Live Test: Kawasaki Versys-X 300

    Μπορεί να είναι μόλις 300 κ.εκ., ωστόσο δείχνει πολύ μεγαλύτερο, τόσο χωροταξικά όσο και λειτουργικά.

    To εντυπωσιακό μικρό adventure tourer Kawasaki Versys-X 300 έφτασε στο live test του motornews με στόχο να μας αποκαλύψει τα μυστικά του για μια εβδομάδα. 

    Παρασκευή 6 Απριλίου

    Η αισθητική του Versys είναι εντυπωσιακή. Οι σχεδιαστές έχουν κάνει ότι μπορούν, ώστε η μοτοσικλέτα να μοιάζει μεγάλη. Αυτό έχει τα καλά του, καθώς δύο άτομα χωρούν άνετα, ενώ υπάρχει και πρόβλεψη για τοποθέτηση αποσκευών. Από την άλλη πλευρά, τα 175 κιλά δεν τα λες και λίγα. Ευτυχώς ο κινητήρας έχει τα κότσια, δηλαδή 40 ίππους, για να τα βγάλει πέρα με τις μεγάλες μεταφορικές ικανότητες του Versys.

    Το λιγότερο εντυπωσιακό στοιχείο του Versys-X 300 είναι τα φρένα. Χωρίς αρχικό δάγκωμα και με μέτρια ισχύ, απαιτούν αρκετή πίεση στη μανέτα. Ταυτόχρονα όμως συνδυάζονται με ABS και έτσι η έλλειψη αίθησης και ισχύος υπερκαλύπονται από το γεγονός ότι μπορεί να τα τσαρουχώσεις αλύπητα όταν παραστεί ανάγκη.

    Ένα ακόμα στοιχείο που δεν θα ευχαριστήσει τον αναβάτη, είναι κάποιες διαμήκεις ταλαντώσεις που παρουσιάζονται στα πολλά χιλιόμετρα, πάνω από τα 140, κοντά δηλαδή στη μέγιστη ταχύτητα. Στο πλαίσιο όμως που καλείται να κινηθεί το Versys, δηλαδή μεταξύ 100 και 140 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο, τα πάντα εξελίσσονται με απόλυτη άνεση και ασφάλεια.

    Πέμπτη 5 Απριλίου

    Ευχάριστη έκπληξη το Versys όσον αφορά στη θέση οδήγησης. Τουλάχιστον για τα δικά μας τα μέτρα, κουμπώνεις εύκολα στη σέλα του. Όλα τα χειριστήρια είναι στις αποστάσεις που πρέπει και μόνο η διαδρομή της μανέτας του συμπλέκτη μας έπεσε κάπως μεγάλη. Τη συνηθίζεις όμως πολύ γρήγορα, ενώ και ο ίδιος ο συμπλέκτης είναι εξαιρετικά ελαφρύς.

    Μια ακόμα ευχάριστη έκπληξη έρχεται από τον κινητήρα. Τρομερά ελαστικός, δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι είναι μόνο 300 κ.εκ. Το “κοντό” κιβώτιο βοηθάει πολύ και έτσι, αν εξαιρέσεις το γεγονός ότι πρέπει συνεχώς να ανεβοκατεβάζεις ταχύτητες, ο κινητήρας παρέχει ισχύ ήδη από τις 2.500 σ.α.λ. και είναι, ταυτόχρονα εξαιρετικά οικονομικός.

    Σε πρώτη φάση και σε μικτές συνθήκες με 80% κίνηση στην πόλη και 20% στον αυτοκινητόδρομο, η μέση κατανάλωση είναι στα 3,9 λίτρα/100 χλμ.

    Σχόλια

    Σχόλια