Live Test: BMW R1250GS “HP”

    Η BMW πάει ένα βήμα παραπάνω το GS αναβαθμίζοντας εξαιρετικά τον boxer κινητήρα της

    Η BMW R1250GS “HP” ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, αυτά που μας αρέσουν και αυτά που μας ξενίζουν σε πραγματικές συνθήκες.

    Πέμπτη 4 Απριλίου 2019

    Σε τρομερά υψηλό επίπεδο βρίσκεται το νέο GS όσον αφορά τον εξοπλισμό και την εργονομία του. Εκτός από την απίστευτα άνετη θέση οδήγησης, ο αναβάτης έχει έναν σκασμό βοηθήματα που του κάνουν τη ζωή εύκολη.

    Θερμαινόμενα grip για τις κρύες νύχτες του χειμώνα, cruise control για τις ατελείωτες ευθείες στο μακρύ ταξίδι, χαρτογραφήσεις στον κινητήρα και ρυθμίσεις αναρτήσεων για όλες τις συνθήκες, προσαρμόσιμο «έξυπνο» ABS και πολλά ακόμα είναι αυτά που κερδίζουν τις εντυπώσεις – τελικά και την ουσία μιας τέτοιας μοτοσικλέτας.

    Η έγχρωμη οθόνη TFT των 6,5’’ παρέχει άφθονες πληροφορίες για την κατάσταση της μοτοσικλέτας και όχι μόνο. Υπάρχει εύκολη συνδεσιμότητα με τηλέφωνο και GPS, ενώ δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι στα βαρετά φανάρια της πόλης σου κρατάει συντροφιά η περιήγηση στο σύστημα όπου όλο και κάτι νέο ανακαλύπτεις.

    Νέο στο 1250 είναι το σύστημα Hill Start Control το οποίο επιτρέπει την εκκίνηση στις ανηφόρες χωρίς να κινηθεί προς τα πίσω η μοτοσικλέτα. Διαμάντι το GS σε άνεση και εργονομία, βρίσκεται εύκολα ανάμεσα στα κορυφαία – αν όχι το κορυφαίο –  στον συγκεκριμένο τομέα.

    Τετάρτη 3 Απριλίου 2019

    Αυτό που κάνει ουσιαστικά τη διαφορά στο νέο GS είναι φυσικά ο κινητήρας του. Πρόκειται για έναν αναβαθμισμένο boxer κινητήρα ανεβασμένο στα 1.254cc ο οποίος χρησιμοποιεί μια νέα τεχνολογία της BMW που ακούει στο όνομα ShiftCam. Πρόκειται για ένα συνδυαστικό σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων το οποίο αλλάζει παράλληλα και το βύθισμα των βαλβίδων χάρη σε έναν τρίτο εκκεντροφόρο που εμπλέκεται όταν το απαιτήσουν οι ανάγκες.

    Έμφαση έχει δωθεί στις χαμηλές στροφές, αλλά και στις υψηλές με κέρδος σε απόδοση αλλά και οικονομία. Το μηχανικό σύνολο πλέον αποδίδει 136 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. ενώ η ροπή έχει εκτοξευθεί στα 143 Nm στις 6.250 σ.α.λ.

    Στην πράξη, η αλήθεια είναι ότι το σύστημα περνάει απαρατήρητο, δεν νιώθεις την εμπλοκή του 3ου εκκεντροφόρου σε καμία περίπτωση και το μόνο που έχεις στα χέρια σου είναι έναν απίθανο σύνολο με ροπή και δύναμη παντού. Από τις μηδέν στροφές το μοτέρ είναι πρόθυμο για… βιαιότητες ενώ στη θέση Dynamic Pro της χαρτογράφησης (έχεις να επιλέξεις ανάμεσα σε Rain, Road και Enduro Pro) η δύναμη έρχεται ακαριαία και σπρώχνει γρήγορα τη μοτοσικλέτα εμπρός. Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν πολύ, πολύ γρήγορα ωστόσο με έναν μαγικό τρόπο πάντα νιώθεις ότι έχεις τον έλεγχο.

    Οι κραδασμοί έχουν περιοριστεί πολύ, ενώ ο ήχος έχει αλλάξει ελαφρώς όντας λιγότερο μπάσος και βαρύς σε σχέση με το 1200. Ο νέος boxer είναι σαφώς πιο δυνατός, αλλά συνάμα είναι πιο φιλικός σε απόκριση, πιο γεμάτος σε όλο το φάσμα και πιο ολοκληρωμένος από ποτέ.

    Τρίτη 2 Απριλίου 2019

    Μας φάνηκε σαν πρωταπριλιάτικο αστείο όταν η BMW μας έδωσε τις ημερομηνίες για τη δοκιμή του νέου της R1250GS καθώς η παραλαβή θα γινόταν την 1η του μήνα. Η μοτοσικλέτα είχε δεχτεί εξαιρετικές κριτικές από σχεδόν σύσσωμο τον δημοσιογραφικό κόσμο κάτι που σημαίνει πως κάτι καλό έχουν ετοιμάσει πάλι οι Γερμανοί.

    Στα χέρια μας ήρθε η έκδοση “HP” η οποία εκτός από τις πινελιές στα σπορ χρώματα της BMW είχε και διάφορα “καλούδια” από το… πάνω ράφι της γκάμας αξεσουάρ της βαυβαρικής εταιρίας. Ζάντες χρυσές ακτινωτές, προστατευτική μάσκα, χαμηλή ζελατίνα από το Rally και πολλά βαμμένα μαύρα εξαρτήματα ενισχύουν την “άγρια” αίσθηση που σου αφήνει το “HP” όταν το κοιτάζεις. Θα λέγαμε ότι είναι το πιο όμορφο GS στη γκάμα και πλησιάζει πολύ την περσινή έκδοση Rally.

    Η εμφάνιση μπορεί να μην έχει δεχτεί μεγάλες αλλαγές, αλλά εκεί που έχουμε εξελίξεις είναι στον τομέα του κινητήρα. Αυτά όμως θα τα πούμε αργότερα για να διερευνήσουμε καλύτερο το νέο μηχανικό σύνολο με το περίφημο σύστημα Shift Cam.

    Σχόλια

    Σχόλια