Το MotoGP αλλάζει
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP συνεχίζει τη μεταβατική του φάση και το 2014
Σε λίγα 24ωρα οι πρωτότυπες μοτοσικλέτες του MotoGP θα βγουν στην πίστα Losail του Κατάρ για τον πρώτο αγώνα της νέας χρονιάς και ο ενθουσιασμός είναι διάχυτος παντού. Το αγωνιστικό κομμάτι όμως, όσο και αν φαίνεται περίεργο έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα χάρη στα τερτίπια της Dorna, της FIM και της MSMA. Ο οργασμός νέων κανονισμών οι οποίοι επικυρώθηκαν μόλις 3 ημέρες πριν την έναρξη του πρωταθλήματος έχουν φέρει αναστάτωση σε ομάδες, αναβάτες και θεατές με αποτέλεσμα το τι κάνει Marquez, το πόσο δυνατός είναι φέτος ο Rossi και το τι θα κάνουν οι «Ισπανοί», Lorenzo και Pedrosa να έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα.
Τι είναι όμως αυτό που έχει αποσπάσει την προσοχή όλων λίγες ημέρες πριν την έναρξη της χρονιάς; Δεν είναι άλλο φυσικά από τους περίπλοκους νέους κανονισμούς. Για να μην το κουράσουμε πολύ, σε λίγες γραμμές θα δώσουμε μια εικόνα του τι νέο θα δούμε φέτος.
Φυσικά πρώτο και πιο σημαντικό – για φέτος – είναι η δημιουργία δυο υποκατηγοριών στη βασική κατηγορία. Από φέτος λοιπόν μαζί με τις πρωτότυπες εργοστασιακές συμμετοχές θα υπάρχουν οι Open μοτοσικλέτες. Οι διαφορές που θα έχουν είναι οι εξής:
Factory: ECU του πρωταθλήματος (Κοινό Hardware με ελεύθερο Software),20 λίτρα καυσίμου, 5 κινητήρες όλη τη σεζόν ανά αναβάτη, «παγωμένοι» κινητήρες.
Open: ECU του πρωταθλήματος (Κοινό Hardware και Software), 24 λίτρα καυσίμου, 12 κινητήρες όλη τη σεζόν ανά αναβάτη, «ανοιχτοί» κινητήρες, ελευθερία στις δοκιμές, διαθέσιμη η πολύ μαλακή γόμα της Bridgestone.
Υπάρχει όμως και ένας «υποκανονισμός» στον κανονισμό. Αν ένας κατασκευαστής δεν έχει πάρει νίκη την περασμένη σεζόν (βλέπε Ducati, Suzuki), τότε θα μπορεί να ξεκινήσει το πρωτάθλημα με τις προδιαγραφές της Open. Αν όμως στη διάρκεια της χρονιάς πετύχει μια νίκη ή 2 δεύτερες θέσεις ή 3 τρίτες θέσεις σε στεγνούς αγώνες τότε η ποσότητα καυσίμου θα μειωθεί στα 22 λίτρα. Αν τώρα ο «Νέος Κατασκευαστής» πετύχει 3 νίκες αυτόματα θα χάσει και το προνόμιο του έξτρα μαλακού ελαστικού των Open. Το status του Νέου Κατασκευαστή θα τον ακολουθήσει και στο 2015. Αν δηλαδή για παράδειγμα η Ducati, όποια Ducati, πάρει μια νίκη το 2014, τότε και το 2015 θα είναι αναγκασμένη να χρησιμοποιήσει 22 λίτρα καυσίμου.
Όλα αυτά φυσικά θα λάβουν τέλος το 2016 καθώς από τότε όλοι οι συμμετέχοντες θα είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσουν την κοινή ECU και το software του πρωταθλήματος. Στην πραγματικότητα αυτό ήταν το πιο σημαντικό νέο που προέκυψε απο τη συνάντηση της Επιτροπής GP, ότι δηλαδή το 2016 όλοι οι συμμετέχοντες θα είναι αναγκασμένοι να χρησιμοποιήσουν το ίδιο λογισμικό, πάνω στο ίδιο Hardware της Magneti Marelli. Ένα σετ κανονισμών λοιπόν για όλους.
Σημαντική αλλαγή το 2014 θα είναι το σύστημα ειδοποιήσεων που πλέον θα υπάρχει στην κονσόλα της μοτοσικλέτας, μπροστά στα μάτια του αναβάτη. Πλέον ο αναβάτης θα μπορεί να δει στα όργανα της μοτοσικλέτας αν υπάρχει καθεστώς κάποιας σημαίας στην πίστα (κίτρινη σημαία, κόκκινη σημαία, κλπ) προκειμένου να είναι καλύτερα ενημερωμένος και να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις του στυλ «δεν είδα τη σημαία»…
Ακόμα μια αλλαγή είναι στα ελαστικά. Η Bridgestone χρωμάτισε τα ελαστικά της όπως έχει κάνει ήδη η Pirelli στην Formula 1 για να μπορεί ο θεατής να παρακολουθήσει καλύτερα ποια γόμα χρησιμοποιεί ο κάθε αναβάτης ανά πάσα στιγμή.
Τα χρώματα είναι τα εξής:
Πράσινο: Πολύ μαλακή γόμα
Λευκό: Μαλακή γόμα
Μαύρο: Μεσαία γόμα
Κόκκινο: Σκληρή γόμα
Σε γενικές γραμμές αυτές είναι οι βασικές αλλαγές που θα μας απασχολήσουν φέτος, οι οποίες δεν είναι και λίγες. Είναι ξεκάθαρο πως βρισκόμαστε σε μεταβατική περίοδο με τη Dorna να πετυχαίνει τελικά το στόχο της που είναι να γίνουν όλες οι μοτοσικλέτες Open το 2016. Το αν αυτό είναι καλό ή κακό είναι μια άλλη… πολύ μεγάλη συζήτηση.
Θα συνεχίσουμε αργότερα με τους πραγματικούς πρωταγωνιστές του πρωταθλήματος… τους αναβάτες…
Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)