Χαμός στην Αυστραλία

Ποινές, σπασμένα ρεκόρ, εγκαταλείψεις και πολλά άλλα συνέβησαν την Κυριακή στο Albert Park

Ας ξεκινήσουμε από τον αποκλεισμό. Μετά την ολοκλήρωση του αγώνα η FIA ελέγχοντας τα δεδομένα ανακάλυψε ότι η RB10 του Daniel Ricciardo είχε ξεπεράσει αρκετές φορές κατά τη διάρκεια του αγώνα το ανώτατο όριο κατανάλωσης καυσίμου. Το όριο είναι 100κιλά/ώρα κι η RBR τα είχε ξεπεράσει. Έτσι ο Ricciardo ήταν παράνομος και αποκλείστηκε από τον αγώνα. Όμως οι πρωταθλητές δεν το άφησαν έτσι και θα ασκήσουν έφεση διότι το δικό τους σύστημα κατέγραψε ότι δεν ξεπέρασαν το όριο. Ο επικεφαλής της ομάδας, Christian Horner, δήλωσε πως δεν εμπιστεύονται το όργανο μέτρησης της FIA διότι είναι σίγουροι για το δικό τους. Αυτή η ιστορία θα μας απασχολήσει αρκετά τις επόμενες ημέρες.

ricciardo-aus-14

Ας μείνουμε για λίγο ακόμα στη Red Bull και πάμε να δούμε τι έγινε με τον κινητήρα του Sebastian Vettel. Ο Γερμανός αντιμετώπιζε προβλήματα με το λογισμικό από το Σάββατο με αποτέλεσμα να μείνει εκτός 10άδας. Την Κυριακή ήλπιζε ότι τα προβλήματα είχαν λυθεί. Όμως αυτό δεν συνέβη και τελικά εγκατέλειψε τον αγώνα στον 3ο γύρο. Η Renault δήλωσε ότι έχει μερίδιο ευθύνης για την κακή λειτουργία και θα δουλέψει σκληρά ώστε να διορθωθεί η κατάσταση. Η αλήθεια είναι ότι και έτσι όπως δούλεψε, με την εικόνα που είχαμε στις χειμερινές δοκιμές, είναι πολύ καλά. Οι άνθρωποι της Renault γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν και θα το κάνουν.

Πάμε στους νικητές. Όλοι γνωρίζαμε ότι η Mercedes έχει την ταχύτητα και πως ήταν το πρώτο φαβορί. Όμως η W05 δείχνει να χωλαίνει λίγο στην αξιοπιστία, και συγκεκριμένα η W05 του Lewis Hamilton. Ο Βρετανός δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί την pole καθώς ένα πρόβλημα στον έναν κύλινδρο από τους 6 τον ανάγκασε να εγκαταλείψει. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, αποκάλυψε ότι η ομάδα γνώριζε ότι ο κινητήρας είχε πρόβλημα πριν τον αγώνα αλλά δεν μπορούσα να κάνουν κάτι περισσότερο από το να ελπίζουν. Οι προσευχές δεν έπιασαν κι ο Hamilton έμεινε εκτός. Τι να πούμε για τον Nico Rosberg η επίδοσή του τα λέει όλα. Ο Γερμανός οδήγησε εξαιρετικά, το μονοθέσιό του λειτούργησε άψογα, ήταν σαν να έβλεπες μονοθέσιο του 2013. Έλεγχε τον ρυθμό απόλυτα και ποτέ δεν απειλήθηκε. Σίγουρα η Mercedes αν λύσει και αυτά τα μικρά προβλήματα με τον κινητήρα θα δημιουργήσει μεγάλη διαφορά στους πρώτους αγώνες.

