GP Αυστρίας: Στρατηγική νίκη Rosberg

Ο Γερμανός κατέκτησε τη νίκη στο Red Bull Ring με τους Hamilton και Bottas να συμπληρώνουν το βάθρο

Ο Nico Rosberg κατέκτησε επάξια τη νίκη στο Grand Prix Αυστρίας κάνοντας έναν πολύ καλό αγώνα από άποψη στρατηγικής και διαχείρισης ρυθμού. Ο Γερμανός δεν ρίσκαρε όταν βρέθηκε πίσω από τις Williams και με ψυχραιμία περίμενε η στρατηγική να τον βγάλει στην 1η θέση. Στο τέλος διαχειρίστηκε πολύ καλά τα ελαστικά του και κράτησε πίσω του τον Lewis Hamilton ο οποίος μετά την εγκατάλειψη στον Καναδά επέστρεψε στο βάθρο με την 2η θέση. Πίσω από το 1-2 της Mercedes το βάθρο συμπλήρωσε ο Valtterri Bottas ο οποίος ανέβηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Massa έφυγε χωρίς προβλήματα πρώτος αλλά πίσω του ο Bottas δεν εκκίνησε καλά και έχασε τη θέση του από τον Rosberg. Ο Φινλανδός πάτησε τέρμα το γκάζι και στη στροφή 2 πέρασε τον Γερμανό ανακτώντας τη θέση του. Πιο πίσω ο Hamilton έκανε εκπληκτικά πράγματα και μέσα σε δυο γύρους είχε φτάσει από την 9η θέση στην 4η.

Τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν καλά για όλους όμως. Ο Vettel είδε στους πρώτους γύρους του αγώνα τον κινητήρα της Renault να σταματά να λειτουργεί κανονικά και να μπαίνει σε safe mode. Ο κινητήρας του μετά από ένα restart των συστημάτων πήρε ξανά ζωή, όμως είχε ήδη πέσει στην τελευταία θέση. Η RBR αμέσως μετά ενημέρωσε τον Ricciardo ότι δεν θα μπορεί μέχρι το τέλος του αγώνα να πιέσει τον κινητήρα του και να πάρει την επιπλέον ισχύ. Το υψόμετρο του Red Bull Ring ταλαιπώρησε τον Energy F1.

Λίγο μετά τον 10ο γύρο άρχισαν τα pitstop με τους οδηγούς να βγάζουν την πολύ μαλακή γόμα και να φορούν τη μαλακή. Μετά τις αλλαγές ελαστικών η κατάταξη στις πρώτες θέσεις άλλαξε. O Rosberg πέρασε μπροστά έχοντας πίσω του τον Bottas και πιο πίσω τους Hamilton και Massa. Ο Βραζιλιάνος έχασε μερικά δέκατα στο pitstop. Τον αγώνα εκείνη τη στιγμή οδηγούσε ο Perez ο οποίος όμως χρωστούσε pitstop.

Στον 27ο γύρο ο Kvyat ήταν ο πρώτος που εγκατέλειψε με σπασμένη την πίσω ανάρτηση. Έναν γύρο μετά, ο Perez δέχθηκε επίθεση από τους Rosberg και Bottas. Ο Μεξικανός είχε φθαρμένα ελαστικά και δεν μπορούσε να αμυνθεί. Στον ίδιο γύρο πέρασε κι ο Hamilton. Στον 30ο γύρο η Force India κάλεσε τον Perez για αλλαγή ελαστικών κι έτσι η κατάταξη μπροστά ξεκαθάρισε. Rosberg, Bottas, Hamilton και Massa. Κι ενώ όλοι περίμεναν να δουν τον Rosberg να ξεμακραίνει ο Γερμανός είχε καταπονήσει αρκετά τα πίσω ελαστικά του κι έτσι δεν μπορούσε να ξεκολλήσει από τους Bottas και Hamilton. Ο Massa ακολουθούσε 2 δευτερόλεπτα πιο πίσω.

Στα μισά του αγώνα η RBR κάλεσε τον Vettel στα pit εγκαταλείποντας τον αγώνα. Πολύ άτυχος ο Γερμανός καθώς όλα τα προβλήματα της Renault συμβαίνουν σε αυτόν.

