Μια πιο αναλυτική ματιά στα FP της Παρασκευής

    Η πρώτη ημέρα του Grand Prix Μ. Βρετανίας ολοκληρώθηκε και η μάχη του πρωταθλήματος έχει πάρει φωτιά, καθώς ο Lewis Hamilton μπορεί να έκανε τον ταχύτερο χρόνο αλλά τα προβλήματα στον κινητήρα δεν του επέτρεψαν να ολοκληρώσει την προσομοίωση αγώνα. Αυτό είναι σημαντικό πρόβλημα για τον Βρετανό καθώς δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα του Nico Rosberg. Όπως δήλωσε κι ο ίδιος μετά το FP2 τα δεδομένα του team-mate του δεν μπορούν να το βοηθήσουν ιδιαίτερα καθώς έχουν διαφορετικό τρόπο οδήγησης.

    hamilton-fp-britaingp-14

    Το έργο του Hamilton γίνεται ακόμα πιο δύσκολο καθώς αύριο προβλέπεται βροχή όλη την ημέρα οπότε δεν θα μπορέσει να συλλέξει κάποια δεδομένα στο FP3. Η πίεση είναι μεγάλη για τον Βρετανό και πρέπει να αντέξει αν θέλει να μείνει ζωντανός στη μάχη του τίτλου. Σύμφωνα με τις παρατηρήσεις των ειδικών μέσα στην πίστα ο Hamilton δείχνει να μπορεί να πιέσει λίγο περισσότερο την W05 σε σχέση με τον Rosberg, και αυτό ίσως του βγει στις κατατακτήριες. Ακόμα μια παρατήρηση μετά τις δύο πρώτες περιόδους είναι ότι ο Rosberg δεν είναι τόσο σταθερός και επηρεάζεται περισσότερο από τους έντονους ανέμους που πνέουν στην πίστα. Αυτά είναι στοιχεία που πρέπει να εκμεταλλευτεί ο Hamilton.

    Πίσω από την Mercedes, Red Bull Racing και Ferrari έχουν τη δική τους μάχη, η οποία είναι για το χαμηλότερο σκαλί του βάθρου. Ο Fernando Alonso έχει καθαρίσει τη μάχη στο εσωτερικό της Scuderia ενώ στην RBR τα πράγματα είναι πιο σφιχτά. Και οι δύο οδηγοί των «ταύρων» αντιμετώπισαν προβλήματα αλλά ο Daniel Ricciardo έδειξε να είναι ελαφρώς μπροστά από τον Sebastian Vettel, τόσο σε απόλυτο ρυθμό όσο και στα μεγάλα stint.

    vettel-fp-britaingp-14

    Ας δούμε όμως λίγο τη μάχη μεταξύ Ferrari και RBR στην προσομοίωση αγώνα. Η RB10 ήταν ελαφρώς ταχύτερη της F14T αλλά ο Alonso κατάφερε να κρατήσει καλό ρυθμό ακόμα κι όταν η μέση γόμα του είχε αρκετούς γύρους. Αυτό δείχνει δύο πράγματα, ή ότι ο Ισπανός κάνει καλή διαχείριση των ελαστικών -σημαντικό για τον αγώνα- ή ότι απλώς ήταν λίγο συντηρητικός στην αρχή του stint. Όπως και να έχει ο ρυθμός της F14T απέχει μόλις μερικά χιλιοστά από αυτόν της RB10 κι αυτό δίνει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τη συνέχεια. Η RBR ήταν αναμενόμενο ότι θα βολευτεί καλύτερα στο Silverstone σε σχέση με Αυστρία και Καναδά.

    raikkonen-fp-britaingp-14

    Η μάχη στο εσωτερικό της Scuderia, στην ουσία δεν υπάρχει. Αν κοιτάξουμε σε όλες τις ομάδες οι διαφορές μεταξύ των team-mate είναι μικρές. Όμως μεταξύ Alonso-Raikkonen δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Όχι, φυσικά δεν ξέχασε να οδηγεί ο Φινλανδός, ούτε βαρέθηκε. Στο FP1 έκανε πολλές αλλαγές στο set-up τόσο το μηχανικό όσο και το αεροδυναμικό, δοκιμάζοντας διαφορετικές πτέρυγες αλλά τίποτα δεν δείχνει να δουλεύει.

    Williams, McLaren και Toro Rosso έδειξαν ότι είναι στο επόμενο γκρουπ δυναμικότητας με την FW36 να έχει το προβάδισμα. Τα προβλήματα που αντιμετώπισε η Williams στο FP1 σίγουρα την έριξαν πιο πίσω στο πρόγραμμα οπότε να μην μας κάνει εντύπωση αν ανεβάσει ρυθμό αύριο. Η McLaren ταλαιπωρείται με την κακή αεροδυναμική απόδοση της MP4-29 κι όπως δήλωσε κι ο Jenson Button εκεί που υστερούν είναι στα γρήγορα κομμάτια.

    lotus-mclaren-britaingp-14

    Η Force India μετά από μια περίοδο καλών εμφανίσεων έπεσε στα χαμηλά. Οι Sergio Perez και Nico Hulkenberg δεν έδειξαν σε καμία περίπτωση ότι μπορούν να κινηθούν ανταγωνιστικά. Το δυνατό σημείο της VJM07 είναι τα μεγάλα stint αλλά ακόμα κι εκεί ο ρυθμός δεν ήταν καλός. Σίγουρα η ανάλυση των δεδομένων θα βοηθήσει την κατάσταση αλλά φαίνεται ότι δεν μπορούν να βολευτούν στο Silverstone.

    Αυτή τη φορά δεν υπάρχουν πολλές επιλογές στην στρατηγική. Όλοι θα επιλέξουν δύο pitstop και το πιο πιθανό είναι να δούμε δύο φορές τη μέση γόμα και μια την σκληρή στο τέλος. Η μοναδική παραλλαγή που μπορεί να δούμε είναι αν κάποιος επιλέξει να βάλει τα σκληρά Pirelli στο δεύτερο stint ώστε να έχει τα μεσαία για το τέλος. Όμως πολλά θα εξαρτηθούν από τον καιρό ο οποίος έχει δείξει ότι δεν μπορείς να τον εμπιστευθείς.

    Alex Switch

    Σχόλια

    Σχόλια