Live Test: Vespa Elettrica

    Η πανέμορφη Vespa Elettrica ήρθε να μας δείξει το μέλλον των scooter

    Η Vespa Elettrica ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, τα θετικά και τα αρνητικά του μοντέλου.

    Πέμπτη 10 Οκτωβρίου

    Στο δρόμο η Elettrica είναι σαν μια οποιαδήποτε Vespa, σταθερή και ευέλικτη. Παρά τις χαμηλές ταχύτητες το scooter παραμένει ακλόνητο στο δρόμο, έχει ικανοποιητική αίσθηση τόσο εμπρός όσο και πίσω, ενώ και από άνεση τα καταφέρνει περίφημα.

    Τα φρένα είναι δυνατό σημείο της Vespa καθώς ακινητοποιούν το scooter σε χρόνο μηδέν, ενώ όσο και αν τα πιέσεις ανταποκρίνονται άψογα χωρίς οι τροχοί να χάνουν επαφή με το έδαφος. Γενικά, το ιταλικό scooter σε ότι αφορά την οδική συμπεριφορά δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από οποιοδήποτε scooter με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

    Τετάρτη 9 Οκτωβρίου

    Με την πανέμορφη και αθόρυβη Vespa η καθημερινότητα έχει ένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον όσον αφορά τη μετακίνηση τουλάχιστον. Ανοίγεις το γκάζι από το φανάρι και δεν ακούς παρά μόνο το “σφύριγμα” του ηλεκτροκινητήρα. Μάλιστα έχει αρχίσει να με πειράζει ο θόρυβος των υπόλοιπων οχημάτων, κάτι για το οποίο μάλλον θα πρέπει να ανησυχώ!

    Η ισχύς του κινητήρα βρίσκεται στα επίπεδα ενός 5οαριού κάτι που σημαίνει ότι οι επιδόσεις είναι περιορισμένες. Μέγιστη ταχύτητα τα 49Km/h και επιταχύνσεις νωχελικές κάνουν τη Vespa σχεδόν εμπόδιο στους μεγάλους δρόμους της πόλεις και σε αναγκάζουν να κινείσαι δεξιά και προσεκτικά μην σε… πατήσει κανείς.

    Στην κίνηση από την άλλη κερδίζει έδαφος χάρη στην ευελιξία της και την καλή απόκριση στο 0-20Km/h, ενώ τα φρένα είναι δυνατά και την ακινητοποιούν άμεσα. Αναπάντεχα καλό είναι και το φρένο του κινητήρα το οποίο είναι όσο χρειάζεται, ενώ εδώ έχει βάλει το χεράκι του και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας το οποίο ενεργοποιείται με το κλείσιμο του γκαζιού και με το φρενάρισμα.  Μην ξεχάσω σε αυτό το σημείο ότι η Elettrica διαθέτει και όπισθεν!

    Τρίτη 8 Οκτωβρίου

    Το μεγάλο στοίχημα της καθημερινής μετακίνησης με την ηλεκτρική Vespa είναι αδιαμφισβήτητα η αυτονομία της. Στην καθημερινή μου μετακίνηση έχω να διανύσω 35 χιλιόμετρα κάτι που κάνει τα πράγματα εύκολα για τη Vespa, τουλάχιστον όταν διαβάζεις τα χαρακτηριστικά της.

    Και όντως η πραγματικότητα δεν απέχει πολύ από την αλήθεια καθώς έπειτα απο 35 χιλιόμετρα απόστασης σε πλήρη ισχύ του κινητήρα (διαθέτει και λειτουργία ECO η οποία περιορίζει την ταχύτητα στα 35Km/h), η μπαταρία έχει κατέβει λίγο κάτω από το 55%. Αυτό σημαίνει πως πρέπει σε κάθε επιστροφή μου στο σπίτι να φορτίσω το ιταλικό scooter για να είμαι σίγουρος για την επόμενη ημέρα.

    Το ευχάριστο της υπόθεσης είναι πως ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας είναι περιορισμένος και σε μόλις 2 ώρες έχει έρθει ξανά στο 100%, έτοιμο για μια ακόμα “αθόρυβη” εξόρμηση στην πόλη. Το θέμα της αυτονομίας είναι λίγο αγχωτικό στην αρχή, αλλά αν έχεις συγκεκριμένες μετακινήσεις καθημερινά δεν έχεις να φοβηθείς τίποτα… αρκεί να μην σου τύχει κάποια απροσδόκητη μετακίνηση εντός της ημέρας που θα πρέπει τότε να μετρήσεις τα… volt ένα-ένα…

    Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2019

    Μία πολύ ευχάριστη έκπληξη μας περίμενε στο κατάστημα Piaggio Francesco στην Καλλιρρόης. Εκεί μας περίμενε η πρώτη ηλεκτρική Vespa στην ιστορία, ένα μοντέλο το οποίο παρουσίασε δυναμικά η ιταλική φίρμα και είχε ήδη λάβει θετικά σχόλια στο εξωτερικό.

    Η πρώτη εντύπωση ήταν θετική καθώς το ιταλικό scooter είναι πανέμορφο, όπως άλλωστε όλες οι καινούριες Vespa. Η Elettrica μπορεί να βγαίνει μόνο σε έναν χρωματισμό, σε ασημί, ωστόσο είναι αρκετός να την προσδώσει ποιότητα, κύρος και πολυτέλεια. Οι γαλάζιες λεπτομέρειες στη μάσκα και τους τροχούς συμβάλουν στο εξαιρετικό τελικό αποτέλεσμα έχοντας λοιπόν ένα όμορφο και ποιοτικό scooter ικανό να ξεχωρίσει.

    Μένει να δούμε τις επόμενες ημέρες τι μπορεί να κάνει το ηλεκτρικό scooter τόσο σε απόδοση όσο και και ευχρηστία.

    Σχόλια

    Σχόλια