Άρχισαν τα όργανα
Οι ασκοί του Αιόλου άνοιξαν από το πρώτο GP της χρονιάς
Λίγες ημέρες πριν είχαμε γράψει ότι φέτος θα παρακολουθήσουμε, ίσως, την πιο σκληρή χρονιά της F1 με τις ομάδες να παλεύουν εντός και εκτός πίστας. Δεν χρειάστηκε να περάσει αρκετός καιρός και οι πρώτες σταγόνες αίμα έπεσαν…
Η FIA μετά την ολοκλήρωση του GP Αυστραλίας ανακάλυψε παραβίαση των κανονισμών όσον αφορά τα καύσιμα. Φέτος τα μονοθέσια εκτός από περιορισμό στο σύνολο των καυσίμων, 100κιλά/αγώνα, έχουν και περιορισμό στην κατανάλωση, 100κιλά/ώρα. Όπως είναι ήδη γνωστό η RB10 του Daniel Ricciardo ξεπέρασε αυτό το όριο αρκετές φορές μέσα στον αγώνα, σύμφωνα με το όργανο μέτρησης που έχει τοποθετήσει η FIA. Ο κανονισμός αυτός έχει τεθεί από τη FIA ώστε να περιορίζει τις ομάδες να χρησιμοποιήσουν ακραίες χαρτογραφήσεις στους κινητήρες τους. Αυτός ο κανονισμός ισχύει και για τις κατατακτήριες δοκιμές. Ο έλεγχος της ροής του καυσίμου γίνεται με ένα αισθητήρα υπερήχων ο οποίος μετρά και παράλληλα στέλνει δεδομένα στους ανθρώπους της ομοσπονδίας.
Εδώ όμως έρχεται η ένσταση της Red Bull η οποία δεν δέχθηκε την ποινή του αποκλεισμού του Ricciardo διότι το δικό της σύστημα μέτρησης έδειξε ότι δεν ξεπέρασε το όριο. Εκτός της RBR υπήρξαν κι άλλες ομάδες οι οποίες παραπονέθηκαν λάθος μετρήσεις του αισθητήρα της FIA. Το πρόβλημα για τους «ταύρους» είναι ότι αυτό το θέμα είχε συζητηθεί πριν την Αυστραλία και καμία άλλη ομάδα δεν σήκωσε το κεφάλι, όλες δέχτηκαν τις μετρήσεις της FIA.
Ο καθένας παίζει το δικό του παιχνίδι σε αυτή την υπόθεση. Όχι δεν είναι οι καλές ομάδες που ακούνε τη FIA και η κακιά Red Bull που αντιμιλάει. Όποιος πιστεύει ότι θα βρισκόντουσαν σε αυτή τη θέση η Ferrari ή η Mercedes και δεν θα σήκωναν κεφάλι μάλλον πρέπει να το ξανασκεφτεί. Η Mercedes έχει έναν δυνατό και αξιόπιστο κινητήρα οπότε μάλλον μπορεί να κινηθεί γρήγορα και κάτω από αυτό το όριο. Το ίδιο ισχύει και για την Ferrari, ίσως να μην έχει τόσο δυνατό κινητήρα αλλά σίγουρα μπορεί να πάρει περισσότερα από όσα μπορεί η Renault. Έτσι οι Γάλλοι για να μπορέσουν να κινηθούν σε παρόμοιο ρυθμό με τους άλλους καίνε περισσότερα και αυτό σύμφωνα με το όργανο μέτρησης της FIA ξεπερνά το όριο. Δεν λέω ότι η RBR είναι Αγία και δεν προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την παραμικρή ευκαιρία αλλά από τη στιγμή που και οι υπόλοιποι έχουν βρει ότι το όργανο μέτρησης της FIA δείχνει διαφορετικές μετρήσεις από τα δικά τους, κάτι συμβαίνει.
Οι γκρίζες ζώνες είναι πολλές και όλοι προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την κατάσταση, προς το παρόν όλους τους συμφέρει η Red Bull να έχει να αντιμετωπίσει όσο περισσότερες δυσκολίες γίνεται διότι γνωρίζουν τι μπορεί να καταφέρει όταν η Renault κάνει τον κινητήρα να λειτουργήσει σωστά.