GP Καναδά: Η μάχη συνεχίζεται σε άλλη ήπειρο

    Η Formula 1 αφήνει για λίγο την Ευρώπη και ταξιδεύει στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού για το Καναδικό Grand Prix. Το πρωτάθλημα συνεχίζεται στις 6-8 Ιουνίου στο Circuit Gilles Villeneuve, το οποίο βρίσκεται πάνω στο τεχνητό νησί Notre Dame. Η πίστα έχει την δική της ξεχωριστή ιστορία στην F1. Το πρώτο GP του Καναδά έγινε το 1967 στην πίστα Mosport Park στο Οντάριο, στη συνέχεια υπήρξαν εναλλαγές μεταξύ του Mosport Park και του Circuit Mont Tremblant, το οποίο βρίσκεται στο Quebec. Όμως από τα τέλη της δεκαετίας του ’70 οι αγώνες μεταφέρθηκαν μόνιμα στο Μόντρεαλ. Το 1982 όταν σκοτώθηκε ο τοπικός ήρωας Gilles Villeneuve, οι Καναδοί θέλοντας να τιμήσουν την μνήμη του, έδωσαν στην πίστα το όνομά του.

    Ένα από τα στοιχεία που κάνει ξεχωριστό το Circuit Gilles Villeneuve είναι ο «Ο Τοίχος των Πρωταθλητών». Πρόκειται για τον τοίχο που βρίσκεται στην έξοδο του τελευταίου chicane της πίστας μετά την μεγάλη ευθεία. Ονομάστηκε έτσι το 1999 όταν οι Damon Hill, Michael Schumacher, Jacques Villeneuve –πρωταθλητές F1- και ο Ricardo Zonta –πρωταθλητής FIA GT, έπεσαν πάνω του καταστρέφοντας τα μονοθέσιά τους.

    wallofchampion-canada-13

    Όπως είπαμε ξανά η ιστορία του αγώνα είναι πλούσια και πολύ πιθανόν το προσεχές 3ήμερο να γραφτεί άλλη μια ξεχωριστή σελίδα. Μετά το Μονακό η μάχη στο εσωτερικό της Mercedes έχει ανάψει για τα καλά. Όσο κι αν η ομάδα θέλει να ρίξει τους τόνους οι Rosberg και Hamilton θα ετοιμάζονται για πόλεμο τις επόμενες ημέρες. Η Mercedes θα προσπαθήσει να το παίξει διαιτητής ώστε να έχουμε έναν δίκαιο αγώνα μεταξύ των δύο. Φυσικά τα «ασημί βέλη» είναι και πάλι τα φαβορί και μάλιστα το Circuit Gilles Villeneuve είναι ακριβώς η πίστα που χρειάζονται για να ξεδιπλώσουν όλες τους τις χάρες.

    hamilton-canada-13

    Όμως πέρα από αυτό  θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι μπορούν να κάνουν οι Red Bull και Ferrari. Η RB10 δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει το καλό της χαρτί, το οποίο είναι η αεροδυναμική απόδοση αλλά ελπίζει πως ο κινητήρας της Renault μετά από τις τελευταίες αναβαθμίσεις θα μπορέσει να τις προσφέρει το κάτι παραπάνω. Οι Γάλλοι εξάλλου δηλώνουν ότι πλέον είναι έτοιμοι και οι ομάδες μπορούν να πιέσουν στο 100% τον Energy F1. Όσον αφορά τη Scuderia περιμένουμε να δούμε το περιβόητο spec-b της F14T το οποίο περιλαμβάνει πολύ μεγάλες αλλαγές τόσο στο αεροδυναμικό κομμάτι όσο και στον κινητήρα. Βέβαια θα πρέπει να κοιτάξουμε λίγο και προς την μεριά της Force India η οποία φαίνεται πως θα βολευτεί πολύ καλά στον Καναδά, τουλάχιστον έτσι λέει η θεωρία. Οι Hulkenberg και Perez έχουν αποδείξει πως μπορούν να φέρουν δυνατά αποτελέσματα και γιατί όχι ένα βάθρο. Ο Μεξικανός είχε ανέβει στο χαμηλότερο σκαλί το 2012 και όπως είδαμε στο Μπαχρέιν θυμάται πως γίνεται. Φυσικά τα τελευταία χρόνια αυτός που έχει το πάνω χέρι στο Μόντρεαλ είναι ο Hamilton. Ο Βρετανός έχει νικήσει 3 φορές και μετά το Μονακό θέλει όσο τίποτε άλλο να επιστρέψει στις νίκες. Την σαμπάνια της νίκης εδώ έχουν γευτεί και οι Jenson Button, Fernando Alonso, Vettel και Kimi Raikkonen από μια φορά ο καθένας.

