120 Χρόνια Παραγωγής Αυτοκινήτων Opel

    Αυτοκίνητα για Όλους: Το Καλύτερο Παράδειγμα – Opel Corsa “120 Edition”

    • Ειδική, επετειακή έκδοση Corsa “120 Edition” 1.4lt 90 hp σε ελκυστική τιμή: €11.690

    • Μακρά παράδοση στην ‘αυτοκίνηση’ με μοντέλα Laubfrosch, P4, Kadett, Corsa κ.ά.

    • Ο εκδημοκρατισμός τεχνολογιών είναι βασικό στοιχείο της μάρκας Opel

    • Η γραμμή παραγωγής φέρνει το ‘πρώτο αυτοκίνητο για όλους’ από την Opel

     

    Το 2019, η Opel γιορτάζει 120 χρόνια στην παραγωγή αυτοκινήτων – και κατ’ επέκταση 120 χρόνια γεμάτα καινοτομίες για όλους. Η Γερμανική μάρκα έχει παράδοση στις high-tech καινοτομίες, τις οποίες προωθεί άμεσα στη μαζική παραγωγή. Αυτό σημαίνει αυτοκίνηση προσιτή στο ευρύ κοινό με αυτοκίνητα ασφαλέστερα, καθαρότερα, πιο άνετα και πιο πρακτικά. Η διαφημιστική καμπάνια για τα 120 χρόνια, “Opel. Born in Germany. Made for us all.” βασίζεται σε αυτή τη φιλοσοφία. Με το ίδιο πνεύμα δημιουργήθηκε και το πρώτο  Opel – το Patentmotorwagen “System Lutzmann” του 1899 – καθώς και όλα τα υπόλοιπα που ακολούθησαν, από το “Doktorwagen” μέχρι το “Laubfrosch” (Tree Frog), το P4 και το Kadett. Σήμερα η φιλοσοφία αυτή ταιριάζει στο Opel Corsa περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο.

    Με πληθώρα εκδόσεων, το Corsa είναι κατάλληλο για εργένηδες, ζευγάρια και για ολόκληρες οικογένειες. Συνολικά, πάνω από 13,5 εκατομμύρια μονάδες έχουν κατασκευαστεί από το 1982. «Το Corsa παραμένει ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα μας σε όλη την Ευρώπη» σχολιάζει ο Xavier Duchemin, Διευθύνων Σύμβουλος Πωλήσεων, Aftersales & Marketing. Επομένως, το bestseller έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην επετειακή χρονιά που διανύουμε. «Η Opel εκδημοκρατίζει την αυτοκίνηση επί 120 χρόνια» πρόσθεσε ο Duchemin. «Με τα αυτοκίνητά μας κάνουμε τις καινοτόμες τεχνολογίες και τα συστήματα άνεσης προσιτά σε όλους. Αυτό είναι το δόγμα μας και το πιο αντιπροσωπευτικό παράδειγμα είναι το Corsa! Η γκάμα επετειακών μοντέλων μας έχει το κατάλληλο αυτοκίνητο για όλους – με εκτενή εξοπλισμό και στις καλύτερες τιμές.»

    Ο στάνταρ εξοπλισμός της επετειακής έκδοσης Corsa ”120 Edition” περιλαμβάνει στοιχεία άνεσης & στιλ όπως δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια για το infotainment, Intellilink με έγχρωμη οθόνη αφής 7”, ζάντες αλουμινίου & προβολείς ομίχλης. Διαθέτουν επίσης κομψές λεπτομέρειες όπως το λογότυπο “OPEL” και “120 Years” στα μαρσπιέ θυρών.

    Οι επετειακές εκδόσεις “120 Edition”  προσφέρονται σε εξαιρετικά ελκυστικές τιμές. Στο πλαίσιο του εορταστικού πνεύματος, από 1 Φεβρουαρίου 2019, η τιμή του Corsa “120 Edition”, 5-θυρο 1.4 lt 90 hp διαμορφώνεται σε €11.6901 με λευκό χρώμα ή  €11.970 με μεταλλικό για τα 120 πρώτα Corsa!

    Από το 1899: Μοντέλα κατάλληλα για καθημερινή χρήση με εύχρηστη τεχνολογία

    Το Opel Corsa, γενικότερα, και το Corsa “120 Edition” ειδικότερα, επιβεβαιώνουν ότι βασική αρχή της μάρκας είναι να υπερβαίνει τις προσδοκίες των πελατών στην αντίστοιχη κατηγορία αυτοκίνητων. Αυτό ξεκίνησε στα τέλη του 19ου αιώνα με το Opel patent motor car “System Lutzmann”. Ο σύντομος τιμοκατάλογός του περιείχε ήδη δύο καινοτόμα, νέα προϊόντα: το πρώτο ήταν το ελαστικό με αεροθάλαμο, που εφηύρε ο Robert William Thomson το 1845, αλλά δεν είχε ακόμα αρχίσει να χρησιμοποιείται ευρέως στην παραγωγή αυτοκινήτων. Το δεύτερο, ήταν το προαιρετικό, αφαιρούμενο παιδικό κάθισμα για τη μικρή διθέσια ‘αυτοκίνητη άμαξα’, της οποίας ο μονοκύλινδρος κινητήρας μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα 20 χλμ./ώρα. Το παράδειγμα αυτό αποδεικνύει περίτρανα τη φιλοσοφία της Opel από τα πρώτα της κιόλας βήματα: η τεχνολογία στην υπηρεσία της καθημερινότητας και όχι ως αυτοσκοπός.

