Πως θα γίνεται η εκκίνηση μετά το SC

    Η FIA ανακοίνωσε τον τρόπο που θα δίνεται η εκκίνηση από στάση μετά το SC

    Ίσως η πιο ριζοσπαστική αλλαγή των τελευταίων ετών στη Formula 1 είναι η εκκίνηση από στάση, μετά από περίοδο Αυτοκινήτου Ασφαλείας, η οποία θα ισχύσει από το 2015. Η FIA σε μια προσπάθεια βελτίωσης του θεάματος έχει κάνει ορισμένες αλλαγές στους κανονισμούς της επόμενης χρονιάς (σχετικό θέμα).

    Για να δούμε πως θα λειτουργεί αυτός ο νέος κανονισμός…

    Όταν βγει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στη πίστα οι οδηγοί ακολουθούν τον ρυθμό που ορίζει ο Bernd Maylander και όταν δοθεί το σήμα οι οδηγοί που έχουν δεχτεί γύρο, προσπερνούν το SC και επιστρέφουν στην ουρά του grid. Όταν όλα είναι έτοιμα για επανεκκίνηση τότε το SC μπαίνει στα pit και οι οδηγοί πραγματοποιούν άλλον έναν γύρο σχηματισμού. Εδώ είναι η πρώτη αλλαγή, κανονικά θα είχαμε επανεκκίνηση του αγώνα μετά την είσοδο του SC στα pit αλλά αντί γι’ αυτό όλο το grid θα κάνει άλλον έναν γύρο σχηματισμού. Στη συνέχεια θα στηθούν στις θέσεις τους στην ευθεία εκκίνησης και θα εκκινήσουν όταν σβήσουν τα 5 κόκκινα φώτα, όπως στην κανονική εκκίνηση του αγώνα.

    Σε αυτό το σημείο οι ομάδες στα pit ακολουθούν την ίδια τακτική που έχουν και στην κανονική εκκίνηση του αγώνα, απομακρύνονται από το pitwall και κατευθύνονται στα γκαράζ για ασφάλεια. Μένουν μόνο δύο άτομα από κάθε ομάδα, ως προσωπικό ασφαλείας.

    Υπάρχει όμως και η περίπτωση να μην γίνει εκκίνηση από στάση μετά το SC, αλλά όπως γινόταν όλα αυτά τα χρόνια, εν κινήσει. Αυτή η περίπτωση ισχύει μόνο αν χρειαστεί να βγει το SC στην πίστα στους πρώτους 2 γύρους μετά την εκκίνηση του αγώνα, ή αν απομένουν 5 γύροι για την καρό σημαία.

    Επίσης οι αγωνοδίκες έχουν το δικαίωμα να απαγορεύσουν την εκκίνηση από στάση και να δοθεί εν κινήσει. Αυτό θα ισχύσει αν θεωρήσουν ότι οι συνθήκες δεν είναι ιδανικές για κάτι τέτοιο, έντονη βροχόπτωση ή μεγάλη πιθανότητα σύγκρουσης -όπως για παράδειγμα στο Μονακό.

    Τέλος αν η κανονική εκκίνηση του αγώνα γίνει πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας τότε δεν ισχύει η εκκίνηση από στάση.

    Κάτι λέγαμε για πολλούς κανονισμούς και πολυπλοκότητα στην F1, εδώ είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα.

    Σχόλια

    Σχόλια