Quick Test: Kymco AK550

    Ταξιδεύουμε με το Kymco AK 550 και ξεδιπλώσουμε τις αρετές του στο touring κομμάτι του

    Μπήκε η Άνοιξη και η βόλτα με μοτοσικλέτα γίνεται πλέον απαραίτητη. Τι καλύτερο από το να έχεις στα χέρια σου το mega scooter της Kymco, το AK550. Το σχέδιο είναι απλό: Ξεκίνημα ξημερώματα για Κέρκυρα, ψήσιμο οβελία και επιστροφή όσο το δυνατόν ταχύτερα. Γίνεται; Φυσικά και γίνεται, αρκεί να υπάρχει όρεξη και μια καλή μοτοσικλέτα.

    Το πρώτο το έχουμε, το δεύτερο – έπειτα από 1.100 χιλιόμετρα – μπορούμε να το επιβεβαιώσουμε με μεγάλη χαρά. Το μεγάλο Kymco είναι μια εξαιρετική μοτοσικλέτα, ένα ποιοτικό scooter υψηλών επιδόσεων με ότι ακριβώς χρειάζεται ο αναβάτης για να κάνει πολλά πράγματα με ασφάλεια και υψηλό βαθμό διασκέδασης.

    Αααανεσηηη

    Ξεκίνημα λοιπόν πολύ πρωί και έξοδο στον αυτοκινητόδρομο για να καλύψουμε όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα όσο η κίνηση δεν είναι αυξημένη. Με άνεση το Kymco ανεβαίνει στα 150-160Km/h και κάπου εκεί μπορείς να ταξιδεύεις για ώρες. Η εργονομία του σε βοηθάει να μείνεις ξεκούραστος, το σώμα είναι καλά προστατευμένο εκτός από τα χέρια και το εξωτερικό μέρος των ποδιών τα οποία τα… βλέπει ο άνεμος. Η σέλα είναι άνετη και η ευρυχωρία τέτοια που μπορείς να αλλάξεις άνετα στάση στο σώμα αν πιαστείς κινούμενος εμπρός, πίσω, δεξιά, αριστερά.

    Το μοντέλο δοκιμής μας διέθετε το σύστημα Noodoe, το οποίο συνδέει το τηλέφωνό σου με το scooter και μπορείς να απολαύσεις πολλές εφαρμογές με πιο χρήσιμη στην περίπτωσή μου το navigation και την πρόβλεψη καιρού. Πολύ καλή συντροφιά για το ταξίδι, αλλά σίγουρα ενδιαφέρον και στην καθημερινότητα καθώς έχεις πολλές πληροφορίες μπροστά στα μάτια σου να σε κρατήσουν σε εγρήγορση. Οι δύο ψηφιακές οθόνες TFT δεξιά και αριστερά της οθόνης του Noodoe παρέχουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο αναβάτης όσον αφορά το scooter με μετρητές πίεσης ελαστικών, μετρητές κατανάλωσης και πολλά-πολλά άλλα. Από εργονομία λοιπόν το AK550 παίρνει άριστα!

    Μοτέρ διαμάντι

    Δεν έχει ξημερώσει καλά-καλά και ήδη βρισκόμαστε στη γέφυρα του Ρίο. Η κατανάλωση δεν έχει πάει άσχημα καθώς κυμαίνεται στα 5,2 λίτρα/100Km παρά τους υψηλούς ρυθμούς στον αυτοκινητόδρομο. Ανεφοδιασμός λοιπόν και συνέχεια στον ίδιο ρυθμό. Ο κινητήρας δείχνει τα δόντια του στα ανηφορικά κομμάτια μετά την Άρτα διατηρώντας σταθερά την ταχύτητα στα 160Km/h και μάλιστα στις ελαφρά κατηφορικές καμπές «γράφει» τελική στα 183Km/h. Ο δικύλινδρος σε σειρά των 550cc αποδίδει 53,5 ίππους και πραγματικά είναι διαμάντι. Ο τρόπος που αποδίδει είναι εντυπωσιακός, επιταχύνει γρήγορα το μεγάλο scooter και δουλεύει βελούδινα ακόμα και υπό συνθήκες πίεσης. Η τροφοδοσία και η σύνδεση με το γκάζι είναι υπέροχη με μοναδικό ψεγάδι στην απότομη επιτάχυνση στο πρώτο άγγιγμα στην εκκίνηση. Εν κινήσει ωστόσο η κατάσταση είναι πάρα πολύ καλή καθώς προσπερνάς στον αυτοκινητόδρομο με άνεση ακόμα και με ταχύτητες εκτός ορίων ΚΟΚ.