Στον 39ο γύρο ξεκίνησαν πάλι τα pitstop για τους πρωτοπόρους. Ο Hamilton έκανε αργό pitstop με αποτέλεσμα χάσει λίγο σε σχέση με τον Rosberg. Μετά την 2η αλλαγή ελαστικών οι δύο Mercedes βγήκαν μπροστά από τις δύο Williams. Τον αγώνα σε εκείνο το σημείο οδηγούσε ο Alonso αλλά χρωστούσε pitstop. Ο Ισπανός μετά την αλλαγή ελαστικών έπεσε στην 5η θέση πίσω από τον Massa. Ο ρυθμός της Ferrari δεν ήταν ικανός για κάτι καλύτερο.

Στον 51ο γύρο ο Hamilton δεν έδειχνε να μπορεί να πιέσει τον Rosberg για τη νίκη με τη διαφορά τους να κυμαίνεται μεταξύ 1,5 και 1,8 δευτερολέπτων. Η Mercedes ανησυχούσε αρκετά για την φθορά των φρένων λέγοντας στους οδηγούς της να κάνουν σωστή διαχείριση. Η διαχείριση καυσίμων και ελαστικών ήταν υπέρ του Hamilton κι αυτό έφερε τον Rosberg σε δύσκολή θέση στους τελευταίους γύρους. Όμως η επίθεση που όλοι περιμέναμε, δεν έγινε. Ο  Βρετανός δεν είχε την ταχύτητα για να πιέσει αρκετά τον Γερμανό κι έτσι δεν είδαμε ποτέ μάχη. Ο Rosberg κατέκτησε μια σημαντική νίκη τόσο για τη μάχη του πρωταθλήματος όσο και για την ψυχολογία του. Πίσω από τις δύο Mercedes το βάθρο συμπλήρωσε ο Bottas με πολύ καλό αγώνα. Κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα του team-mate του και ανέβηκε στο πρώτο βάθρο της καριέρα του. Την 10άδα συμπλήρωσαν οι Massa, Alonso, Perez, Magnussen, Hulkenberg, Ricciardo και Raikkonen.

Μετά την Αυστρία ο Rosberg έχει 165 βαθμούς, ο Hamilton 136, ο Ricciardo 81 κι ο Alonso 79.

Αποτελέσματα

Θέση # Όνομα Ομάδα Last Lap Int
1 6    N. ROSBERG    Mercedes 1:13.308 71 LAPS
2 44    L. HAMILTON    Mercedes 1:14.080 +1.9
3 77    V. BOTTAS    Williams Mercedes 1:12.800 +8.1
4 19    F. MASSA    Williams Mercedes 1:15.041 +17.2
5 14    F. ALONSO    Ferrari 1:12.779 +18.3
6 11    S. PEREZ    Force India Mercedes 1:13.099 +28.2
7 20    K. MAGNUSSEN    McLaren Mercedes 1:13.045 +31.6
8 3    D. RICCIARDO    Red Bull Renault 1:13.882 +43
9 27    N. HULKENBERG    Force India Mercedes 1:14.995 +43.6
10 7    K. RAIKKONEN    Ferrari 1:14.311 +47.2
11 22    J. BUTTON    McLaren Mercedes 1:14.481 +50.3
12 13    P. MALDONADO    Lotus Renault 1:13.977 +1L
13 99    A. SUTIL    Sauber Ferrari 1:14.617 +76.6
14 8    R. GROSJEAN    Lotus Renault 1:16.859 +111.3
15 17    J. BIANCHI    Marussia Ferrari 1:15.771 +1L
16 10    K. KOBAYASHI    Caterham Renault 1:17.998 +143.2
17 4    M. CHILTON    Marussia Ferrari 1:16.649 +145.3
18 9    M. ERICSSON    Caterham Renault 1:17.384 +152.7
19 21    E. GUTIERREZ    Sauber Ferrari 1:16.185 +152.9
20 25    J. VERGNE    Toro Rosso Renault RETIRED +10L
21 1    S. VETTEL    Red Bull Renault RETIRED +25L
22 26    D. KVYAT    Toro Rosso Renault +10L

Σχόλια

Σχόλια