Vespa Primavera 50cc 4V: Η όμορφη πλευρά της ζωής

    ΔΟΚΙΜΗ: Η Piaggio αναβίωσε τον μύθο της πανέμορφης Vespa Primavera

    Η αναβίωση παλαιότερων μοντέλων έχει γίνει πλέον ψωμοτύρι για την Piaggio και ιδιαίτερα στην περίπτωση της Vespa οι συνθήκες για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο είναι ιδανικές. Η ιστορία άλλωστε του ιταλικού οίκου δίνει απεριόριστες δυνατότητες για επιστροφή στις ρίζες αφού τα εκπληκτικά μοντέλα της δεκαετίας του ’50, του ’60 και του ΄70 έκλεψαν και κλέβουν ακόμα τις καρδιές των ανά τον κόσμο μοτοσικλετιστών.

    Αυτήν τη φορά ήρθε η σειρά της Primavera να μπει στη λίστα αναβίωσης, ένα μοντέλο που κατασκευάστηκε πρώτη φορά το 1968 και λατρεύτηκε από όλους για την ευελιξία και την χρηστικότητά του.  Έχοντας φτάσει στο 2014 κάποιος θα σκεφτόταν ότι ένα μοντέλο σαν την Primavera ίσως να μην είχε θέση στην αγορά, ωστόσο η πράξη αποδεικνύει το αντίθετο. Η ανάγκη για ευελιξία και ασφαλή μετακίνηση είναι μεγαλύτερη από ποτέ και αυτό είναι κάτι που το κάνει καλά η καινούρια μικρή Vespa.

    Εξωτερικά το μικρό μοντέλο δείχνει ποιοτικό και σύγχρονο, όπως όλα τα μοντέλα Vespa νέας γενιάς. Το φινίρισμα είναι εξαιρετικό, έχει δοθεί έμφαση στη λεπτομέρεια, ενώ και τα υλικά προσθέτουν πόντους στο υψηλό επίπεδο ποιότητας κατασκευής. Το σχήμα της Primavera παραμένει αναλλοίωτο στο χρόνο παρότι έχει ακολουθήσει, έστω και σε μικρό βαθμό, τη σχεδιαστική φιλοσοφία της 946 κάτι που της χαρίζει στιλ και κύρος.

    Ο κινητήρας της Primavera δοκιμής που είχαμε στη διάθεσή μας είναι ο μονοκύλινδρος τετράχρονος 50cc 4V. Η ισχύς του είναι χαμηλή ωστόσο οι άνθρωποι της Piaggio τον έχουν βοηθήσει με τον ψεκασμό και τη μετάδοση να γίνει ζωντανός, ιδιαίτερα στις εκκινήσεις. Η τελική του μόλις που ξεπερνάει τα 60 Km/h, ενώ αντίθετα η κατανάλωσή του είναι εκπληκτική καθώς περιορίζεται στα 2,5 λίτρα ανά 100Km. Αναρτήσεις και πλαίσιο λειτουργούν άψογα χαρίζοντας καλή αίσθηση και ασφάλεια στο δρόμο, ενώ και η άνεση είναι σε υψηλό επίπεδο παρά τους τροχούς των 11 ιντσών, αν εξαιρέσει κανείς την σκληρή σέλα. Για τα φρένα ούτε λόγος καθώς φρενάρουν τάχιστα και με ασφάλεια το scooter σε χρόνο μηδέν.

    Στο δρόμο, η Primavera είναι ευχάριστη και πολύ ευέλικτη. Στις μικρές διαδρομές στα στενά της πόλης η Vespa είναι ιδανική καθώς η μικρή ισχύς του κινητήρα δεν φαίνεται και μπορείς να κινηθείς ακόμα και σβέλτα. Το συνολικό πακέτα σου δίνει την ευχέρεια να κινηθείς με ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες πρόσφυσης και η μεγάλη ευελιξία θα σε βγάλει από κάθε δύσκολη θέση στην κίνηση της πόλης… και όλα αυτά με στιλ και ομορφιά.

    Εκεί που η Primavera υποφέρει είναι στους ανοιχτούς δρόμους και τις λεωφόρους. Η τελική των 60 περίπου Km/h και η αργή επιτάχυνση από τα 25 Km/h και πάνω την κάνουν να μένει πίσω όταν τα φανάρια γίνονται πράσινα και λίγα είναι τα οχήματα – ιδιαίτερα με δύο άτομα – που μπορείς να προσπεράσεις. Αντίθετα όλοι σε αφήνουν πίσω και γενικά θέλει να έχεις περισσότερο την προσοχή σου στους καθρέπτες όταν κινείσαι σε λεωφόρους. Αυτό φυσικά δεν αναιρεί τα καλά της στοιχεία που είναι η καλή οδική συμπεριφορά και η σταθερότητα και σε αυτές τις συνθήκες.

    Η μικρή και όμορφη Vespa δεν φτιάχτηκε για να κάνει τον ταχύτερο γύρο στην πίστα, φτιάχτηκε για να εξυπηρετεί στις μικρές μετακινήσεις και αυτό το κάνει εξαιρετικά και πάνω από όλα με στιλ. Είναι όμορφη, μικρή, πολύ ευέλικτη και ποιοτική – δεν καίει τίποτα και τα κάνει όλα με μια ξεχωριστή αύρα που πηγάζει από το βαρύ όνομα που κουβαλάει. Εκείνος ή εκείνη που ψάχνει ένα μοδάτο scooter να ικανοποιεί τις αστικές του/της μετακινήσεις χωρίς να τον ενδιαφέρουν οι επιδόσεις μόλις το βρήκε. Εκείνος πάλι που θέλει το κάτι παραπάνω σε επιδόσεις, αλλά με το ίδιο πανέμορφο στιλ δεν έχει παρά να επιλέξει την Primavera με τον κινητήρα 125cc ή 150cc της σειράς 3V για να ολοκληρώσει τις επιθυμίες του… η λύση πάντως είναι μια… Primavera!

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά VESPA PRIMAVERA

     

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Φωτογραφίες: Piaggio Press

    Σχόλια

    Σχόλια