    Το πρώτο “μικρό αυτοκίνητο” στην ιστορία της αυτοκίνησης

    Το 1909, το Opel 4/8 hp λανσάρισε την έννοια της προσιτής μετακίνησης. Ήταν μοντέρνο με αξιόπιστη τεχνολογία, εύχρηστο και ευέλικτο, δίνοντας τη δυνατότητα στους φιλόδοξους κατόχους αυτοκινήτων να οδηγούν οι ίδιοι, αντί να βασίζονται σε έναν σοφέρ – μειώνοντας σημαντικά το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας. Και η ποιότητα υλικών και κατασκευής ενέπνεε αυτοπεποίθηση. Το πρώτο επίσημα αποκαλούμενο “μικρό αυτοκίνητο” στην ιστορία, θεωρείτο απόλυτα κατάλληλο για καθημερινή χρήση. Ήταν ιδανικό για “γιατρούς, κτηνίατρους και δικηγόρους” και σύμφωνα με τις διαφημίσεις η τιμή του ήταν από 4.000 – 5.000 Γερμανικά μάρκα, ενώ μοντέλα άλλων κατασκευαστών έφταναν περίπου τα 20.000 μάρκα. Έτσι, το μέσο μεταφοράς της ανώτερης τάξης έγινε ένα όχημα για τη μεσαία τάξη – χάρη στο “Doctor’s car”.

    Το 1924, η εταιρία με έδρα το Rüsselsheim προχώρησε ακόμα περισσότερο για να ικανοποιήσει τον “μέσο καταναλωτή” – με τη συμβολή και μιας αυτοκινητιστικής καινοτομίας. Άλλωστε από την πρώτη στιγμή, η Opel είχε δεσμευτεί να κατασκευάζει αυτοκίνητα όσο το δυνατόν πιο αποδοτικά, ώστε να είναι προσιτά σε μία ευρεία βάση πελατών. Κατά συνέπεια, το  4/12 hp προανήγγειλε το ξεκίνημα της παραγωγής με γραμμή συναρμολόγηση στη Γερμανία. Και επειδή το αυτοκίνητο με τελική ταχύτητα 60 km/h ήταν διαθέσιμο μόνο “σε ένα απαλό πράσινο που ξεκούραζε το μάτι ” περιορίζοντας στο ελάχιστο την προσπάθεια και το χρόνο παραγωγής, όλοι το αποκαλούσαν “Tree Frog”. Σύντομα, 25 διθέσια “αυτοκίνητα για όλους” έφευγαν καθημερινά από τη γραμμή συναρμολόγησης. Τα επόμενα χρόνια, μία ολόκληρη οικογένεια αυτοκινήτων κατασκευαζόταν πάνω στην τεχνολογία του Tree Frog. Όσο πιο ομαλή ήταν η ροή παραγωγής, τόσο μεγαλύτερο πλεονέκτημα κόστους προσέφερε η Opel στους πελάτες της. Απίστευτο αλλά αληθινό: η τιμή αγοράς της σειράς μοντέλων 4 hp, από τα οποία κατασκευάστηκαν 119.484 μονάδες, ήταν σχεδόν 40% χαμηλότερη το 1931 από όσο στο λανσάρισμα του Tree Frog.

    Ένα αυτοκίνητο για όλους με κορυφαία τεχνολογία κίνησης σε προσιτή τιμή

    Το 1935 είχε ωριμάσει η ιδέα για ένα ‘αυτοκίνητο για όλους’ – αλλά από την Opel. Το P4 που παρουσιάστηκε το Νοέμβριο, πολύ σύντομα βρέθηκε στη γραμμή παραγωγής. Το τετραθέσιο με τον τετρακύλινδρο, τετράχρονο κινητήρα – σύμφωνα με τη μπροσούρα του P4 “όπως τα ακριβότερα αυτοκίνητα στον κόσμο” – κόστιζε μόνο 1.450 Γερμανικά μάρκα στη στάνταρ εκδοχή του. “Πώς γίνεται αυτό; ένα αυτοκίνητο που δεν του λείπει τίποτα και που υπερβαίνει ακόμα και τις προσδοκίες, να προσφέρει τόση αξία, και ταυτόχρονα να έχει τόσο μικρό κόστος;” Η απάντηση ήταν σαφής: χάρη στην προηγμένη μαζική παραγωγή. Στο παιχνίδι μπήκε αργότερα το Kadett 1, το οποίο χρησιμοποίησε σχεδιαστικά στοιχεία του Opel Olympia. Έτσι έγινε το πρώτο Γερμανικό μοντέλο με αυτοφερόμενο αμάξωμα, το οποίο ήταν πιο άνετο, ασφαλέστερο και πιο ανθεκτικό από τη συμβατική κατασκευή με ξεχωριστό πλαίσιο.

