Peugeot 3008. Το λιοντάρι καλά κρατεί.

    Τest Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130ps με το νέο αυτόματο EAT8 κιβώτιο.

    Σχεδόν δύο χρόνια στην αγορά αλλά και μετά την πρώτη επαφή με το motornews, έχουμε στα χέρια μας για μια σύντομη δοκιμή την έκδοση με τον νέο αναβαθμισμένο κινητήρα 1.5 HDi με τα 130ps, έτσι σαν να έπρεπε να μας ξαναθυμίσει ο Λέοντας πως είναι εδώ να “απαντήσει στα ίσια” ακόμα και σε ακριβότερα μοντέλα του ανταγωνισμού του.

     

     

    Τα ποιοτικά υλικά, των άνετων καθισμάτων με την απαραίτητη πλευρική στήριξη, αλλά και του αξεπέραστου κόκπιτ με τις οθόνες και το αληθινό μέταλλο, το οποίο θυμίζει περισσότερο αεροπλάνο, δίνουν μια luxurious διάθεση στο εσωτερικό σε βαθμό που επαναπροσδιορίζει τα δεδομένα στην κατηγορία. Το προχωρημένο αυτό design, παραμένει ταυτόχρονα απόλυτα πρακτικό, με εργονομία που δεν σηκώνει κριτική. Ωστόσο, αξιοσημείωτη είναι η έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας που έχουμε συνηθίσει ακόμα και σε μικρότερα μοντέλα, οπότε και πρέπει να αρκεστούμε στις ενδείξεις των αισθητήρων παρκαρίσματος.  Εύχρηστες θέσεις για μικροαντικείμενα που φωτίζουν μάλιστα, “τόσο όσο”, μέσα στο συνολικό εντυπωσιακό σχεδιασμό νυχτερινού φωτισμού στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, καθώς και ευκολίες όπως η ψύξη ενός μεγάλου χώρου κάτω από το υποβραχιόνιο, ανάμεσα σε οδηγό συνοδηγό, με τη λειτουργία του AC μας εξυπηρετούν ευχάριστα.

     

    Μια κεντρική οθόνη αφής των 8″, είναι τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό για τον χειρισμό των βασικών συστημάτων του αυτοκινήτου όπως πλοήγηση, ηχοσύστημα, κλιματισμός, τηλέφωνο, ρυθμίσεις του οχήματος. Άλλη μια οθόνη  12.3″ του συστήματος head-up digital display, σε ρόλο πίνακα οργάνων, προσφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό, με δυνατότητα επιλογής προσωπικής διαμόρφωσης και εμφανίζει κάθε πληροφορία μπροστά στο οπτικό του πεδίο.

     

     

    Ο κινητήρας diesel Euro6.2i BlueHDi των 130 ίππων του Peugeot 3008, για την ακρίβεια 1.499 cc, είναι 16v, με 2 ΕΕΚ, άμεσου ψεκασμού common rail και τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας (131 PS/3.750 rpm, 30,6 kgm/1.750 rpm) συνδυάζει οικονομικές καταναλώσεις  και  χαμηλές εκπομπές ρύπων, με ζωηρές εκκινήσεις, καλές ρεπρίζ και τελική ταχύτητα κοντά στα 190 χιλιόμετρα. Άν κινηθείς με μέση ωριαία τα 120 χιλιόμετρα, τότε τα 4-5 λίτρα/100χιλιόμετρα είναι εύκολη υπόθεση για το 3008.
    Το νιώθεις, πως το μοτέρ δε “ταλαιπωρείται” για να αποδώσει ακόμα παραπάνω, χωρίς επιπτώσεις στην κατανάλωση, δίνοντας από τις μεσαίες στροφές εύκολα, ό,τι χρειάζεται ο οδηγός για να κινηθεί σβέλτα. Σ’ αυτό ιδιαίτερη βοήθεια δίνει, ένα “πραγματικό” διαμάντι, το νέο αυτόματο EAT8 κιβώτιο 8 σχέσεων που φοράει η εν λόγω έκδοση με τεχνολογία ‘Quick shift’  για αμεσότερες, πιο ήρεμες αλλαγές και μεγαλύτερη ευκολία οδήγησης .

