Live Test: BMW S1000R

    Ένας μικροσκοπικός πύραυλος με 2 τροχούς είναι απόλυτα ικανός να σε ξεμυαλίσει... ιδιαίτερα αν ακούει στο όνομα BMW S100R!

    Η BMW S1000R ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, αυτά που μας αρέσουν και αυτά που μας ξενίζουν σε πραγματικές συνθήκες.

    Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2018

    Αναρωτιόμουν την τελευταία ημέρα πριν παραδώσω τo S1000R στην BMW τι νόημα έχουν αυτού του είδους οι μοτοσικλέτες… ακραία δυνατές, γυμνές, με τρομερές δυνατότητες τις οποίες μικρό ποσοστό αναβατών μπορούν να αξιοποιήσουν; Κατέληξα στο συμπέρασμα ότι πολύ καλά κάνουν τα εργοστάσια και επιχειρούν να βγάλουν στην παραγωγή τέτοιες μοτοσικλέτες γιατί απλά μέσα από αυτές μπορεί κάποιος να διαπιστώσει το πόσο έχει προοδεύσει η βιομηχανία μοτοσικλέτας. Η εξέλιξη είναι εκπληκτική και μπορεί να φανεί σε κάθε λεπτομέρεια του S1000R, μιας μοτοσικλέτας 160 ίππων η οποία μπορεί να οδηγηθεί από όλους ακόμα και αν τα όριά της είναι πολύ πάνω από τα όρια της πλειοψηφίας των αναβατών.

    Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2018

    Όταν ο δρόμος ανοίγει και το γκάζι ανοίγει περισσότερο, η ακραία επιτάχυνση σου θυμίζει ότι πρόκειται για διαστημική μοτοσικλέτα και όταν έρχονται οι πρώτες στροφές, τότε τα χαμόγελα βγαίνουν εκτός κράνους! Η διαδικασία είναι τόσο διασκεδαστική και μεστή που ξεχνάς τι οδηγείς και απλά οδηγείς απολαμβάνοντας το κάθε μέτρο. Στη θέση Dynamic ο κινητήρας, στη θέση Hard οι αναρτήσεις και πάμε… Βγαίνεις από τη στροφή και ανοίγεις το γκάζι πολύ (όχι στο τέρμα) ο εμπρός τροχός ζορίζεται να κρατηθεί στην άσφαλτο, ενώ ο πίσω θέλοντας και μη βρίσκει πρόσφυση χάρη στο TC. Η επόμενη στροφή έρχεται τόσο γρήγορα που το μάτι πρέπει να συνηθίσει σε αυτούς τους ρυθμούς και πριν το καταλάβεις έχεις «πλακωθεί» στα φρένα με το S1000R να σου παραδίδει μαθήματα αποτελεσματικότητας και ασφάλειας. Έχοντας ακόμα το ένα δάχτυλο στη μανέτα αρχίζεις και γέρνεις τη μοτοσικλέτα στην είσοδο και πριν καλά-καλά το καταλάβεις βρίσκεσαι να σέρνεις το γόνατο κάτω μόλις με το 3ο πέρασμα από την ίδια στροφή!

    Άκαμπτο, στιβαρό και με τεράστια ποσά πρόσφυσης το BMW μένει ανενόχλητο στη γραμμή του και κάπου εκεί αρχίζεις να ανοίγεις πάλι το γκάζι. Καμία μεταβολή στη γωνία κλίσης της μοτοσικλέτας και μόνο όταν το επιλέξεις εσύ αρχίζει η άνοδος και η επιστροφή στις περίπου μηδέν μοίρες για να επαναλάβεις την χορταστική έξοδο. Άνοιγμα αυτήν τη φορά στο τέρμα το γκάζι και το σκληρό αλλά μαγικό quick shifter ανεβάζει σχέσεις αφήνοντας στα ενδιάμεσα κοψίματα, εθιστικά «σκασίματα» της εξάτμισης…

    Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2018

    Δεν είναι πολλές οι φορές στις οποίες όταν φτάνεις στη δουλειά νωρίς το πρωί είσαι μέσα στην τρελή χαρά.  Σε αυτό έχει βάλει το χεράκι του το S1000R τόσο με τον απίθανο κινητήρα του όσο και με την συμπεριφορά του στο δρόμο.

    Μέσα στην πόλη σίγουρα δεν είναι το πιο άνετο όχημα που θα οδηγήσεις. Το σώμα γέρνει προς τα εμπρός και τα χέρια ζορίζονται, ενώ οι αναρτήσεις, παρότι έχουν την ποιότητα να παραμείνουν όσο πιο άνετες γίνονται, δεν παύουν να είναι σκληρές, ιδιαίτερα στη ρύθμιση Dynamic. Στη θέση Road τα πράγματα είναι καλύτερα, αλλά πάλι δεν θα το έλεγες άνετο.

    Φυσικά η BMW έχει τοποθετήσει θερμαινόμενα grip και Cruise Control στο S1000R για να αυξήσει το επίπεδο της εργονομίας του, αλλά πολύ σημαντικό ρόλο παίζει η σωστά μελετημένη τοποθέτηση των μαρσπιέ τα οποία είναι σχετικά ξεκούραστα και δίνουν μια νότα ανακούφισης στον αναβάτη.

    Η κίνηση μέσα στην πόλη δεν είναι το αγαπημένο του χόμπι καθώς θέλει διαφορετικά τερέν για να ξεδιπλώσει τις αρετές του, αλλά δεν θα πει ποτέ όχι. Στη θέση Road οι αναρτήσεις, στη Road η χαρτογράφηση και έτοιμος! Έφυγες για τη δουλειά τρομοκρατώντας όποιον υπάρχει τριγύρω σου. Πρόσφυση η μοτοσικλέτα έχει παντού με πληροφόρηση σε αφθονία, χωρίς όμως να τρομάζει τον αναβάτη.

    Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2018

    Τα… όργανα αρχίζουν και σε βάζουν στο “κόλπο” όταν τίθεται σε λειτουργία ο κινητήρας. Ο Τετρακύλινδρος σε σειρά των 1.000cc γουργουρίζει επιθετικά ανάμεσα στα πόδια σου και σε προδιαθέτει πως κάτι καλό θα συμβεί. Αποδίδει πλέον 165 ίππους στις 11.000 σ.α.λ. με την απόδοσή του να είναι εκρηκτική και μεστή σε όλο το φάσμα των στροφών.

    Στο μοντέλο δοκιμής η BMW είχε εξοπλίσει το S1000R με νέο Quick Shifter στο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο πλέον όχι μόνο ανεβάζεις ταχύτητες ακαριαία και χωρίς τη βοήθεια συμπλέκτη, αλλά κατεβάζεις και ταχύτητες με τον ίδιο εξωφρενικά διασκεδαστικό τρόπο. Δεν συζητιέται το γεγονός ότι ασχολείσαι συνέχεια με το κιβώτιο στα πρώτα χιλιόμετρα δοκιμάζοντας το απίθανο σύστημα το οποίο φυσικά σου θυμίζει το πόσο έχουν πλέον προοδεύσει οι μοτοσικλέτες.

    Για το μοτέρ τι να πει κανείς. Απίστευτα γρήγορο, εκπληκτικά γραμμικό και το σημαντικότερο αξιοποιήσιμο. Οι 165 ίπποι είναι πραγματικά πολλοί, ωστόσο περνάνε στην άσφαλτο, μπορείς να τους χρησιμοποιήσεις και αυτό το αντιλαμβάνεσαι όταν απενεργοποιήσεις το Traction Control. Η μοτοσικλέτα “πατάει” εξαιρετικά στην άσφαλτο, ο πίσω τροχός δεν δυσκολεύεται να περάσει τη δύναμη κάτω και να στείλει χωρίς δράματα τη μοτοσικλέτα εμπρός και εκεί ακριβώς που θέλει ο αναβάτης. Το ταχύμετρο ζορίζεται να ακολουθήσει ορισμένες φορές την ακαριαία άνοδο των Km/h ιδιαίτερα όταν το στροφόμετρο βρεθεί πάνω από τις 9.000 σ.α.λ. Η αδρεναλίνη εκεί έχει τον πρώτο λόγο…

    Στη θέση Road το TC επεμβαίνει περισσότερο σε σχέση με τη θέση Dynamic και την Dynamic Pro όπου επιτρέπει περισσότερο το γλίστρημα πριν ενεργοποιηθεί, στην Pro μάλιστα το wheelie control απενεργοποιείται πλήρως και το TC μπαίνει στη θέση ελάχιστης εμπλοκής. Υπάρχει και η επιλογή Rain που ρίχνει την ιπποδύναμη στους 136 ίππους με πολύ ομαλή απόκριση και μεγαλύτερη ευαισθησία του TC και του ABS. Οδηγώντας πάντως τα συστήματα λειτουργούν άψογα, στην αρχή βέβαια δεν τους δίνεις ιδιαίτερη σημασία γιατί ασχολείσαι με την μεγάλη δύναμη του κινητήρα, αλλά αργότερα τα επεξεργάζεσαι και αντιλαμβάνεσαι καλύτερα τη σπουδαιότητά τους.

    Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2018

    Η αλήθεια είναι πως το ανανεωμένο BMW S1000R δεν έχει αλλάξει πολύ σε σχέση με το μοντέλο που απολαύσαμε πρώτη φορά πριν από μερικά χρόνια, ωστόσο παραμένει βαθιά χαραγμένο μέσα στην παρδιά μας. Πρόκειται για μια μοτοσικλέτα που έχει μοναδικό στόχο να σου θυμίσει ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της δίτροχης ζωής που δεν είναι άλλη από την οδηγική απόλαυση.

    Για το 2018 η BMW εστίασε περισσότερο σε λεπτομέρειες και τελειοποίηση της γυμνής μοτοσικλέτας της χωρίς να αλλάξει πολλά πράγματα. Οπτικά ελάχιστα έχουν αλλάξει, η επιθετικότητα της ψηλής ουράς δεσπόζει στο πίσω μέρος της μοτοσικλέτας, το ίδιο και «τα βράγχια του καρχαρία» στο mini φέρινγκ, ενώ το γραμμωμένο ντεπόζιτο προσθέτει στη μυώδη σιλουέτα της μοτοσικλέτας. Η μάσκα από την άλλη θυμίζει τρελό βλέμμα κάποιου καρτούν με το ένα «μάτι» γουρλωμένο και το άλλο κανονικό. Η λύση της BMW ακολουθεί τις ασύμμετρες μάσκες σε πολλά μοντέλα της και στο S1000R βρίσκει εφαρμογή είτε αρέσει, είτε όχι.

    Και στα όργανα τα πράγματα ελάχιστα έχουν αλλάξει καθώς ουσιαστικά μόνο η γραμματοσειρά στο αναλογικό στροφόμετρο έχει αλλάξει με τις ψηφιακές πληροφορίες να παραμένουν άφθονες και με σωστή απόδοση στον αναβάτη.

    Σχόλια

    Σχόλια