rosberg-aus-win-14

Ο Kevin Magnussen σίγουρα θα μας απασχολήσει πολύ στο μέλλον. Ο rookie της McLaren οδήγησε εξαιρετικά, ελέγχοντας τον ρυθμό του, τα καύσιμά του, τα ελαστικά του και κατάφερε ανέβει στο βάθρο στον πρώτο του κιόλας αγώνα. Ο Δανός ήταν συνολικά καλύτερος του Jenson Button όλο το 3ήμερο. Είναι εντυπωσιακό το πόσο αισιόδοξος και σίγουρος νοιώθει, χωρίς να είναι αλαζόνας. Σίγουρα θα δούμε πολλά περισσότερα από εκείνον στην συνέχεια. Όσον αφορά την απόδοση της MP4-29 με αθόρυβη δουλειά είναι στην κορυφή του πρωταθλήματος των κατασκευαστών. Βέβαια θα χρειαστεί να δούμε και τους αγώνες σε Μαλαισία και Κίνα οι οποίοι είναι αγώνες ορόσημα για την απόδοση ενός μονοθεσίου αλλά τα δείγματα που μας έδωσε από την Αυστραλία είναι πολύ θετικά. Ο Magnussen έγινε ο πρώτος Δανός που ανεβαίνει στο βάθρο στην ιστορία της F1, σίγουρα δεν θα μπορούσε να ελπίζει σε καλύτερη αρχή της καριέρας του.

raikkonen-aus-14

Η Ferrari σήμερα ήταν απογοητευτική. Η εικόνα της θύμισε κάτι από την περσινή χρονιά με τον Fernando Alonso να κολλάει πίσω από τον Nico Hulkenberg και να μην μπορεί να περάσει. Ο Kimi Raikkonen αντιμετώπισε πρόβλημα με την φθορά των ελαστικών παλεύοντας για την 8η θέση, δεν κατάφερε να φρενάρει ποτέ σωστά με το σύστημα πέδησης της F14 T να κάνει τα δικά του και άλλα τέτοια ωραία. Σίγουρα η εικόνα της Ferrari δεν ήταν αυτή που περιμέναμε και ελπίζουμε να μην είναι η πραγματική. Ίσως υπήρχε πρόβλημα με τον κινητήρα της, όπως ακούστηκε, κι αυτό επηρέασε την απόδοση. Θα δείξει, οι επόμενοι αγώνες είναι σημαντικοί.

Από την Ferrari πάμε στη Williams η οποία μετά τη χθεσινή πολύ κακή εμφάνιση έδειξε ότι στο στεγνό έχει την ταχύτητα για τις πρώτες θέσεις. Αν οι Bottas και Massa είχαν καλές κατατακτήριες τώρα ίσως το βάθρο να ήταν διαφορετικό. Η ταχύτητα του Bottas μέσα στην αγώνα μαρτύρησε ότι η FW36 μπορεί να είναι το μονοθέσιο που θα κυνηγήσει τις Mercedes.

Άλλος ένας rookie βαθμολογήθηκε σήμερα. Ο Daniil Kvyat μπήκε στους βαθμούς με την Toro Rosso σε ηλικία 19 χρονών, 10 μηνών και 11 ημερών. Ο Vettel έχασε την θέση του ως ο νεαρότερος οδηγός που βαθμολογήθηκε σε αγώνα από τον νεαρό Ρώσο.

Μπορεί οι δύο Lotus να εγκατέλειψαν αλλά δεν ήταν τα πρώτα μονοθέσια που βγήκαν εκτός αγώνα, οι δύο Ε22 άντεξαν. Μπορεί να ακούγεται κάπως, αλλά το ότι ο Maldonado έκανε 29 γύρους και ο Grosjean άλλους 15 είναι πρόοδος. Και οι δύο εγκατέλειψαν με πρόβλημα στο MGU-K. Επίσης το ότι είχαν το ίδιο πρόβλημα επίσης είναι θετικό καθώς τις δύο προηγούμενες ημέρες ήταν σαν την Λερναία Ύδρα, μόλις έφτιαχνα το ένα χάλαγε κάτι άλλο.

Τέλος θα κλείσουμε με το συμβάν της πρώτης στροφής που ο Kobayashi έχασε τα φρένα κι έπεσε πάνω στον Massa. Μπορεί ο Βραζιλιάνος να ήθελε να κλείσουν φυλακή τον Ιάπωνα, λέγοντας πως πρέπει να δεχθεί σκληρή ποινή, αλλά οι αγωνοδίκες το θεώρησαν αγωνιστικό συμβάν, και καλά έκαναν.

bottas-aus-14

Σχόλια

Σχόλια