Εσύ τι λες: Gentlemen start your engines

    Tα ψέματα τελείωσαν. Τα 22 μονοθέσια, μετά από 3,5 μήνες περίπου, είναι έτοιμα να ξαναπατήσουν τέρμα γκάζι στην πίστα της Μελβούρνης και να σημάνουν την έναρξη του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1 για το 2014. Όπως γίνεται παραδοσιακά σχεδόν κάθε χρόνο στην αυστραλιανή πίστα. Οι 11 ομάδες είναι έτοιμες να δώσουν το παρόν και φέτος σε ένα από τα πιο ανταγωνιστικά πρωταθλήματα των τελευταίων ετών όπως αναμένεται από πολλούς.

    Για την φετινή χρονιά σημαντικό ρόλο θα παίξουν οι σφοδρές αλλαγές στους κανονισμούς, με τους V8 κινητήρες να αντικαθιστώνται από τους υπερτροφοδοτούμενους V6 1.600 κ.εκ. τούρμπο. Το ERS που αντικαθιστά το γνωστό μέχρι πέρσι KERS, αλλά και ο περιορισμός στα καύσιμα κατά την διάρκεια του αγώνα στα 100 κιλά με βάση τα 2/3 που κατανάλωναν πέρσι τα μονοθέσια.

    Με βάση τους καινούργιους κανονισμούς αλλά και μερικά αλλά, όχι απαραίτητα ασφαλή συμπεράσματα, τον πρώτο λόγο εφέτος στο πρωτάθλημα τον έχουν οι Μercedes και η Ferrari, με την Williams να ακολουθεί. Η βρετανική ομάδα θέλει να δείξει ότι είναι η μεγάλη φετινή έκπληξη κι ότι επιστρέφει για τα καλά στον ανταγωνισμό όσον αφορά την κορυφή μετά από αρκετά χρόνια.

    Από πίσω ακολουθούν οι Lotus, Red Bull, και McLaren, οι οποίες με την σειρά τους αντιμετώπισαν μεγάλα προβλήματα στις δοκιμές αλλά και στο στήσιμο των μονοθεσίων τους. Δεν κατάφεραν να συμπληρώσουν τα απαραίτητα χιλιόμετρα σε Jerez και Μπαχρέιν ώστε να είναι 100% ετοιμοπόλεμες για την φετινή σεζόν αρχής γενομένης απ το Aυστραλιανό Grand Prix την προσεχή Κυριακή. Ο λόγος κυρίως για τους Αυστριακούς οι οποίοι βλέπουν τα 4 χρόνια κυριαρχίας τους και του Vettel να απειλούνται επικίνδυνα, από την Mercedes και τους Hamilton, Rosberg.

    Επίσης θα πρέπει να εστιάσουμε και στους μεγάλους ερχομούς, μεταγραφές και επανόδους. Μεγάλη ήταν η επιστροφή του Kimi μετά από 5 χρόνια στην Ferrari στην ομάδα που δοξάστηκε και πήρε το μοναδικό του πρωτάθλημα μέχρι τώρα στο σπορ. Εκεί θα έχει για παρτενέρ του τον Fernando Alonso δίνοντας μια άλλη τροπή στην ομάδα καθώς διαθέτει 2 από τους κορυφαίους και ισάξιους πιλότους στην F1 τα τελευταία χρόνια. Σημαντική προσθήκη είναι αυτή του Daniel Kvyat στην Scuderia Toro Rosso, ενώ αξίζει να προσθέσουμε ότι η παρθενική του παρουσία στο σπορ συμπίπτει με την ένταξη του Grand Prix της Ρωσίας στο Soschi. Έναν αγώνα που τον περιμένει πως και πως καθώς στην 1η του συμμετοχή στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού θα πάρει μέρος και στο πρώτο GP της πατρίδα του. Αξιοσημείωτη επάνοδος στο σπορ είναι και του Kobayashi μετά από ένα χρόνο απουσίας του απ’ το πρωτάθλημα. Φέτος θα αγωνιστεί με τα χρώματα της Caterham δίπλα σε έναν ακόμη rookie, τον Σουηδό Marcus Ericsson. Άλλος ένας rookie για φέτος είναι ο Δανός, Kevin Magnussen, ο οποίος θα αγωνιστεί με τα χρώματα της McLaren. Στις μεταγραφές τώρα, ο Massa άφησε μετά από 8 χρόνια παρουσίας του στην ιταλική ομάδα, την Ferrari, για λογαριασμό της Williams. Ενώ ο Daniel Ricciardo μεταπήδησε από την Scuderia Toro Rosso στην Red Bull ως αντικαταστάτης του απόντα μετά από 12 χρόνια Mark Webber. Όπως και ο Pastor Maldonado από την Williams στην Lotus, και o Hulkenberg από την Sauber στην Force India.