    Διάδοχος του ‘αυτοκινήτου για όλους’ ήταν το 1962 το Kadett A. Το χαμηλό κόστος συντήρησης ήταν σαφώς μέρος της συνταγής επιτυχίας αυτού του δίθυρου notchback μοντέλου. Οι γραμμές του ήταν ακριβείς και μοντέρνες. Ταυτόχρονα, το εσωτερικό δεν θύμιζε σε τίποτα ένα κλασικό, μικρό αυτοκίνητο. Η διαφήμιση υποσχόταν “άνετα καθίσματα και ευρυχωρία για τα πόδια. Καταργήσαμε τα υπερβολικά μεταλλικά διακοσμητικά και τα περιττά στολίδια. Αυτά, απλώς θα ανέβαζαν το κόστος.» Έτσι, το πορτμπαγκάζ ήταν ένας γνήσιος χώρος αποσκευών και – η τάπα του ρεζερβουάρ καυσίμου ήταν στην εξωτερική πλευρά! «Δεν θα φτάσει ποτέ οσμή βενζίνης στο πορτμπακάζ σας» έλεγε κλείνοντας το μάτι στο Wolfsburg. Με τον σύγχρονο, υγρόψυκτο κινητήρα του, το Kadett προσέφερε ένα ακόμα σχεδιαστικό πλεονέκτημα έναντι του Beetle. «Opel Kadett, εν συντομία: O.K.» –Ήδη μέχρι το 1965, η Opel είχε κατασκευάσει σχεδόν 650.000 μονάδες.

    Ευρυχωρία από μία συμπαγή πλατφόρμα

    Το 1982, η Opel πέτυχε για μία ακόμα φορά ένα μεγάλο άθλο με ένα μικρό αυτοκίνητο: το Corsa A πλαισίωσε τη γκάμα κάτω από το Kadett, που τώρα γινόταν ένα συμπαγές μοντέλο. Σχεδιασμένο από τον Αρχιμηχανικό Erhard Schnell,  δημιουργό του Opel GT, το μοναδικό Corsa μήκους 3.62m έγινε διάσημο για τους μεγάλους, αγωνιστικού τύπου θόλους των τροχών και ένα συντελεστή οπισθέλκουσας 0.36. Το Corsa, το οποίο αρχικά προσφερόταν ως δίθυρο hatchback και sedan, και σε πεντάθυρη έκδοση από το 1985, έδειξε πόσο αριστοτεχνικά η Opel μπορεί να δημιουργεί χώρους από μία μικρή πλατφόρμα. Η έκδοση GSi των 100 ίππων συνδύαζε επίσης την οικονομία με την απόλαυση. Σχεδιασμένο αρχικά σαν ένα στοιχειώδες αυτοκίνητο για όσους είχαν περιορισμένη οικονομική δυνατότητα, το Corsa A έγινε bestseller μέχρι το 1993 με συνολικές πωλήσεις 3,1 εκατομμυρίων μονάδων.

    Το Corsa ξεπερνά τα 14 εκατομμύρια μονάδες και οδεύει προς την ηλεκτροκίνηση

    Η Opel παραμένει μέχρι σήμερα στην καρδιά της κοινωνίας. Σε όλη της τη γκάμα, η μάρκα προσφέρει στοιχεία που συναντάμε συχνότερα σε πιο ακριβά αυτοκίνητα. Τώρα, στην πέμπτη γενιά του, το Corsa είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα αυτού του εκδημοκρατισμού της αυτοκίνησης. Το μικρό ‘αστέρι’ της Opel οδεύει προς τα 14 εκατομμύρια ταξινομήσεις στην Ευρώπη, στις οποίες θα συμβάλει και η ειδική έκδοση “120 Years”, που διατίθεται ήδη με πληθώρα προηγμένων τεχνολογιών και χαρακτηριστικών σχεδίασης και άνεσης σε ελκυστικές τιμές. Η επόμενη γενιά αυτού του πρακτικού, κομψού και δυναμικού μοντέλου θα λανσαριστεί σε λίγους μήνες, και θα περιλαμβάνει μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Το 2019 το Corsa θα συνεχίσει την 120χρονη ιστορία της Opel στο σχεδιασμό και παραγωγή αυτοκινήτων για εκατομμύρια κόσμο, με ένα σημαντικό και επαναστατικό νέο κεφάλαιο.

     

    Δελτίο Τύπου

    Σχόλια

    Σχόλια