    Ο μοναδικός χαρακτήρας της πίστας, με μεγάλες ευθείες, αργές στροφές, και τους τοίχους να παραμονεύουν κάνουν τον αγώνα ξεχωριστό. Όμως η στρατηγική παίζει πολύ μεγάλο ρόλο. Τα ποσοστά εμφάνισης SC είναι υψηλά, πάνω από 50% κι αυτό πολλές φορές φέρνει τα πάνω κάτω στον αγώνα. Οι ομάδες λοιπόν πρέπει να είναι ευέλικτες. Λόγω του μικρού pitlane η θεωρία λέει ότι το ιδανικό είναι 2 pitstop, όμως ο αγώνας στον Καναδά σπάνια κυλάει φυσιολογικά. Όσοι ακολουθήσουν στρατηγική 2 pitstop τότε τους περιμένουμε περίπου στον 16ο γύρο και στον 44ο γύρο. Όμως υπάρχει και η πιθανότητα να δούμε μια και μοναδική αλλαγή, η οποία θα γίνει λίγο πριν τον 30ο γύρο.

    perez-canada-13

    Οι κατατακτήριες σε αυτή την πίστα δεν μετρούν τόσο πολύ όσο σε κάποιες άλλες καθώς οι προσπεράσεις είναι πιο εύκολες. Η πίστα δεν χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια του έτους κι έτσι τα επίπεδα πρόσφυσης είναι χαμηλά με αποτέλεσμα η Pirelli να έχει φέρει την πολύ μαλακή και την μαλακή γόμα ώστε να καλυφθεί κάπως το κενό. Η βελτίωση της πρόσφυσης κατά τη διάρκεια του 3ημέρου παίζει μεγάλο ρόλο για την κατάσταση των ελαστικών. Οι αργές στροφές απαιτούν καλή πρόσφυση στην έξοδο και με τους νέους κινητήρες το σπινάρισμα είναι μεγαλύτερο από ποτέ. Ο βαθμός δυσκολίας για την διατήρηση των ελαστικών σε καλή κατάσταση μεγαλώνει.

    Άλλος ένας παράγοντας που παίζει συχνά πολύ μεγάλο ρόλο στην έκβαση του αγώνα είναι ο καιρός. Αρκετές φορές στην ιστορία του αγώνα έχουμε δει ακραίες καιρικές συνθήκες, η μπόρα μπορεί να ξεσπάσει ξαφνικά και να αλλάξει τα πάντα. Επίσης οι θερμοκρασίες παίζουν σημαντικό ρόλο, κυρίως στη συμπεριφορά των ελαστικών. Οι προβλέψεις προς το παρόν μιλούν για βροχή την Παρασκευή και ηλιοφάνεια Σάββατο και Κυριακή με την θερμοκρασία να κυμαίνεται από τους 15 μέχρι τους 28 βαθμούς.

    canadagp-map

    Το Circuit Gilles Villeneuve έχει μήκος 4,36χλμ. και ο αγώνας έχει διάρκεια 70 γύρους. Η πίστα έχει συνολικά 12 στροφές, οι οποίες κατά κύριο λόγο είναι φουρκέτες και chicane. Η κάθετη δύναμη που απαιτείται είναι σε μια μέση κατάσταση καθώς οι οδηγοί χρειάζονται υψηλή τελική ταχύτητα η οποία πλησιάζει τα 330χλμ/ώρα. Κατά τη διάρκεια του γύρου οι οδηγοί πατούν τέρμα το γκάζι στο 60% του γύρου. Στη μεγάλη ευθεία πάνε για περίπου 15 δευτερόλεπτα τέρμα γκάζι. Λόγω των υψηλών ταχυτήτων τα φρένα καταπονούνται ιδιαίτερα και χρειάζεται σωστή διαχείριση, δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε δει εγκαταλείψεις από φρένα.

    Το Grand Prix του Καναδά ξεκινά την Παρασκευή 6/6 στις 17:00 με το FP1. Όλο το 3ήμερο μπορείτε να παρακολουθείται τη δράση μέσα από τις σελίδες του motornews αλλά και να ενημερώνεστε μέσω Twitter: www.twitter.com/motornews_gr και μέσω Facebook: www.facebook.com/motornewsgr

    Τηλεοπτική μετάδοση από τον OteTV ζωντανά όλο το 3ήμερο και από τον Alpha ο αγώνας το απόγευμα της Κυριακής με την εκπομπή να ξεκινά στις 20:00.

    Τα ελαστικά του 3ημέρου

    monaco-tires-14

    Αναλυτικά το πρόγραμμα του 3ημέρου.

    ΠαρασκευήΣάββατοΚυριακή
    FP1 17:00 – 18:30FP3 17:00 – 18:00Race 21:00
    FP2 21:00 – 22:30Qualy 20:00

    Σχόλια

    Σχόλια