Παίζει με τις λέξεις η RBR

    Ο Horner κάνει σαφές ότι δεν έχουν σκοπό να κατασκευάσουν δικό τους κινητήρα, αλλά…

    Τον τελευταίο καιρό κυκλοφορεί η φήμη που θέλει τη Red Bull να σκέφτεται σοβαρά το ενδεχόμενο να κατασκευάσει τον δικό της κινητήρα. Μετά το φιάσκο στον εντός έδρας αγώνα της RBR στην Αυστρία οι τόνοι ανέβηκαν (σχετικό άρθρο) και η φήμη φούντωσε. Όμως ο επικεφαλής της ομάδας, Christian Horner, κάνει σαφές ότι δεν έχουν σκοπό να φτιάξουν τον δικό τους κινητήρα, το μόνο που θέλουν είναι έναν δυνατό συνεργάτη…

    Δεν επιθυμούμε να γίνουμε κατασκευαστές κινητήρων, αλλά θέλουμε να δουλέψουμε με έναν ισχυρό συνεργάτη. Θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί, θέλουμε να παλεύουμε στις πρώτες θέσεις και η Renault πρέπει να κάνει το βήμα μπροστά ώστε να κλείσει την ψαλίδα από τη Mercedes. Πρώτα απ’ όλα πρέπει να δούμε ποιο είναι το πλάνο της Renault. Μια ομάδα σαν τη Red Bull δεν είναι εφήμερη, θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι θα είμαστε ανταγωνιστικοί σε βάθος χρόνου. Προφανώς το να σχεδιάσουμε και να κατασκευάσουμε τον δικό μας κινητήρα δεν είναι στα σχέδιά μας.

    Το ενδεχόμενο αυτό απέκλεισε κι το μεγάλο αφεντικό της Red Bull, Dietrich Mateschitz…

    Αυτή τη φήμη δεν αξίζει ούτε καν να τη διαψεύσω. Προφανώς τα προβλήματά που αντιμετωπίζουν δεν έχουν να κάνουν με εμάς. Έχουμε κατακτήσει 4 νταμπλ στα τελευταία 4 χρόνια με τη Renault και πρέπει να είμαστε πιστοί σε αυτή. Αλλά η κατάσταση είναι σοβαρή. Πρέπει να δοθεί απόλυτη προτεραιότητα στην εξέλιξη του κινητήρα.

    Μπορεί να δηλώνουν ότι δεν σκοπεύουν να κατασκευάσουν δικό τους κινητήρα αλλά εκεί που πρέπει να σταθούμε είναι ότι επιθυμούν να συνεργαστούν με έναν ισχυρό συνεργάτη. Να συνεργαστούν ή να δημιουργήσουν έναν ισχυρό «συνεργάτη»;

    Άλλη μια φήμη που κυκλοφορεί έντονα από την αρχή της χρονιάς είναι ότι η RBR χρηματοδοτεί την εξέλιξη του κινητήρα της Renault ώστε το κενό να καλυφθεί πιο γρήγορα. Όμως δεν βλέπει πρόοδο. Το να κατασκευάσει δικό της κινητήρα, δηλαδή «Red Bull», όπως με το σασί, δεν γίνεται. Δεν έχει τις εγκαταστάσεις, τουλάχιστον όχι ακόμα. Έτσι μια πιθανή συνεργασία με άλλο κατασκευαστή δεν αποκλείεται. Αρχικά το όνομα των «ταύρων» συνδέθηκε με αυτό της Volkswagen (σχετικό θέμα) και στη συνέχεια με την Infinity. Η Infinity είναι θυγατρική εταιρεία υπό την ομπρέλα της συνεργασίας Nissan-Renault.

    Όμως η RBR θέλει να έχει τον απόλυτο έλεγχο, θέλει έναν κατασκευαστή μόνο για τον εαυτό της.

    Η ιστορία με την VW είναι λίγο τραβηγμένη αλλά η Infinity δεν αποκλείεται. Η Red Bull ήδη είναι μέσα στο παιχνίδι της εξέλιξης του κινητήρα και συγκεκριμένα στην παραγωγή μπαταριών και των τούρμπο. Τα εξαρτήματα αυτά παράγονται στην Αυστρία από την εταιρεία APC Pankl.

    Δεν αποκλείεται λοιπόν η Red Bull να χρησιμοποιήσει το όνομα της Infinity και να παρασκευάζει κινητήρες στην Αυστρία στις εγκαταστάσεις της AVL, εκεί που έγιναν οι δοκιμές της Toro Rosso (σχετικό θέμα). Οι εγκαταστάσεις της AVL είναι άρτια εξοπλισμένες για να κατασκευάσουν έναν κινητήρα F1 και να τον εξελίξουν. Είναι ίσως η μεγαλύτερη ανεξάρτητη εταιρεία παραγωγής και εξέλιξης κινητήρων παγκοσμίως.

    Η τεχνογνωσία για τους υβριδικούς κινητήρες υπάρχει ήδη, από το πρόγραμμα της Nissan στους αγώνες αντοχής οπότε… έδεσε το γλυκό. Φυσικά όλα αυτά, αν και εφόσον γίνουν πραγματικότητα, θα γίνουν από το 2016 και μετά…

    Alex Switch

    Σχόλια

    Σχόλια