     

     

    Στην κονσόλα βλέπουμε τον περιστροφικό διακόπτη  Active Grip Control για την επιλογή προγράμματος ανάλογα με τις συνθήκες  οδοστρώματος. Σε επικείμενη δοκιμή θα δούμε αν οι καταβολές και οι νίκες του 3008 στο Dakar έχουν περάσει και πόσο, στη γραμμή παραγωγής.

    Υπάρχει ακόμα και ο διακόπτης με την λειτουργία sport όπου πατώντας τον, ένα μικρό κόκκινο s εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων, πλάι στην επιλεγμένη ταχύτητα, ο εγκέφαλος δίνει οδηγίες που κάνουν πιο “χαρούμενο” τον οδηγό, γεμίζοντας λίγο πιο γρήγορα τις ταχύτητες , σφίγγοντας το όμορφο πολύγωνο τιμόνι και φυσικά “τσιμπώντας”  λίγο και την κατανάλωση. Η λειτουργία αυτή και να έλειπε δε θα την αναζητούσαμε αφού το σύνολο του 3008 είναι οδηγικά τόσο ευχάριστο και χωρίς αυτή, αλλά και η αλλαγή της μικρή.

     

     

    Στον ανοιχτό δρόμο  το Peugeot 3008 επιτυγχάνει την τέλεια ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και το κράτημα του δρόμου, σε ψηλά επίπεδα για μοντέλο SUV της κατηγορίας C.

    Η μασίφ αίσθηση, η ποιότητα κύλισης και η σφιχτή ανάρτηση, δίνουν το αίσθημα της ασφάλειας και της ηρεμίας στην καμπίνα αλλά και την εμπιστοσύνη του “σίγουρου πατήματος” στον οδηγό. Όταν αυτός επιλέξει να ανεβάσει ρυθμό, η συμπεριφορά του οχήματος παραμένει ουδέτερη. Ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας  δεν θα τον προβληματίσει στο ελάχιστο ακόμα κι αν ξεπεράσει τα όρια του, πράγμα εξαιρετικά δύσκολο.

     

    Το πάτωμα EMP2 εξασφαλίζει επίσης μικρό κύκλο στροφής, γεγονός που διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό την κάθε μανούβρα και που το καθιστά ευκολομεταχείριστο στη καθημερινή χρήση πόλης παρά το μέγεθος του.

     

     

    Συνήθως όσοι επιλέγουν SUV είναι από πριν προετοιμασμένοι για κάποιους συμβιβασμούς, που στη προκειμένη περίπτωση δεν θα χρειαστεί να κάνουν. Μέσα από μια γκάμα κινητήρων 1.2L PureTech 130hp, 1.6L THP 165hp, καθώς και του δικού μας 1.5L BlueHDi 130hp και 2.0L BlueHDi 180hp θα βρούν τον κατάλληλο γι αυτούς. Εκταμιεύοντας ποσό που ξεκινάει από τα 25.300€ για το 3008 SUV ,32.800€ (30.800€ το χειροκίνητο) για το 1.5 BlueHDi 130hp,  33.300€ για το 3008 SUV GT Line και 45.700€ για το 3008 SUV GT αποκτούν ένα ασφαλές, ευχάριστο, ταξιδιάρικο και εύχρηστο αυτοκίνητο 47 διεθνών βραβείων, με 520 lt χώρο αποσκευών,  που θα τους αποζημιώνει καθημερινά.

     

     

     

    *Οι κινητήρες BlueHDi επιτυγχάνουν χαμηλή κατανάλωση, περιορισμό των εκπομπών του CO2 μεταξύ 100 και 121 γρ/χλμ, μείωση των NOx (οξείδια του αζώτου) έως και 90%, και εξάλειψη έως και 99.9% των μικροσωματιδίων συνδυάζοντας αποκλειστικά την τεχνολογία SCR (Selective Catalytic Reduction) με το DPF (Diesel Particulate Filter).

    **Το μαρμάρινο «Λιοντάρι της Χαιρώνειας». Χτίστηκε κατά τον Παυσανία,από τους Θηβαίους στην μνήμη των πεσόντων ανδρών του Ιερού Λόχου που ετάφησαν στον χώρο αυτόν, μετά την νίκη του Φίλιππου το 338 π.Χ.

    Σχόλια

    Σχόλια