Newey: Σε επικίνδυνα μονοπάτια η F1

    Ο Adrian Newey προειδοποιεί πως η F1 αντιμετωπίζει έναν σοβαρό κίνδυνο. Ο ιθύνων νους της Red Bull Racing αναφέρει ότι οι νέοι κανονισμοί της Formula 1 σχετικά με το σταδιακό πάγωμα της εξέλιξης των κινητήρων θα οδηγήσουν το σπορ σε δύσκολα μονοπάτια.

    Ο Βρετανός φοβάται ότι ο δρόμος που έχει επιλέξει να ακολουθήσει το σπορ ίσως αντί να φέρει περισσότερους κατασκευαστές κινητήρων θα διώξει. Η F1 σκοπεύει να παγώσει την εξέλιξη των κινητήρων κατά τη διάρκεια των επόμενων ετών και να ορίσει στάνταρ στην κατασκευή αυτών. Φέτος επιτράπηκε στις ομάδες να κάνουν αλλαγές για λόγους αξιοπιστίας αλλά σιγά-σιγά αυτό θα απαγορευτεί. Όπως λέει ο Newey, το σπορ δεν έχει προβλέψει τι θα συμβεί αν κάποιος κατασκευαστής έχει μεγάλο πλεονέκτημα, όπως τώρα η Mercedes.

    Το πάγωμα της εξέλιξης των V8 είχε βρει τη Renault να μένει πίσω σε απόδοση και τότε της επιτράπηκε να κάνει κάποιες αλλαγές ώστε να έρθει στα ίδια επίπεδα απόδοσης με τους υπόλοιπους. Έχει πάρει άραγε η F1 το μάθημά της ή θα κάνει τα ίδια λάθη;

    Οι παρόντες κανονισμοί προσανατολίζονται βάση κινητήρων. Κάποια στιγμή αυτό τα επόμενα χρόνια ίσως καταλαγιάσει. Υπάρχει ένας σοβαρός κίνδυνος με το σταδιακό πάγωμα της εξέλιξης κατά τη διάρκεια των επόμενων 18 μηνών. Υπάρχει κίνδυνος καθώς δεν είναι εμφανές τι θα συμβεί αν σε εκείνο το σημείο κάποιος κατασκευαστής έχει κάποιο πλεονέκτημα. Θα διατηρηθεί αυτό το προβάδισμα αναγκάζοντας τους υπόλοιπους να τα παρατήσουν; Δεν μου φαίνεται ιδιαίτερα καλή κατάσταση προς το παρόν. Κατά την άποψή μου οι κανονισμοί χρειάζονται ριζική επαναξιολόγηση.

    Η RBR πρόσφατα ανακοίνωσε την επέκταση του συμβολαίου της με τον Newey (σχετικό άρθρο) αλλά αυτή τη φορά ο Βρετανός κάνει ένα βήμα πίσω και αφήνει την F1 σε δεύτερη μοίρα. Ο Newey πάντα ήθελε να ασχοληθεί και με κάτι άλλο, το δείχνει σε κάθε ευκαιρία. Φέτος είχε έναν λόγο παραπάνω να το προσπαθήσει να συμβεί. Οι νέοι κανονισμοί που «δένουν» τα χέρια των αεροδυναμιστών έφερε τον Newey πιο κοντά σε αυτή την απόφαση. Ο Βρετανός θα βοηθήσει την RBR στον σχεδιασμό της RB11 αλλά από εδώ και πέρα θα έχει συμβουλευτικό ρόλο.

    Σχόλια

    Σχόλια