Live Test: Honda Civic Type R GT 2.0 VTEC Turbo

    Αντίθετα από το φλύαρο παρουσιαστικό του, το νέο Honda Civic Type R είναι λακωνικά εστιασμένο στο αποτέλεσμα.

    Μόνο σαμπάνιες δεν ανοίξαμε, που για την επόμενη εβδομάδα το νέο Honda Civic Type R θα είναι “δικό μας”. Σε αντίθεση όμως με άλλα αυτοκίνητα, μάλλον αυτό θα μας υποβάλει σε live test και όχι το αντίθετο.

    Παρασκευή 13 Απριλίου

    “Όταν η Honda έφτιαχνε χειροκίνητα κιβώτια, οι άλλοι μόλις κατέβαιναν από τα δέντρα”. Υπερβολική έκφραση, η οποία όμως μπορεί εύκολα να γίνει πιστευτή. Απλώς συγκρίνοντας το χειροκίνητο εξάρι του Type R με αυτό οποιουδήποτε άλλου αυτοκινήτου. Οι διαδρομές χιλιοστών, η αίσθηση απόλυτου κομυπώματος, η ταχύτητα των αλλαγών δεν έχουν ταίρι στην αυτοκινητοβιομηχανία. Δεν ξέρω πως ακριβώς το κάνουν, αλλά όσοι κατασκευαστές έχουν ακόμα χειροκίνητα κιβώτια, καλά θα κάνουν να μαθητεύσουν στη Honda.

    Μετά την έκπληξη της λειτουργικής αρτιότητας του κιβωτίου, έρχεται μια ακόμα. Το αυτοκίνητα έχει περισσότερα από 15.000 χλμ. στο κοντέρ, όλα σε δημοσιογραφικό ρόλο. Περίπου τα μισά από αυτά πρέπει να έχουν γίνει στην πίστα. Από δεκάδες διαφορετικούς οδηγούς, που χαρακτηρίζονται από ορεξάτοι μέχρι και βάνδαλοι. Ωστόσο το αυτοκίνητο έχει τέτοια στιβαρότητα, σαν να έκανε μόλις τα πρώτα του χιλιόμετρα από την έκθεση πωλήσεων. Πραγματικά εντυπωσιακό.

    Τέλος δεν ξεχνάμε ότι χρωστάμε μια εξήγηση γιατο γεγονός του “ανύπαρκτου” αριθμού παραγωγής.  που μπορείτε να δείτε στην εικόνα πιο κάτω. Αυτό συμβαίνει διότι το συγκεκριμένο αντίτυπο ήταν προ-παραγωγής, από αυτά τα αυτοκίνητα που προορίζονταν για τις πρώτες παρουσιάσεις στον Τύπο.

    Πέμπτη 12 Απριλίου

    Χωρίς φυλαχτά, εικόνες αγίων και λοιπές δυνάμεις πρόληψης, δεν γλιτώνεις τη βασκανία οδηγώντας το Type R. Αρσενικό δίποδο άνω των 5 ετών δεν υπάρχει περίπτωση να μην κολλήσει πάνω του όπως η μύγα στο μέλι. Οι γερμανικές πινακίδες έχουν σώσει κάπως την παρτίδα της ταχύτητας των μετακινήσεών μας. Διότι πολλοί κοιτούν αλλά ελάχιστοι ρωτούν, συγκρατημένοι προφανώς από τη φαινομενική αδυναμία συνεννόησης. Σε αντίθετη περίπτωση, θα χάναμε τουλάχιστον δύο πράσινα φανάρια σε κάθε διασταύρωση.

    Εντωμεταξύ στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, συνμβαίνει κάτι μεταφυσικό. Όπως μπορείτε να δείτε και στην εικόνα, το serial number στο εσωτερικό έχει πέντε πεγαλοπρεπή μηδενικά. Δηλαδή δεν… υπάρχει. Δεν το πήραμε όμως από κάποια καλή μάγισσα, αλλά από το προαύλιο της αντιπροσωπείας. Ευτυχώς όταν το ρολόι έδειξε 00:00 σήμερα, δεν μετατράπηκε σε κολοκύθα. Εξήγηση όμως υπάρχει και θα σας τη δώσουμε αύριο -άσχετα με το γεγονός ότι πολλοί απο εσάς θα την έχετε ήδη αντιληφθεί. Και δεν έχει σχέση με το photoshop.

    Τετάρτη 11 Απριλίου

    Παραλάβαμε το Type R απογευματινή ώρα και ήδη μέχρι το βράδυ είχαν παρελάσει από το καθισμά του κάμποσοι νοματαίοι. Συνάδελφοι, γνωστοί, θαυμαστές περαστικοί. Φυσικά μόνο ένας είχε την τύχη και τη σωματική ρώμη να απωθήσει όλους τους υπόλοιπους. Και ήταν αυτός που το οδήγησε. Αν αναρωτιέστε ποιά ήταν η αντίδραση του συναδέλφου, αυτή ακριβώς που περιμένατε: έμεινε άφωνος. Όταν βρήκε τα λόγια του, ψέλισσε ότι είναι ότι πιο ολοκληρωμένο έχει οδηγήσει τα τελευταία χρόνια.

    Προς το παρόν έχω κάνει ελάχιστα χιλιόμετρα με το Type R στο δημόσιο δρόμο. Δεν μου λείπουν τόσο, καθώς είχα την πραγματικά εξαιρετική ευκαιρία να το οδηγήσω στην πίστα. Αυτό όμως που διαπίστωσα, αν και θα ορκιζόμουν για το αντίθετο, είναι ότι αυτή δεν είναι το “φυσικό του περιβάλλον”. Ή, πιο σωστά, δεν είναι μόνο αυτή το φυσικό του περιβάλλον. Με βάση την απόδοσή του στην πίστα, είχα τη βεβαιότητα ότι τα πλευρά μου θα μαρτυρούσαν στην αθηναϊκή άσφαλτο. Μα όχι μόνο δεν συνέβη κάτι τέτοιο, αλλά έμεινα να αναρωτιέμαι πως ένα αυτοκίνητο με “αγωνιστικό” στήσιμο δεν (με) έχει διαλύσει στους δρόμους της πόλης. Πολύ δε περισσότερο, καθώς βρέθηκα στη θέση οιδήγησης του πολεμικού Civic, μετά από μια εβδομάδα με το “μαγικό χαλί” C4 Cactus.

    Να όμως που η Honda έχει κάνει τα αδύνατα δυνατά. Και έχουμε μείνει ήδη να αναρωτιόμαστε πόσο καλύτερη θα μπορούσε να γίνει η επόμενη γενιά του Civic Type R.

    Σχόλια

    Σχόλια