MotoGP Qatar: Kick off

    Μέσα στη θύελλα των αλλαγών στους κανονισμούς ξεκινά την Κυριακή το MotoGP στο Κατάρ

    Η μεγάλη αναμονή έλαβε τέλος και οι αναβάτες τους MotoGP θα βγουν ξανά στην πίστα για τον πρώτο αγώνα της νέας χρονιάς στο Κατάρ. Ο χειμώνας είχε μεγάλο ενδιαφέρον με τραυματισμούς, προβληματισμούς και νέα πρόσωπα στις πρώτες θέσεις κάτι που κάνει τον ενθουσιασμό ακόμα μεγαλύτερο ενόψει Losail. Προβλέψεις φέτος είναι πολύ δύσκολο να γίνουν αν και το δίδυμο που θα μας απασχολήσει περισσότερο αναμένεται να είναι πάλι το Marc-Jorge.

    Το πρόσωπο που έλειψε περισσότερο από όλους στη διάρκεια του… μισού χειμώνα ήταν ο Marc Marquez. Ο εντυπωσιακός πρωταθλητής της Repsol Honda τραυματίστηκε στο πόδι λίγες ημέρες μετά το πρώτο τεστ της Sepang σε προπόνηση με αποτέλεσμα να χάσει το δεύτερο τεστ της Μαλαισίας και το τριήμερο δοκιμών στο Philip Island. Ο Ισπανός έρχεται στο Κατάρ σε σχετικά καλή σωματική κατάσταση με το πόδι του να έχει αναρρώσει σε μεγάλο βαθμό, ωστόσο έχασε πολύτιμο έδαφος στην προετοιμασία του με τη νέα μοτοσικλέτα. Το στοίχημα για τον Marquez είναι αν θα είναι πρώτος στο FP1 ή θα πρέπει να περιμένει μέχρι το FP2 για να ανέβει στην κορυφή. Είναι ξεκάθαρα ο αναβάτης που πρέπει να κερδίσουν όλοι οι άλλοι.

    Η έκπληξη του χειμώνα ήταν αδιαμφισβήτητα ο Aleix Espargaro. Ο πρώην αναβάτης της Aspar Aprilia επέμενε πέρυσι να υπογράψει με την Forward Racing για να οδηγήσει την FTR-Yamaha και δικαιώθηκε καθώς ήταν παντού πολύ γρήγορος. Στη Sepang ήταν μέσα στην τετράδα, ενώ στο Κατάρ, στις δοκιμές για τις μη-εργοστασιακές ομάδες, δεν είχε πρόβλημα να κατακτήσει την κορυφή. Θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε πόσο ψηλά μπορεί να φτάσει ο Aleix με την «Open» FTR-Yamaha, καθώς ιδιαίτερα στις κατατακτήριες αναμένεται να ταράξει τα νερά με το πολύ μαλακό ελαστικό που έχει στη διάθεσή του λόγω Open.

    Στο στρατόπεδο της εργοστασιακής Yamaha τα πράγματα ήταν περίεργα το χειμώνα. Στις πρώτες δοκιμές της Sepang οι Lorenzo και Rossi ήταν έξω φρενών με την Bridgestone καθώς το νέο ελαστικό της δεν δούλευε πάνω στην M1. Στο δεύτερο τεστ της Sepang τα πράγματα βελτιώθηκαν σημαντικά και στο Philip Island οι δύο αναβάτες ήταν απόλυτα ικανοποιημένοι. Η βελτίωση λοιπόν στη μοτοσικλέτα ήταν εμφανής και έρχονται στο Κατάρ με βλέψεις για νίκη. Ο Valentino Rossi είναι σε καλύτερη κατάσταση σε σχέση με πέρυσι έχοντας απαλλαχτεί πλέον από το «βάρος» της Ducati, ενώ ο Lorenzo έχει ήδη καταστρώσει τα σχέδιά του για το πώς θα κερδίσει τον Marc Marquez.

