Ταράζει τα νερά η FIA

    Η Παγκόσμια Ομοσπονδία αναφέρει ότι θα απαγορεύσει το σύστημα FRIC από το GP Γερμανίας

    Το νέο θέμα που έχει προκύψει τις τελευταίες ημέρες στη Formula 1 είναι η απαγόρευση του συστήματος FRIC των αναρτήσεων. Ένα σύστημα που βοηθάει στην αεροδυναμική απόδοση καθώς κατά τη διάρκεια της πέδησης διατηρεί το ύψος του μονοθεσίου από την επιφάνεια της ασφάλτου αμετάβλητο. Επίσης βοηθάει στην ισορροπία μέσα στις στροφές.

    Το FRIC είναι ένα υδραυλικό σύστημα το οποίο ενώνει τις εμπρός αναρτήσεις με τις πίσω. Όταν το μονοθέσιο βρίσκεται σε φάση πέδησης τότε η απόσταση του εμπρός μέρους από την άσφαλτο μειώνεται και του πίσω αυξάνεται. Με το FRIC οι ομάδες προσπαθούν να πετύχουν την εξάλειψη αυτής της κίνησης ώστε να έχουν καλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Επίσης αποτρέπει το μονοθέσιο να «γύρει» μέσα στη στροφή, διατηρώντας την καλή ισορροπία. Το σύστημα αυτό παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από την ομάδα της Lotus το 2008, τότε ονομαζόταν Renault. Πλέον όλες οι ομάδες το χρησιμοποιούν αλλά θεωρείται ότι η Mercedes έχει πετύχει την καλύτερη λειτουργία αυτού του συστήματος.

    Η FIA, λοιπόν, μετά από ενδελεχή έλεγχο θεωρεί ότι οι ομάδες έχουν ξεπεράσει τα όρια και το σύστημα θεωρείται παράνομο. Έτσι έστειλε μια επιστολή στις ομάδες ανακοινώνοντάς τους ότι πρόκειται να απαγορεύσει τη χρήση αυτού του συστήματος από το Γερμανικό Grand Prix. Η FIA θεωρεί ότι με τη χρήση αυτού του συστήματος οι ομάδες παραβαίνουν το Άρθρο 3.15 των κανονισμών, το οποίο σχετίζεται με κινητά αεροδυναμικά βοηθήματα. Όλο αυτό δεν ξεκίνησε ξαφνικά, η Παγκόσμια Ομοσπονδία σχεδίαζε την απαγόρευση αυτού του συστήματος από την επόμενη χρονιά, αλλά προσπαθεί να το επισπεύσει διότι ανακάλυψε ότι οι ομάδες ξεπερνούν τα όρια.

    Η FIA αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να απαγορευτεί η χρήση του από το 2015 και μετά. Όμως για να γίνει κάτι τέτοιο θα χρειαστεί ομοφωνία από τις ομάδες κι εδώ ίσως υπάρχει πρόβλημα. Αν κάποια ομάδα θεωρεί ότι έχει να κερδίσει περισσότερα από όλο αυτό τότε δύσκολα θα υπάρξει ομοφωνία. Επίσης μια τέτοια απόφαση ανοίγει τις πόρτες σε όποιον θέλει να διαμαρτυρηθεί επίσημα. Αν δεν συμφωνήσουν για παράταση της απαγόρευσης μέχρι το 2015, τότε η απαγόρευση θα ισχύσει από το Γερμανικό Grand Prix, το οποίο θα διεξαχθεί στις 18-20 Ιουλίου.

    Τα μονοθέσια έχουν σχεδιαστεί γύρω από αυτό το σύστημα και η απαγόρευσή του θα προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στο set-up. Φυσικά οι μεγάλες ομάδες θα ανταπεξέλθουν πολύ καλύτερα από τις μικρές. Επίσης, ακόμα κι αν το σύστημα απαγορευτεί η Mercedes πολύ δύσκολα θα χάσει την κυριαρχία της.

    Σχόλια

    Σχόλια