    Τώρα όσον αφορά τα Grand Prix και φέτος θα είναι 19 με τελευταίο αγώνα το Άμπου Ντάμπι όπου θα δοθούν οι διπλοί βαθμοί σε σχέση με τους άλλους αγώνες ανεβάζοντας κι άλλο το ενδιαφέρον. Eξίσου όμως σημαντική είναι η επαναφορά, μετά από 11 χρόνια, του Grand Prix της Αυστρίας.

    Κλείνοντας με τις φετινές αλλαγές ας αναφερθούμε στα ελαστικά και στις αλλαγές στις κατατακτήριες δοκιμές. Η ιταλική εταιρεία στοχεύει στην αύξηση του θεάματος όπως και τις προηγούμενες χρονιές στοχεύοντας στην σωστή σχεδίαση των ελαστικών. Σημαντικό ρόλο θα παίξει η σωστή διαχείριση, από τους οδηγούς, του πέλματος τους ώστε να υπάρχει η επιθυμητή πρόσφυσή. Τώρα όσον αφορά τις κατατακτήριες στο Q1 θα έχουμε μείωση από 20 σε 18 λεπτά και στο Q3 αύξηση από 10 σε 12 λεπτά. Η Pirelli θα παρέχει ένα επιπλεόν σετ μαλακής γόμας στο Q3 ώστε να μην μπαίνουν στην διαδικασία ρίσκου οι οδηγοί, να βγουν ή να μην βγουν. Τέλος σε όλα τα Grand Prix οι οδηγοί θα εκκινούν τον αγώνα με την γόμα που σημείωσαν τον καλύτερο χρόνο στο Q2.

    Σύμφωνα και με τα παραπάνω δεδομένα αλλά και τις καινοτομίες που έχουν επιβληθεί απ τους φορείς του αθλήματος σε τεχνολογικό κυρίως επίπεδο, στο set up των μονοθεσίων και στα ελαστικά –τα οποία δεν πρέπει να βγάλουμε από την εξίσωση, αναμένουμε μια χρονιά συναρπαστική. Με την κάθε πρόβλεψη να είναι επισφαλής σε κάθε αγώνα, και ίσως να χυθεί «αίμα» αγωνιστικά σε κάθε Grand Prix.

    Ένα τελευταίο δίλημμα όμως θα είναι και ο ήχος των νέων V6 κινητήρων, που με το άκουσμά τους έχουν δημιουργήσει αρκετές εσφαλμένες εντυπώσεις στον φίλαθλο κόσμο του σπόρ κάνοντας λόγο για ήχο που δεν φέρνει καθόλου ήχο μονοθεσίου Formula 1.

    Όλα αυτά μένει να τα δούμε αυτό το σαββατοκύριακο που το θέαμα προμηνύεται τεράστιο.

    Καλή σεζόν σε όλους μας!!

    Κωνσταντίνος Μανδρέκας

    Σχόλια

    Σχόλια