Live Test: BMW R1250RS

    Η BMW R 1250 RS ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, αυτά που μας αρέσουν και αυτά που μας ξενίζουν σε πραγματικές συνθήκες.

    Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2019

    Στο δρόμο το RS δεν κρύβω ότι με προβλημάτισε – ξανά όπως και με τον προκάτοχό του. Η μοτοσικλέτα διαθέτει το πάρα πολύ καλό σύστημα των ηλεκτρονικών αναρτήσεων της BMW με ένα 45άρι πιρούνι εμπρός και ένα μονό αμορτισέρ πίσω το οποίο εδράζεται στο πανέμορφο μονόμπρατσο ψαλίδι-άξονα. Οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις της BMW για μια ακόμα φορά επιβεβαίωσαν την ποιότητά τους καθώς πέρα από το γεγονός ότι κάθε αλλαγή που κάνεις την αντιλαμβάνεσαι άμεσα, είναι και σωστά προσδιορισμένες για κάθε μοντέλο – το ίδιο συμβαίνει και στο RS.

    Στο δια ταύτα ωστόσο τα πράγματα είναι λίγο μπερδεμένα στο RS καθώς η μοτοσικλέτα όταν κινείσαι στην πόλη χαλαρά βγάζει μια βαριά αίσθηση και απουσιάζει η πληροφόρηση, ιδιαίτερα από το εμπρός μέρος. Το πίσω είναι λίγο καλύτερο σε αίσθηση, αλλά πάλι χάνεσαι λίγο και δεν γνωρίζεις καλά τι συμβαίνει όταν οι αναρτήσεις είναι στη θέση Road. Το ίδιο συμβαίνει και στον επαρχιακό δρόμο σε νορμάλ ρυθμό. Η μοτοσικλέτα έχει μεν πρόσφυση, αλλά δυσκολεύεσαι να καταλάβεις τι συμβαίνει.

    Όλα αυτά όμως πάνε περίπατο όταν αντιληφθείς πως το RS είναι μια μοτοσικλέτα που της αρέσει το σπορ κομμάτι του χαρακτήρα της. Όταν τοποθετήσεις τις αναρτήσεις στη θέση Dynamic τα πράγματα αλλάζουν, η μοτοσικλέτα γίνεται σαφώς καλύτερη στη συμπεριφορά της και πλέον όλα επιστρέφουν στο φυσιολογικό τους. Στο BMW αρέσει να το πιέζεις και όσο το κάνεις, τόσο σε ανταμείβει χάρη στην ποιότητα που διαθέτει στα περιφερειακά του. Το βάρος χάνεται και ορμάει στις στροφές με μεγάλη ευκολία. Η αδράνεια του κινητήρα το βοηθάει να κουβαλήσει αρκετή ταχύτητα μέσα στη στροφή και στρίβει με ασφάλεια, καλή πληροφόρηση και σταθερότητα. Στο μοναδικό πράγμα που χρειάζεται προσοχή είναι στις μετατοπίσεις βάρους καθώς εκεί αποσταθεροποιείται, ωστόσο αν είσαι ήρεμος και ομαλός το απολαμβάνεις.

    Για τα φρένα τι να πει κανείς. Έχουμε να κάνουμε με άγκυρες καθώς οι ακτινικές Brembo είναι πανίσχυρες και ακινητοποιούν τη μοτοσικλέτα για πλάκα. Συνολικά το RS είναι μια σπορ μοτοσικλέτα και έτσι πρέπει να της συμπεριφερθείς αν θέλεις να την ευχαριστηθείς. Της αρέσει να πιέζεται καθώς εκεί βγάζει τον καλύτερο εαυτό της, ωστόσο είναι το ίδιο ικανή στις ήρεμες μετακινήσεις ή στο ταξίδι. Το RS είναι μια μοτοσικλέτα που θα κάνεις το ταξιδάκι σου άνετα, αλλά θα στρίψει και σαν supersport αν βρει ένα καλό κομμάτι δρόμου.

    Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2019

    Πολλά είναι αυτά που θα σε κάνουν να νιώσεις άνετα στο RS. Θερμαινόμενα grip για τις κρύες νύχτες του χειμώνα, cruise control για τις ατελείωτες ευθείες στο μακρύ ταξίδι, χαρτογραφήσεις στον κινητήρα και ρυθμίσεις αναρτήσεων για όλες τις συνθήκες, προσαρμόσιμο «έξυπνο» ABS και πολλά ακόμα είναι αυτά που κερδίζουν τις εντυπώσεις – τελικά και την ουσία μιας τέτοιας μοτοσικλέτας.

