Hamilton: Last man standing!

Με μια απίθανη ανατροπή, η νίκη στον 4ο γύρο του Πρωταθλήματος της F1 κατέληξε στα χέρια του Lewis Hamilton και της Mercedes. Δεύτερος τερμάτισε ο Kimi Raikkonen κρατώντας ψηλά τη σημαία της Ferrari και τρίτος ο Sergio Perez με Force India

Οι ανατροπές του τελευταίου 20λεπτου στον αγώνα του Αζερμπαϊτζάν, έστειλαν στον κάλαθο των αχρήστων όλες τις στρατηγικές επιλογές που είχαν κάνει οι ομάδες μέχρι εκείνο το σημείο. Κινήσεις που έφερναν σε απόσταση αναπνοής τον Vettel από τη νίκη στον 4ο αγώνα της σεζόν. Και αν όλα πήγαιναν μέχρι το τέλος χωρίς απρόοπτα, η Ferrari θα ήταν αυτή που θα πανηγύριζε άλλη μια νίκη.

Όμως ο Max Verstappen είχε άλλα σχέδια… Από την αρχή του αγώνα, ο νεαρός οδηγός της Red Bull, έδειξε ξεκάθαρα πως δεν υπάρχουν εντολές από την ομάδα για την κατάταξη ανάμεσα στους οδηγούς της. Ricciardo και Verstappen, έδωσαν σε αρκετές περιπτώσεις τα διαπιστευτήριά τους, τόσο για την έλλειψη της προαναφερθείσας εντολής, όσο και για το οδηγικό τους ταλέντο.

Το τέλος του αγώνα και για τους δύο όμως, ήρθε νωρίτερα από την καρό σημαία και αυτό γιατί ο Verstappen έκανε άλλη μια επίδειξη ανοησίας αλλάζοντας δύο φορές κατεύθυνση, για να μην τον προσπεράσει ο… team mate του. Η συνέχεια ήταν τυπική για τις συνθήκες: τα φρένα δεν έκαναν και πολλά, η διαφορά στην ταχύτητα δεν άφηνε περιθώρια –άλλης- αντίδρασης στον Ricciardo και τα δύο μονοθέσια της Red Bull βρέθηκαν με εκτεταμένες ζημιές, εκτός αγώνα.

Η διακοπή που ακολούθησε, ήταν και αυτή που επηρέασε την τελική έκβαση του αγώνα. Μέχρι να απομακρυνθούν οι δύο Red Bull, ο Grossjean προσπαθώντας με απότομους ελιγμούς να κρατήσει σε αξιοπρεπή επίπεδα τη θερμοκρασία των ελαστικών του, έχασε τον έλεγχο της Haas του και χτύπησε στον τοίχο. Παράταση της παρουσίας του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα και ένα κομμάτι ανθρακόνημα από τα συντρίμμια της Haas που δεν μαζεύτηκε από την άσφαλτο, ήταν τα στοιχεία που επηρέασαν την τελική κατάταξη.

Η πράσινη σημαία, βρήκε τον Bottas εμπρός και με καλή επανεκκίνηση για να κρατήσει πίσω του τον Vettel. Με τα χρονικά περιθώρια να στενεύουν, μια και το αυτοκίνητο ασφαλείας έμεινα αρκετά στην πίστα, έμεναν μόλις 4 γύροι για την καρό σημαία. Ο Γερμανός της Ferrari έπρεπε να κάνει την κίνησή του. στο τέλος της ευθείας, προσπάθησε να βουτήξει στην εσωτερική φρενάροντας αλλά και πάλι. Η χαμηλότερη του κανονικού θερμοκρασία στα λάστιχα, επηρέασε την απόδοσή τους κατά το (ούτως ή άλλως, οριακό) φρενάρισμα στην απέλπιδα προσπάθεια του Vettel για τη διεκδίκηση της πρώτης θέσης. Έτσι, ο Vettel βρέθηκε στην 4η θέση και ο Bottas συνέχιζε μπροστά. Όμως, το ανθρακονημάτινο τμήμα που λέγαμε νωρίτερα, είναι κάνει τη δουλειά του στο πίσω δεξί Pirelli του Bottas, με τον Φινλανδό οδηγό της Mercedes να μένει εμβρόντητος βλέποντάς το να καταρρέει, στερώντας του και τη νίκη πρακτικά δύο γύρους πριν το τέλος.

Η εξέλιξη αυτή έφερε στο προσκήνιο τον Hamilton, ο οποίος φυσικά και δέχτηκε αυτό το «Θείο δώρο» κρατώντας την πρώτη θέση μέχρι και τον τερματισμό. Τι κρατάμε από τον αγώνα στο Μπακού; Εκτός της μνημειώδους ατυχίας του Bottas (θυμίζουμε, είχε 12” διαφορά από τον Vettel που υπό κανονικές συνθήκες αγώνα, του έδιναν ένα καλό πλεονέκτημα στα… στενά του Μπακού), κρατάμε και την do or die κίνηση του Vettel που μπορεί να μην του βγήκε αλλά είχε όλα τα χαρακτηριστικά εκείνα που κάνουν οι ξεχωριστοί οδηγοί της F1. Και προφανώς μας άρεσε- αν και θα προτιμούσαμε να είχε φέρει το αποτέλεσμα για τον ίδιο και τη Ferrari.

Επίσης, αυτό που μας έμεινε –και θα έχουμε να το λέμε- είναι η βλακώδης αντιμετώπιση της προσπάθειας μιας ολόκληρης ομάδας, από τον Verstappen που δικαιώνει όσους τον αποκαλούν «τσουτσέκι». Υποστηρίζουμε το ταλέντο, μας αρέσουν οι πέραν των ορίων κινήσεις από τους οδηγούς αλλά αυτό το χθεσινό του Max, ήταν απλά αδικαιολόγητο για έναν οδηγό στο κορυφαίο πρωτάθλημα του πλανήτη- και μάλιστα, όχι στην πρώτη του σεζόν. Φέτος είναι 20 χρονών (στα 21) και έχει ήδη τρία χρόνια παραστάσεις από F1. Έχει και το πλεονέκτημα να είναι σε μια από τις καλύτερα δομημένες ομάδες και παρ’ όλα αυτά, δείχνει να μένει κολλημένος σε μια νοοτροπία που θεωρείται ταπεινή ακόμα και για πρωτάθλημα καρτ. Κρίμα…

 

MTNS

Σχόλια

Σχόλια