Live Test: BMW F900XR

    Από τη σέλα του F900R βρεθήκαμε σε εκείνη του F900XR και η διασκέδαση συνεχίζεται με λίγη περισσότερη άνεση

    Η BMW F900XR ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, αυτά που μας αρέσουν και αυτά που μας ξενίζουν σε πραγματικές συνθήκες.

    Παρασκευή 10/7/2020

    Εργονομικά το XR είναι εξαιρετικό. Η θέση οδήγησης τοποθετεί τον αναβάτη πάνω από τη μοτοσικλέτα, δημιουργεί μια θέση με πολύ καλή ορατότητα και απόλυτο έλεγχο των πάντων. Η σέλα είναι σκληρή κάτι που βοηθάει στη σπορ οδήγηση, αλλά στα πολλά χιλιόμετρα κουράζει, ιδιαίτερα τα δικά μου ευαίσθητα μαλακά μόρια.

    Στο δρόμο το XR έχει πολύ δυναμική συμπεριφορά και σίγουρα δεν θα απογοητεύσει. Η ευελιξία του είναι κάτι που σε εκπλήσσει ευχάριστα και σου δίνει τη δυνατότητα εντός πόλης να κινηθείς σβέλτα και με ιδιαίτερη ευκολία. Το εμπρός πιρούνι των 43mm είναι αρκετά μαλακό και απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου, ενώ προσφέρει αρκετή πρόσφυση για το εμπιστευτείς και να στρίψεις χωρίς δισταγμούς. Όταν ο ρυθμός ανεβαίνει παρόλα αυτά σε ενοχλεί η έλλειψη πληροφόρησης και παρότι δεν θα κουνηθεί από τη θέση του, δεν θα σε ωθήσει να το πιέσεις σε ρυθμούς πίστας.

    Το πίσω είναι αρκετά πιο σαφές, με πολύ καλή πληροφόρηση. Είναι αρκετά σκληρό σε ρύθμιση, ακόμα και στην επιλογή Road (έχει και Dynamic) αλλά έχει την μαγική ισορροπία άνεσης και ποιότητας συμπεριφοράς.

    Συνολικά, το XR στο δρόμο είναι μια πολύ καλά ισορροπημένη μοτοσικλέτα, στιβαρή και σταθερή με πολύ υψηλές δυνατότητες στριψίματος όταν βρεθείς σε μια όμορφη ορεινή διαδρομή. Ακόμα και σε δυναμικές συνθήκες οδήγησης δεν θα πει όχι και θα διασκεδάσει τον αναβάτη, ακόμα και τον πιο απαιτητικό.

    Πέμπτη 9/7/2020

    Στην περίπτωση του XR ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 895cc έρχεται και “κουμπώνει” άψογα. Η ελαστικότητά του σε συνδυασμό με την ροπάτη λειτουργία δημιουργούν ένα εύχρηστο και άνετο αποτέλεσμα για τις βασικές χρήσεις της μοτοσικλέτας. Στην πόλη οι 105 ίπποι είναι υπεραρκετοί για όλες τις συνθήκες, ενώ  στον αυτοκινητόδρομο θα ωθήσει τη μοτοσικλέτα με άνεση σε απαγορευτικά νούμερα.

    Στη θέση Road των χαρτογραφήσεων τα πράγματα είναι ιδανικά καθώς ο ψεκασμός δουλεύει πολύ καλά, κάνοντας μόνο μια ατασθαλία στο άνοιγμα-κλείσιμο του γκαζιού. Στη θέση Dynamic η απόκριση είναι πιο απότομη και στην πόλη ενοχλεί λίγο, ωστόσο στους πιο γρήγορους ρυθμούς γίνεται πιο χρήσιμο χαρίζοντας καλύτερη αίσθηση στον αναβάτη.

    Από οικονομία τα πράγματα είναι εξαιρετικά καθώς το XR καταναλώνει 5,7 λίτρα/100Km, νούμερο ικανοποιητικό για μια μοτοσικλέτα 900cc.

    Τρίτη 7/7/2020

    Δεν προλάβαμε να αποτινάξουμε από τους ώμους μας την σπορ αύρα του F900R και αμέσως βρεθήκαμε στη σέλα του δίδυμου αδερφού του, F900XR. Η BMW δημιούργησε μια μικρότερη έκδοση του πανίσχυρου S1000XR προκειμένου αφενός να ακολουθήσει την τάση της μόδας και τους ανταγωνιστές και αφετέρου να αξιοποιήσει μια έτοιμη βάση (βλέπε F850GS) για να τοποθετήσει ακόμα μα μοτοσικλέτα στη γκάμα της.

    Η πρώτη επαφή με το XR είναι άδικη καθώς βρέθηκα από το εξαιρετικό R κατευθείαν στη σέλα του XR και αμέσως αντιλήφθηκα τις μεγάλες διαφορές που έχουν κυρίως στη θέση οδήγησης και στον χαρακτήρα. Στο XR έχουμε να κάνουμε με μια πιο ήρεμη μοτοσικλέτα, πιο all-around και σίγουρα πιο χρηστική. Αυτό που με εντυπωσίασε σε πρώτη φάση είναι το ύψος της σέλας η οποία σε τοποθετεί πάνω από τη μοτοσικλέτα, ενώ το το τιμόνι και τα μαρσπιέ βρίσκονται σε πολύ πιο άνετη θέση σε σχέση με το R.

    Αντίθετα, τα φρένα είναι σαφώς πιο προοδευτικά, ο κινητήρας είναι παρόμοιος, ενώ οι αναρτήσεις πολύ πιο άνετες και μαλακές. Τις επόμενες ημέρες θα δούμε τι μπορεί να προσφέρει η XR στην κατηγορία.

    Σχόλια

    Σχόλια