    Βράχος στο δρόμο

    Χωρίς να το καταλάβουμε είμαστε ήδη στο καράβι της επιστροφής από Λευκίμμη προς Ηγουμενίτσα έχοντας «διαλύσει» τον οβελία. Αυτήν τη φορά επιλέγουμε να κάνουμε το κομμάτι μέχρι Αγρίνιο από επαρχιακό δρόμο για να δούμε και μια άλλη πλευρά του AK550. Βούτυρο στο ψωμί του Kymco είναι αυτού του είδους τα επαρχιακά κομμάτια καθώς η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι αναπάντεχα καλή. Σταθερό στις ανοιχτές καμπές, ικανό να διατηρήσει σωστά τη γραμμή του με ένα πλαίσιο να είναι υπόδειγμα ακαμψίας και φιλικότητας. Παρά το γεγονός ότι η πληροφόρηση δεν είναι το δυνατό του σημείο το scooter στρίβει απροβλημάτιστα παρά το γεγονός ότι απαιτεί μια ελαφριά προσπάθεια από τον αναβάτη. Ιδιαίτερα στις πιο γρήγορες καμπές το AK έχει την τάση να «σηκώνεται» (να κάνει pick-up) με αποτέλεσμα να απαιτεί από τον αναβάτη να πιέσει περισσότερο το τιμόνι για να το επαναφέρει στην ιδανική κλίση και κατ’ επέκταση στην ιδανική τροχιά. Έχει βαριά αίσθηση στην είσοδο της στροφής και τα δυνατά φρένα της Brembo το κρατάνε όρθιο αν το παρακάνεις στην είσοδο, ωστόσο δεν φοβίζει, το αντίθετο μάλιστα προσφέρει ασφάλεια και άνεση αρκεί να το αφήσεις να ρολάρει στη στροφή έχοντας τελειώσει με τα φρένα πριν γύρεις προς το apex. Όταν το βρεις το AK γίνεται απολαυστικό, σβέλτο και θα αφήσει πίσω του πολλές μοτοσικλέτες χωρίς καν να σε κάνει να ιδρώσεις αρκεί να το αφήσεις να κάνει τη δουλειά του και να μην το «στραγγαλίσεις».

    Τα τελευταία χιλιόμετρα από Κόρινθο προς Αθήνα έγιναν με κίνηση στο δρόμο και εκεί τα φρένα του Kymco έδειξαν τα δόντια τους αρκετές φορές. Δυνατά με φανταστική αίσθηση ακινητοποιούν το scooter για πλάκα και εκμηδενίζουν τις αποστάσεις φρεναρίσματος. Το ABS δεν χρειάστηκε ποτέ παρότι είναι προηγμένο της Bosch και σε συνδυασμό με το πολύ καλό πιρούνι των 41mm κάνουν θαύματα στον τομέα φρένα-αίσθησης εμπρός.

    H Άνοιξη της Kymco

    Η επιστροφή πάντα είναι πιο δύσκολη και παρκάροντας το AK550 έμεινα να κοιτάζω τα εκατομμύρια μυγάκια που είχαν θυσιαστεί στη ζελατίνα του για μια βόλτα. Το Kymco είναι πάρα πολύ καλό, αν όχι εντυπωσιακά καλό. Ποιοτικό, τόσο σε κύλιση όσο και σε περιφερειακά, με έναν απίθανο κινητήρα στα σωθικά του σίγουρα δεν θα δυσαρεστήσει κανέναν. Σίγουρα κάνει για ταξίδι, σίγουρα είναι άνετο και ασφαλές, σίγουρα έχει την ισχύ να σε διασκεδάσει. Δεν θα πει όχι και στη μάχη της πόλης με μερικούς συμβιβασμούς έχοντας σύμμαχο κυρίως την φοβερή του ενεργητική ασφάλεια. Τελικά το AK 550 είναι και Super και Touring!

     Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
    ΤΥΠΟΣ 4-ΧΡΟΝΟΣ
    ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ ΨΕΚΑΣΜΟΣ
    ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 550
    ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 69.0 x 73.6
    ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 11.0 : 1
    ΙΣΧΥΣ SPORT MODE 39.3 kw (53.45ps)/7500 rpm
    RAIN MODE 34.2kw (46.51ps)/7500rpm
    ΡΟΠΗ 55.64 Nm/5500 rpm
    ΑΝΑΦΛΕΞΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ CDI
    ΛΙΠΑΝΣΗ ΞΗΡΟ ΚΑΡΤΕΡ
    ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
    ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ ΒΕΝΖΙΝΗΣ (Lt) 15
    ΜΕΤΑΔΟΣΗ
    ΤΥΠΟΣ CVT
    ΤΕΛΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΜΕ ΙΜΑΝΤΑ
    ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ ΥΓΡΟΣ
    ΠΛΑΙΣΙΟ
    ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ ΔΙΑΙΡΟΥΜΕΝΟ
    ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1580
    ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ Μ/Π/Υ (mm) 2220/795/1450
    ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 785
    ΒΑΡΟΣ ΓΕΜΑΤΟ (kgr) 230
    ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 41mm
    ΠΙΣΩ ΔΙΑΙΡΟΥΜΕΝΟ ΨΑΛΙΔΙ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ ΜΕ ΟΡΙΖΟΝΤΙΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ
    ΦΡΕΝΑ
    ΦΡΕΝΑ ΕΜΠΡΟΣ Διπλό υδραυλικό δισκόφρενο, Ø 270 χιλ με 4-πίστονες δαγκάνες BREMBO & ABS
    ΠΙΣΩ Υδραυλικό μονό δισκόφρενο, Ø 260 χιλ  & ABS
    ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΕΜΠΡΟΣ 120/70R15 TL  METZELER
    ΠΙΣΩ 160/60R15 TL  METZELER

    Σχόλια

    Σχόλια