Ανησυχούν για την κατανάλωση
Η διαχείριση των καυσίμων θα παίξει μεγάλο ρόλο και οι οδηγοί ανησυχούν για την ασφάλειά τους
Πηγαίνοντας για τον πρώτο αγώνα της χρονιάς υπό τους νέους κανονισμούς υπάρχουν διάφορες ανησυχίες, κυρίως όσον αφορά το θέμα των καυσίμων τα οποία είναι περιορισμένα φέτος στα 100 κιλά. Οι οδηγοί δείχνουν να ανησυχούν για το πώς θα εξελιχθεί ο πρώτος αγώνας της χρονιάς.
Είναι πολύ πιθανό, δεδομένα θα λέγαμε, ότι την Κυριακή στον αγώνα θα δούμε οδηγούς να σηκώνουν το πόδι από το γκάζι αρκετές φορές και να μειώνουν σημαντικά τον ρυθμό τους ώστε να φτάσουν μέχρι την καρό σημαία. Αυτό είναι ο καλύτερος τρόπος για να κάνει οικονομία καυσίμου, σηκώνοντας το πόδι στην ευθεία κάποια μέτρα πριν μπεις στην ζώνη φρεναρίσματος. Αυτό όμως προκαλεί ανησυχία στους οδηγούς για την ασφάλεια τους. Φοβούνται ότι μπορεί ξαφνικά να βρουν πιο αργά μονοθέσια να κινούνται στις ευθείες, πάνω στην αγωνιστική γραμμή. Οι οδηγοί εξέφρασαν τις ανησυχίες τους στον τεχνικό έφορο της FIA, Charlie Whiting, αλλά εκείνος το βλέπει διαφορετικά. Θεωρεί ότι αυτό μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή μέσα σε έναν αγώνα αν κάποιος οδηγός έχει πρόβλημα και μειώσει απροειδοποίητα ταχύτητα. Δεν περιμέναμε διαφορετική θέση από τον άνθρωπο της FIA.
Εικόνες από το παρελθόν, έρχονται στο μυαλό, όταν την δεκαετία του ‘80 πολλοί έμεναν από καύσιμα και πολλοί ήταν αυτοί που έριχνα τραγικά τον ρυθμό τους στους τελευταίους γύρους του αγώνα.
Η FIA για λόγους ασφαλείας έχει εισάγει ένα νέο σύστημα το οποίο ανάβει το φως που βρίσκεται στο πίσω μέρος του μονοθεσίου ώστε να προειδοποιεί τους οδηγούς που έρχονται. Το προειδοποιητικό φως ανάβει όταν το μονοθέσιο κινείται με περισσότερο από 180χλμ/ώρα και ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι για περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο. Τότε η προειδοποιητική λυχνία ανάβει για ένα δευτερόλεπτο ώστε να προειδοποιήσει τον οδηγό που ακολουθεί. Οι οδηγοί βέβαια έχουν τις αμφιβολίες τους αν αυτό το σύστημα θα βοηθήσει.
Η αλήθεια είναι ότι θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε πως θα εξελιχθεί ο αγώνας ώστε να βγάλουμε συμπεράσματα καθώς η εικόνα που βλέπουμε στην Αυστραλία μέχρι στιγμής είναι πολύ καλύτερη από αυτήν που περιμέναμε. Όσον αφορά την αξιοπιστία και την λειτουργία των μονοθεσίων. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα έχει ενδιαφέρον.