    Η έγχρωμη οθόνη TFT των 6,5’’ παρέχει άφθονες πληροφορίες για την κατάσταση της μοτοσικλέτας και όχι μόνο. Υπάρχει εύκολη συνδεσιμότητα με τηλέφωνο και GPS, ενώ δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι στα βαρετά φανάρια της πόλης σου κρατάει συντροφιά η περιήγηση στο σύστημα όπου όλο και κάτι νέο ανακαλύπτεις.

    Διαμάντι το RS σε εργονομία, αρκετά καλό και στην άνεση παρότι το σώμα γέρνει ελαφρώς προς τα εμπρός και στην κίνηση της πόλης κουράζει τα χέρια.

    Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2019

    Αυτό που κάνει ουσιαστικά τη διαφορά στο νέο RS είναι φυσικά ο κινητήρας του. Πρόκειται για έναν αναβαθμισμένο boxer κινητήρα ανεβασμένο στα 1.254cc ο οποίος χρησιμοποιεί μια νέα τεχνολογία της BMW που ακούει στο όνομα ShiftCam. Πρόκειται για ένα συνδυαστικό σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων το οποίο αλλάζει παράλληλα και το βύθισμα των βαλβίδων χάρη σε έναν τρίτο εκκεντροφόρο που εμπλέκεται όταν το απαιτήσουν οι ανάγκες.

    Έμφαση έχει δωθεί στις χαμηλές στροφές, αλλά και στις υψηλές με κέρδος σε απόδοση αλλά και οικονομία. Το μηχανικό σύνολο πλέον αποδίδει 136 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. ενώ η ροπή έχει εκτοξευθεί στα 143 Nm στις 6.250 σ.α.λ.

    Στην πράξη, η αλήθεια είναι ότι το σύστημα περνάει απαρατήρητο, δεν νιώθεις την εμπλοκή του 3ου εκκεντροφόρου σε καμία περίπτωση και το μόνο που έχεις στα χέρια σου είναι έναν απίθανο σύνολο με ροπή και δύναμη παντού. Από τις μηδέν στροφές το μοτέρ είναι πρόθυμο για… βιαιότητες ενώ στη θέση Dynamic Pro της χαρτογράφησης (έχεις να επιλέξεις ανάμεσα σε Rain, Road και Dynamic) η δύναμη έρχεται ακαριαία και σπρώχνει γρήγορα τη μοτοσικλέτα εμπρός. Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν πολύ, πολύ γρήγορα ωστόσο με έναν μαγικό τρόπο πάντα νιώθεις ότι έχεις τον έλεγχο.

    Οι κραδασμοί έχουν περιοριστεί πολύ, ενώ ο ήχος έχει αλλάξει ελαφρώς όντας λιγότερο μπάσος και βαρύς σε σχέση με το 1200. Ο νέος boxer είναι σαφώς πιο δυνατός, αλλά συνάμα είναι πιο φιλικός σε απόκριση, πιο γεμάτος σε όλο το φάσμα και πιο ολοκληρωμένος από ποτέ.

    Το traction control είναι πολύ προοδευτικό και δεν επεμβαίνει άσκοπα στη θέση Dynamic – είναι κάτι σαν μαξιλαράκι ασφαλείας – ενώ αν εξαιρέσεις τους μηχανικούς θορύβους, το κιβώτιο και το quick shifter είναι αψεγάδιαστα. Συνολικά, στο κομμάτι του κινητήρα το RS έχει κάνει ένα σημαντικό βήμα εμπρός αποκτώντας περισσότερη ισχύ και ροπή παντού!

    Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2019

    Η πλήρως ανανεωμένη RS της BMW παρουσιάστηκε στο τέλος του 2015 και πραγματικά ήταν τεράστια η αλλαγή σε σχέση με τους προκατόχους του. Σε όλους τους τομείς αναβαθμισμένο, με την πιο άμεσα αντιληπτή εκείνη της εμφάνισης. Η BMW έχει δανειστεί τη μάσκα του superbike της S1000RR τοποθετώντας το στο RS με απόλυτη επιτυχία, πανέμορφα τα πλαϊνά πλαστικά που κρύβουν μερικώς τον κινητήρα, ενώ η ουρά είναι επιθετική και απόλυτα ξεχωριστή.

    Για το 2019 η BMW προχώρησε σε μια μεγάλη αλλαγή για το sport touring μοντέλο της τοποθετώντας του τον καινούριο boxer των 1254cc το οποίο ήδη “φοράει” η σειρά GS. Εκτός από τον κινητήρα έχουν τοποθετηθεί φώτα LED εμπρός τα οποία κάνουν πιο εντυπωσιακή τη μάσκα.

    Κατά τα άλλα δεν έχει αλλάξει εξωτερικά παραμένοντας όμως σύγχρονο και ποιοτικό σαν να βγήκε στις αγορές χθες.

    Σχόλια

    Σχόλια