Το μεγάλο στοίχημα της Renault
Οι Γάλλοι έδωσαν το OK για πλήρη ισχύ στην Αυστραλία, ρισκάρουν!
Το μεγάλο ερώτημα για τις ομάδες με κινητήρα Renault είναι το πόσο γρήγορα θα ξεπεραστούν τα προβλήματα που είδαμε στις χειμερινές δοκιμές. Οι άνθρωποι τις γαλλικής εταιρείας δουλεύουν νυχθημερόν αλλά το να λυθούν τα προβλήματα τώρα που οι κινητήρες είναι ήδη ομολογκαρισμένοι είναι δυσκολότερο από πριν.
Το κυριότερο πρόβλημα φαίνεται να βρίσκεται στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας (ERS), σχετικά με την διαχείρισή του αλλά και με το πώς συλλέγει την ενέργεια και την κατανέμει. Επίσης ο Energy F1 φαίνεται να έχει πρόβλημα τον έλεγχο του ηλεκτρικού μοτέρ το οποίο βρίσκεται στην τουρμπίνα, το λεγόμενο MGU-H. Τα προβλήματα αυτά στο μονοθέσιο της Red Bull πολλαπλασιάζονται με το επιθετικό «πακετάρισμα» των συστημάτων κάτω από το κάλυμμα της RB10.
Στις χειμερινές δοκιμές οι άνθρωποι τις Renault είχαν δώσει εντολή στις ομάδες να «τρέχουν» τους κινητήρες σε μια πιο ασφαλή κατάσταση και όχι σε πλήρη ισχύ. Και όλοι φοβόντουσαν για τα χειρότερα στην Αυστραλία. Όμως ο επικεφαλής λειτουργιών πίστας της Renault, Remi Taffin, έδωσε το OK στις ομάδες να πάρουν το 100% από τις μονάδες τους. Η δουλειά που έκανε η Renault το διάστημα μεταξύ του τελευταίου τεστ στο Μπαχρέιν μέχρι σήμερα, σύμφωνα με τον Taffin, έχει λύσει τα προβλήματα. Το σίγουρο είναι ότι αυτή η επιλογή είναι μονόδρομος για τους Γάλλους καθώς δεν μπορούν να βγουν και να πουν, συγγνώμη αλλά εμείς θα πάμε με safe mode. Ρισκάρουν λοιπόν και ότι βγει.
Βέβαια η δουλειά που γίνεται στο εργαστήριο και στα δυναμόμετρα δεν έχει πάντα τα ίδια αποτελέσματα στην πίστα. Η πιθανότητα να δούμε τα μονοθέσια με κινητήρα Renault να εκκινούν από το pitlane και όχι από το grid την Κυριακή παραμένει παρά τα όσα λένε στην Renault.
Όσο ο θίασος ταξιδεύει ανά τον κόσμο η Renault θα έχει λιγότερο χρόνο για δουλειά και αυτό σημαίνει ότι θα δούμε πραγματικά δείγματα γραφής του Energy F1 από τους Ευρωπαϊκούς αγώνες και μετά.