Day’s report
Τα «ασημί βέλη» έκαναν το 1-2 αλλά η RBR είναι η αποκάλυψη της ημέρας
Μπορώ να πω ότι εξεπλάγην από την πρώτη ημέρα δοκιμών στην Αυστραλία. Και εξεπλάγην από δύο πράγματα, το πρώτο είναι οι κινητήρες, ο ήχος των οποίων είναι κάκιστος και για πρώτη φορά θα συμφωνήσω με τον Bernie Ecclestone. Θέλουμε φασαρία ρε φίλε πώς να το κάνουμε τώρα, όχι αυτό το πράγμα. Το δεύτερο έχει να κάνει με την ανάκαμψη της Renault και κυρίως της Red Bull. Δεν αμφέβαλα ποτέ ότι θα βρουν λύσεις και θα γίνουν ανταγωνιστικοί, όμως δεν περίμενα σε καμία περίπτωση τέτοια εμφάνιση την πρώτη ημέρα στην Αυστραλία. Κοιτάζοντας τους χρόνους του FP2 ο Sebastian Vettel βρέθηκε στην 4η θέση της κατάταξης, 7 δέκατα, πίσω από τον Lewis Hamilton. Αν αυτό δεν είναι εντυπωσιακό τότε τι είναι; Όσον αφορά την κορυφή, δεν περίμενα κάτι διαφορετικό, με τα «ασημί βέλη» να κάνουν το 1-2 μισό δευτερόλεπτο μπροστά από την Ferrari του Fernando Alonso. Ο Ισπανός σε αντίθεση με τον Kimi Raikkonen δεν αντιμετώπισε προβλήματα και κατάφερε να ανεβάσει ρυθμό αλλά και να δουλέψει στα μεγάλα stint, στα οποία όμως δεν έδειξε τόσο δυνατός όσο στον έναν γύρο.
Η Mercedes σήμερα έδειξε ότι έχει το πάνω χέρι συνολικά. Ο Nico Rosberg αφού σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του με τα μαλακά Pirelli επέστρεψε στα pit γέμισε καύσιμα και ξεκίνησε ένα stint 14ων γύρων. Σε αυτό σημείωσε έναν εντυπωσιακό μέσο όρο στο 1:33,9. Ο Γερμανός σε αυτή την πρώτη μονομαχία με τον Hamilton βγήκε νικητής καθώς ο Βρετανός στην δική του αντίστοιχη προσπάθεια είχε μέσο όρο 1:34,2. Βέβαια ακόμα είναι πολύ νωρίς για να βγουν ασφαλή συμπεράσματα και τα τρία δέκατα διαφοράς είναι λίγα, μπορεί να χάθηκαν κάπου στην κίνηση του Albert Park. Η W05 δείχνει να είναι δυνατή και με τις δύο γόμες χωρίς να τις καταστρέφει και οι δύο οδηγοί δείχνουν να έχουν αυτοπεποίθηση μέσα στο cockpit. Η μονομαχία τους αναμένεται να είναι συναρπαστική και με τις δηλώσεις του Niki Lauda ότι η δεν θα υπάρξουν team-orders γίνεται ακόμα καλύτερη.
Η F14 T φάνηκε να είναι το αντίθετο της F138 του 2013 στα τελευταία στάδια του FP2 όταν είχε βαρύ φορτίο καυσίμου και φθαρμένα ελαστικά, δηλαδή δυνατή στον ένα γύρο και κάπως μουδιασμένη στα μεγάλα stint. Στα χέρια του Alonso σημείωσε τον 3ο ταχύτερο χρόνο, όμως ο Ισπανός στο μεγάλο stint του είχε έναν κακό μέσο όρο, στο 1:35,1. Σίγουρα αυτό δημιουργεί ερωτηματικά. Η εικόνα της Ferrari στις μεγάλες αποστάσεις δεν απείχε πολύ από αυτή που είδαμε στις τελευταίες δοκιμές στο Μπαχρέιν όταν οι Ιταλοί προσπάθησαν να ακολουθήσουν τις Mercedes και Williams χωρίς να τα καταφέρουν. Σίγουρα η Scuderia έχει τα δεδομένα και με πολλή δουλειά κατά τη διάρκεια της νύχτας θα προσπαθήσει να βελτιωθεί. Αν η επίδοση της RB10 στα χέρια του Vettel στον έναν γρήγορο γύρο δεν σας συγκίνησε τότε θα πρέπει να ρίξετε μια ματιά στο μεγάλο stint. Εκεί ο μέσος όρος που είχε ο Γερμανός είναι άκρως ανταγωνιστικός, με 1:34,8. Επίσης κατά τη διάρκειά του κατάφερε να κατέβει μέχρι και το 1:33, κάτι που έκαναν μόνο οι δύο W05. Η «Suzie» δείχνει να πατά καλά στους δημόσιους δρόμους του Albert Park, και το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν της λείπει κάθετη δύναμη.
Μπορώ να πω ότι απογοητεύτηκα κάπως από την Williams καθώς περίμενα κάτι καλύτερο σύμφωνα με αυτά που είχε δείξει στις χειμερινές δοκιμές. Ελπίζω να παίζει κρυφτό. Ο μέσος όρος του Valtteri Bottas στο μεγάλο stint με τα μαλακά ήταn 1:34:8 την ώρα που ο Felipe Massa είχε επικεντρωθεί στα μεσαία ελαστικά της Pirelli τα οποία έδειξαν ότι υστερούν περίπου 1 δευτερόλεπτο από τα μαλακά. Η FW36 φαίνεται πως χάνει λίγο στη διαχείριση των ελαστικών της Pirelli και αυτό ίσως της κάνει κακό στον αγώνα. Στα ίδια επίπεδα κινήθηκαν McLaren και Force India με την βρετανική ομάδα να επιβεβαιώνει την πτώση στην απόδοση που είδαμε μετά το πρώτο τεστ στη Jerez.
Τα πρώτα δείγματα γραφής έδειξαν ότι στις θέσεις κάτω από το βάθρο θα δοθούν πολύ σκληρές μάχες. Φυσικά θα πρέπει να αφήσουμε το 3ήμερο να εξελιχθεί για να έχουμε μια πιο καθαρή εικόνα και να κρίνουμε μετά τον αγώνα καθώς στο FP2 τα φορτία καυσίμου είναι άγνωστα και στο Albert Park τα επιπλέον κιλά καυσίμου παίζουν σημαντικό ρόλο. Μπορείς να χάσεις μέχρι και 4 δέκατα ανά γύρο με 10 κιλά επιπλέον.
Η δράση θα συνεχιστεί τα χαράματα του Σαββάτου με το FP3 στις 5 ώρα Ελλάδας και στη συνέχεια θα έχουμε τις κατατακτήριες δοκιμές στις 8. Οι προβλέψεις μιλούν για βροχή αύριο και αυτό κάνει τα πράγματα ακόμα πιο ενδιαφέροντα.
Alex Switch