημιουργήσει πρόβλημα στα ελαστικά, κυρίως στις εξόδους των στροφών. Η διαφορά απόδοσης μεταξύ των δύο διαθέσιμων γομών υπολογίζεται να είναι μεταξύ 1,3 και 1,5 δευτερόλεπτα/γύρο. Σημαντική διαφορά, κάτι που σημαίνει ότι οι ομάδες θα προσπαθήσουν να μείνουν όσο το δυνατόν λιγότερη ώρα με τα πορτοκαλί P Zero. Δεν αποκλείεται να δούμε παρόμοια στρατηγική με αυτή που είδαμε στη Μελβούρνη, δηλαδή δύο αλλαγές ελαστικών –μεσαία, μεσαία και τέλος σκληρά. Αν και, μάλλον περισσότερο θα φορεθούν τα βρόχινα ελαστικά παρά τα slick, καθώς οι προβλέψεις του καιρού μιλούν για καταιγίδες όλο το 3ήμερο. Η Pirelli έχει αναβαθμίσει φέτος και τα βρόχινα ελαστικά πετυχαίνοντας έτσι μεγαλύτερη αποβολή νερού από αυτά. Συγκεκριμένα τα βρόχινα, μπλε P Zero, αποβάλουν 65 λίτρα νερού στα 300χλμ/ώρα, 5 λίτρα περισσότερα από πέρυσι.

Παρά τις τροπικές καταιγίδες που συχνά χτυπούν το GP το ποσοστό εμφάνισης του Αυτοκινήτου Ασφαλείας στην πίστα είναι μικρό, μόλις 14%.

malaysiagp-map-14

Αυτό είναι το 16ο GP Μαλαισίας με τους Alonso και Vettel να είναι αυτοί που έχουν τις περισσότερες νίκες –από τους εν ενεργεία οδηγούς- από 3 ο καθένας. Ακολουθεί ο Raikkonen με δύο ενώ ο Button έχει μία. Όσον αφορά τις pole position οι Alonso, Vettel και Massa έχουν από δύο, με τους Button και Hamilton από μία.

Η πίστα της Sepang έχει μήκος 5,54χλμ και ο αγώνας έχει διάρκεια 56 γύρων. Το δημιούργημα του Herman Tilke έχει όλων των ειδών τις στροφές και τα απαιτούμενα επίπεδα κάθετης δύναμης είναι μέτρια προς υψηλά. Η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 310χλμ/ώρα με το DRS ανοιχτό. Ο οδηγός πάει τέρμα γκάζι στο 65% του γύρου ενώ το πόδι του στο φρένο το έχει στο 15% του γύρου. Η φθορά των φρένων δεν είναι υψηλή, παρά τις μεγάλες θερμοκρασίες. Σε αυτό βοηθούν οι μεγάλες ευθείες, στις οποίες ψύχονται. Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς τα μονοθέσια έχουν 100κιλά καυσίμου για ολόκληρο τον αγώνα. Το fuel effect είναι υψηλότερο εδώ σε σχέση με την Αυστραλία και υπολογίζεται περίπου στα 0,36 δευτερόλεπτα ανά 10 κιλά καυσίμου.

Το Grand Prix Μαλαισίας ξεκινά τα ξημερώματα της Παρασκευής με το FP1 να είναι στις 4:00. Όλο το 3ήμερο μπορείτε να παρακολουθείται τη δράση μέσα από τις σελίδες του motornews αλλά και να ενημερώνεστε μέσω Twitter: www.twitter.com/motornews_gr και μέσω Facebook: www.facebook.com/motornewsgr

Τηλεοπτική μετάδοση από τον OteTV ζωντανά και από τον Alpha ο αγώνας το μεσημέρι της Κυριακής μαγνητοσκοπημένος.

Τα ελαστικά του 3ημέρου

malaysiagp-tires-14

 

Δώστε ιδιαίτερη προσοχή καθώς τα ξημερώματα της Κυριακής η ώρα αλλάζει, πάει μία ώρα μπροστά!

Αναλυτικά το πρόγραμμα του 3ημέρου.

Παρασκευή Σάββατο Κυριακή
FP1 4:00 – 5:30 FP3 7:00 – 8:00 Race 11:00
FP2 8:00 – 9:30 Qualy 10:00

Σχόλια

Σχόλια