    Σε ρόλο αουτσάιντερ φέτος βρίσκεται ο Dani Pedrosa  ο οποίος είχε έναν ήσυχο και προσεκτικό χειμώνα. Ο Ισπανός ανέλαβε την εξέλιξη της RC213V λόγω της απουσίας του Marquez και φαίνεται να έκανε καλή δουλειά καθώς πάλι η Honda δείχνει δυνατή. Ο Ισπανός έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ φέτος και δεν αποκλείεται να γίνει το μαύρο άλογο στη διάρκεια της σεζόν.

    Η Ducati τράβηξε τα περισσότερα βλέμματα φέτος το χειμώνα. Το Ιταλικό εργοστάσιο έκανε κίνηση-ματ «κλέβοντας» από την Aprilia τον Gigi Dall’Igna, τον άνθρωπο πάνω στον οποίο ελπίζει να χτίσει ξανά το μύθο της. Ο Gigi άμεσα άλλαξε το πρόσωπο της ομάδας, αποφάσισε ορθά να «υποβιβάσει» σε Open το status της ομάδας και πιέζοντας πέτυχε μέσα απο τους νέους κανονισμούς να κερδίσει όλα τα προνόμια της Open διατηρώντας την εργοστασιακή συμμετοχή. Το «σκάνδαλο» της υποτιθέμενης παραχώρησης του δικού της software στην Magneti Marelli λίγες ημέρες πριν το δεύτερο τεστ στη Sepang αναστάτωσε τη Honda η οποία απαίτησε να παρθούν μέτρα και έτσι προέκυψαν οι περιορισμοί σε περίπτωση επιτυχιών της Ducati φέτος. Οι Andrea Dovizioso και Cal Crutchlow φέτος θα δοκιμάσουν να αγωνιστούν με την ECU του 2014 (τη δική τους στην πραγματικότητα ECU) η οποία είναι πιο περίπλοκη από εκείνη του 2013 που θα χρησιμοποιήσουν οι υπόλοιπες Open ομάδες, κάτι που τους δίνει πλεονέκτημα, ωστόσο ο βασικός στόχος παραμένει η σωστή εξέλιξη της μοτοσικλέτας. Στις δοκιμές οι αναβάτες της Ducati ήταν αρκετά γρήγοροι και ισχυρίστηκαν ότι το εμπρός μέρος της Desmosedici έχει βελτιωθεί σημαντικά, κάτι που δίνει ελπίδες στους Ιταλούς να έχουν μια καλή χρονιά… τουλάχιστον καλύτερη από τις προηγούμενες δύο. Μάλιστα η σοβαρότητα της Audi αρχίζει και περνάει σιγά-σιγά στην ομάδα η οποία βάζει γερές βάσεις για επιστροφή στα βάθρα.

    Οι δορυφορικές ομάδες φέτος θα έχουν μοναδικό στόχο να κερδίσουν τις Open μοτοσικλέτες της Ducati. Οι Pol Espargaro και Bradley Smith της Yamaha Tech3 με τους Stefan Bradl και Alvaro Bautista με τις Honda LCR και Gresini αντίστοιχα θα έχουν δύσκολο έργο φέτος απέναντι στους «Ιταλούς» αλλά και στον Aleix Espargaro με την FTR Yamaha. Αναμένεται να είναι στη μάχη για τις θέσεις μετά το βάθρο, αλλά κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά ποιος θα επικρατήσει. Σε δυσκολότερη θέση βρίσκονται οι αναβάτες που χρησιμοποιούν την Open μοτοσικλέτα της Honda, την RC1000V. Ο Nicky Hayden μαζί με τον Hiroshi Aoyama, τον Scott Redding και τον Karel Abraham διαπίστωσαν πως η μοτοσικλέτα είναι αδύναμη και δεν είναι σε θέση να συναγωνιστεί τις Yamaha και τις Ducati. Θα έχουν δύσκολο έργο οι αναβάτες του Aspar, όπως και οι υπόλοιπες μικρότερες ομάδες που χρησιμοποιούν τις FTR-Kawasaki και τις Aprilia ART.

    Η δράση στο Κατάρ αρχίζει την Πέμπτη με ελεύθερες δοκιμές. Την Παρασκευή επίσης υπάρχουν ελεύθερες δοκιμές, το Σάββατο έχουμε τις κατατακτήριες και την Κυριακή το βράδυ κορυφώνεται η δράση με τον πρώτο αγώνα της χρονιάς.

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια