Live Test: BMW F850GS

    Σε αυτό το Live Test φιλοξενούμε ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της αγοράς, το BMW F850GS

    Ένα πολύ σημαντικό μοντέλο για την ελληνική αγορά έφτασε στο motornews για ένα ακόμα live test. Η BMW F850GS θέλει να αποδείξει πως παρά τον έντονο ανταγωνισμό – βλέπε  Triumph Tiger 800 και Honda Africa Twin 1000 – παραμένει κορυφαία επιλογή σε πολλά επίπεδα.

    Παρασκευή 31 Αυγούστου

    Στο δρόμο το νέο 850 GS απλά ακολουθεί τον εξαιρετικό δρόμο που χάραξε η BMW στην ανανεωμένη γκάμα. Η οδική συμπεριφορά της μοτοσικλέτας είναι υπέροχη, ίσως να είναι και το πιο δυνατό της σημείο τελικά, καθώς συμπεριφέρεται άψογα σε πολλές διαφορετικές συνθήκες.

    Το πλαίσιο έχει αλλάξει και από χωροδικτύωμα έχει γίνει μονοκοκ τύπου γέφυρας, έχοντας προσδόσει μια πιο ήπια γεωμετρία στη μοτοσικλέτα. Το κέντρο βάρους έχει μαζευτεί προς το κέντρο χάρη στη μετακίνηση του ρεζερβουάρ μπροστά από τη σέλα, ενώ έχει αλλάξει και η μεριά της εξάτμισης.

    Ο εμπρός τροχός των 21” δεν εμποδίζει καθόλου τη μοτοσικλέτα να συμπεριφερθεί άψογα στην άσφαλτο. Η μοτοσικλέτα γέρνει με αποφασιστικότητα στις στροφές και μένει ακλόνητη στη θέση της παρέχοντας ασφάλεια, πληροφόρηση και διασκέδαση στον αναβάτη. Τα Bridgestone ελαστικά της δοκιμής συμπεριφέροντας πολύ καλά και δίνουν μια ελαφριά αίσθηση χωρίς να νιώθεις μετακινήσεις βάρους στις αλλαγές κατεύθυνσης.

    Οι αναρτήσεις με τις μεγάλες διαδρομές ρυθμίζονται ηλεκτρονικά (η πίσω ανάρτηση) και προσφέρουν ποιότητα κύλησης και εξαιρετική ισορροπία άνεσης και πρόσφυσης. Γέρνουν σαφώς προς τη μεριά της άνεσης και ης off road χρήσης, αλλά δεν θα δυσαρεστήσουν κανέναν στη σβέλτη οδήγηση ή σε συνθήκες πόλης.

    Συνολικά, η F850GS είναι μια εξαιρετικά ισορροπημένη μοτοσικλέτα στο δρόμο με πολλές δυνατότητες τόσο στη διασκέδαση, κυρίως στην άνεση, όσο και εκτός δρόμους.

    Πέμπτη 30 Αυγούστου

    Μεγάλη αλλαγή έχει δεχτεί το μηχανικό σύνολο στο GS. Εξακολουθεί να είναι δικύλινδρο σε σειρά ωστόσο αρκατά πράγματα έχουν αλλάξει σε σχέση με τον προκάτοχό του. Πρώτο και καλύτερο είναι η αύξηση του κυβισμού ο οποίος πλέον έχει φτάσει τα 853 κ.εκ. έχοντας σημαντική αλλαγή στον στρόφαλο και στη σειρά ανάφλεξης των κυλίνδρων. Εκεί ωφείλεται άλλωστε και η εντελώς διαφορετική “ακουστική” του κινητήρας ο οποίος θυμίζει περισσότερο δικύλινδρο της Aprilia ή της Ducati σε σχέση με τον παλιό της BMW.

    Η ισχύς του έχει ανέβει στους 95 ίππους στις 8.250 σ.α.λ. με τη ροπή πλέον να αγγίζει 9,3 χλγμ στις 6.250 σ.α.λ. Μεγάλο προσόν του συγκεκριμένου συνόλου είναι η γραμμική του λειτουργία και η εξαιρετική απόκριση στο γκάζι χάρη στο Ride By Wire σύστημα της BMW τελευταίας γενιάς. Το μοτέρ ανεβάζει γρήγορα στροφές, είναι πρόθυμο να βάλει τη δύναμη κάτω και μπορεί να γίνει απολαυστικό χάρη στο εξαιρετικό κιβώτιο με το quick shifter και τον σχεδόν τέλειο έλεγχο στο γκάζι που έχει ο αναβάτης.

    Traction Control υπάρχει και επεμβαίνει αν το παρακάνεις (απενεργοποιείται κατά βούληση), ενώ στο απίθανο πακέτο της BMW υπάρχει Cruise Control, 4 χαρτογραφήσεις στον κινητήρα (Rain, Road, Dynamic και Enduro Pro), με την Dynamic να είναι η πιο “άγρια” σε αίσθηση.

    Το κερασάκι στην τούρτα είναι η κατανάλωση η οποία περιορίχεται στα 5 λίτρα ανά 100Km, νούμερο υπέροχο αν αναλογιστούμε ότι έχουμε να κάνουμε με μια μοτοσικλέτα σχεδόν 100 ίππων.

    Τετάρτη 29 Αυγούστου

    Καταπληκτική ήταν η αίσθηση εργονομίας και άνεσης του 850 από το πρώτο δευτερόλεπτο που βρεθήκαμε στη σέλα του. Η μοτοσικλέτα είναι πολύ καλά μελετημένη όσον αφορά την άνεση του αναβάτη με την αρχή να κάνει η εξαιρετική σέλα. Φαρδιά και άνετη για όσα χιλιόμετρα αντέχεις να κάνεις σε κρατάει σε φόρμα στην πόλη ή στο ταξίδι. Η θέση οδήγησης φέρνει το σώμα όρθιο με μια ελαφριά κλίση προς τα εμπρός κάτι που βοηθάει στην σπορ οδήγηση χωρίς να κουράζει καθόλου.

    Το GS είναι αρκετά ψηλό και το νιώθεις βαρύ όταν βρίσκεται ακινητοποιημένο, ενώ ψηλό είναι και το πλαϊνό σταντ τοποθετώντας τη μοτοσικλέτα σχετικά όρθια. Μόλις βρεθείς στη θέση οδήγησης όμως νιώθεις άρχοντας του κόσμου και δεν θέλεις να κατέβεις έχοντας καλή προστασία και ξεκούραστη θέση οδήγησης.

    Παρέα στα χιλιόμετρα θα σου κρατήσει το ψηφιακό πολυόργανο το οποίο αποτελείται από μια οθόνη TFT 6,5” έγχρωμη. Εκεί θα χρειαστείς τουλάχιστον 20 λεπτά για να περιηγηθείς σε όλο το μενού και θα ευχαριστηθείς πολλαπλές πληροφορίες και συνδεσιμότητα με κινητό τηλέφωνο και σύστημα Navigation. Το μοντέλο δοκιμής είναι πλήρως εξοπλισμένο άρα είχαμε να κάνουμε από ρυθμίσεις αναρτήσεων μέχρι ρύθμιση Cruise Control και Media Center.

    Όπως και να έχει, το νέο GS συμβαδίζει πλήρως με τη σύγχρονη εποχή της μοτοσικλέτας και η BMW απλά σου υπενθυμίζει το πόσο έχουν εξελιχθεί τα πράγματα τα τελευταία 2 χρόνια. Όσο για την ποιότητα κατασκευής εκεί δεν υπάρχει αντίπαλος καθώς μιλάμε για μια άκρως ποιοτική και ανθεκτική κατασκευή.

    Τρίτη 28 Αυγούστου

    Από όπου κι αν κοιτάξεις το νέο F850GS έχεις απέναντί σου μια εντελώς ανανεωμένη μοτοσικλέτα. Το μοναδικό πράγμα που έχει μείνει ίδιο είναι το… σουλούπι της μοτοσικλέτας, το σχήμα της, κατά τα άλλα έχει δεχτεί μια γερή δόση ανανέωσης στην εμφάνιση σε σχέση με τον προκάτοχό της.

    Μπροστά το φωτιστικό σώμα είναι εντελώς νέο και ιδιαίτερο θυμίζοντας κάποια Lego κατασκευή, το ίδιο και το φτερό, ενώ τα πλαϊνά καπάκια του ψυγείου είναι εξίσου φανταχτερά. Η σέλα δείχνει μικρή και άβολη αλλά στην πράξη είναι το ακριβώς αντίθετο. Το πίσω μέρος είναι το μοναδικό ίσως αδιάφορο μέρος της μοτοσικλέτας με το φωτιστικό σώμα να μοιάζει αποκομμένο από το υπόλοιπο σύνολο.

    Τα σημεία πάντως που κλέβουν την παράσταση στο νέο GS είναι ο 21” τροχός εμπρός, η μεγάλη TFT οθόνη ενδείξεων των 6,5” και η απουσία του χωροδικτυώματος στο πλαίσιο του οποίου τη θέση έχει πάρει ένα monocoque τύπου γέφυρα.

    Σχόλια

    Σχόλια