MotoGP Report: Ψεύτικη εικόνα ή πραγματικότητα;

    Πολλά χχμμμ και λεεςςς προέκυψαν από την πρώτη ημέρα στο Κατάρ

    Ένας τυχαίος λάτρης του MotoGP, αν είχε χάσει τη δράση στην πρώτη περίοδο δοκιμών του Κατάρ την Πέμπτη και αργότερα μελετούσε την τελική κατάταξη θα βρισκόταν αντιμέτωπος με μια περίεργη έκπληξη. Οι αγαπημένοι του, Marquez, Lorenzo, Rossi ξαφνικά θα βρίσκονταν στις πίσω θέσεις της δεκάδας και στη θέση τους θα φιγουράριζαν αναβάτες όπως ο Aleix Espargaro, ο Alvaro Bautista και ο Pol Espargaro! Ένας πιο έμπειρος όμως παρατηρητής του MotoGP δεν θα βρισκόταν μπροστά σε κάποια έκπληξη καθώς πολλοί ήταν οι λογικοί παράγοντες που έδωσαν αυτό το αποτέλεσμα την Πέμπτη το βράδυ.

    Στις πρώτες πέντε θέσεις της κατάταξης στο FP1 βρέθηκαν αναβάτες οι οποίοι πριν από 10 ημέρες περίπου είχαν πραγματοποιήσει ένα τριήμερο τεστ στην πίστα Losail. Ο εκπληκτικός Aleix Espargaro με την «Open» Yamaha M1 της Forward ήταν ταχύτερος όλων με τους «δορυφορικούς» Bautista, Smith, Iannone και Pol Espargaro να τον ακολουθούν. Ακόμα και ο χρόνος του Aleix δεν ήταν κάτι που αναστάτωσε το grid καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε πως έχει στη διάθεσή του, όπως και όλοι οι αναβάτες Open, τη μαλακή γόμα της Bridgestone, κάτι που του δίνει πλεονέκτημα στον έναν γύρο σε σχέση με δορυφορικούς και εργοστασιακούς οι οποίοι έχουν μεσαία και σκληρή γόμα στη διάθεσή τους. Η άλλη όψη φυσικά του νομίσματος λέει πως εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν απίθανο νεαρό Ισπανό αναβάτη ο οποίος οδηγεί εξαιρετικά τη Yamaha του. Ο Aleix επιβεβαιώνει αυτά που έκανε το χειμώνα και πραγματικά θα έχει τεράστιο ενδιαφέρον το πρώτο μισό του αγώνα της Κυριακής.

    Στους εργοστασιακούς, τον πρώτο λόγο τον είχε ο Dani Pedrosa, ωστόσο αν αναλογιστούμε ότι έμεινε 1,1’’ μακριά από την πρώτη θέση, τότε δεν θα το έλεγες και ευχάριστη κατάσταση. Όλοι οι εργοστασιακοί αναβάτες έκαναν τρομερά παράπονα για την έλλειψη πρόσφυσης από το πίσω ελαστικό της Bridgestone με τον Jorge Lorenzo να κάνει την πιο έντονη κριτική. «Δεν έχω οδηγήσει με χειρότερο ελαστικό από το ντεμπούτο μου το 2008», είπε ο δύο φορές πρωταθλητής της Yamaha ο οποίος τις επόμενες ημέρες έχει ένα βουνό προβλήματα να λύσει. Στην ίδια μοίρα, ίσως λίγο καλύτερα, είναι ο Valentino Rossi, ενώ ο Marc Marquez εκτός από τα ελαστικά έχει να αντιμετωπίσει και το τραυματισμένο του πόδι. Ο νεαρός πρωταθλητής δεν ένιωσε καλά στη σέλα της μοτοσικλέτας, είχε έντονο πόνο στο πόδι και μάλλον θα αποφασίσει το υπόλοιπο τριήμερο να το περάσει παρέα με ενέσεις και φάρμακα.

    Στην Ducati ο Andrea Iannone έδειξε ότι η GP14 έχει την ταχύτητα, ωστόσο οι Crutchlow και Dovizioso άργησαν να «πάρουν μπρος» και έμειναν εκτός δεκάδας, ενώ ο Yonny Hernandez ο οποίος προκάλεσε την πρώτη κόκκινη σημαία της χρονιάς, ευτυχώς απέφυγε κάποιον τραυματισμό έπειτα από άσχημη πτώση.

    Το μόνο σίγουρο από την πρώτη ημέρα στο Κατάρ είναι ότι δεν πρέπει να βιαστούμε για συμπεράσματα. Ναι, ο Aleix είναι πολύ γρήγορος με την FTR-Yamaha, ναι το μαλακό ελαστικό δίνει πλεονέκτημα, ναι οι αναβάτες που είχαν δοκιμάσει είχαν πλεονέκτημα… δεν πρέπει όμως να αμφισβητούμε τις ικανότητες των εργοστασιακών οι οποίοι είμαι σίγουρος ότι θα «ξεκλειδώσουν» την Παρασκευή και κυρίως το Σάββατο στο Κατάρ. Αν μου αρέσουν οι εκπλήξεις; Φυσικά και μου αρέσουν. Αν πέτυχε το εγχείρημα της Dorna για ανακάτεμα της τράπουλας; Για την ώρα έχει πετύχει αν και με πολλά «θα δούμε». Αν στη Yamaha είναι ικανοποιημένοι; Καθόλου, ιδιαίτερα αν βλέπουν τον Aleix να περνάει τόσο τις δορυφορικές όσο και τις εργοστασιακές M1.

    Η συνέχεια θα είναι συναρπαστική, αυτό είναι το μόνο σίγουρο.

    Ανάλυση γυρολογίου FP1

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια