Live Test: Renault Twingo 0.9 TCe 90 PS Excite

    Δοκιμάζουμε τον λιλιπούτειο γάλλο στη πόλη αλλά και σε ταξίδι.

    Έφτασε στο live test του motornews το  Renault Twingo 0.9 TCe 90 PS Excite. Το μικρό αυτοκίνητο πόλης που θα είναι μαζί μας για μερικές μέρες, είναι αυτόματο 2πλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, κυβισμού 898 (κ.εκ.) και αποδίδει 90 hp στις 5.500 σαλ.

    Διαθέτει φυσικά όλα τα “καλούδια” και ανέσεις των σύγχρονων αυτοκινήτων όπως: ABS με υποβοήθηση σε απότομο φρενάρισμα, σύστημα ελέγχου ευστάθειας ,σύστημα αντισπιναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε έδαφος με κλίση, υπολογιστή ταξιδίου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, cruise control, αερόσακους οδηγού-συνοδηγού σε συνδυασμό με πλευρικούς αερόσακους κεφαλής – θώρακα, ηλεκτρικούς & θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες  κ.α.

    Αυτό που θέλουμε, είναι να δοκιμάσουμε αν μπορεί το γαλλικό μικρό, στην έκδοση με τον 900άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα, των 14.710 €  να αντεπεξέλθει τόσο καλά στην σκληρή αστική καθημερινότητα όσο και σε μικρά ή μεγαλύτερα ταξίδια.

    Τρίτη 27 Μαρτίου

    Όμορφο κατά γενική ομολογία, με μοντέρνα αισθητική, ποιότητα υλικών σε υψηλό για την κατηγορία επίπεδο, εργονομία σωστή και πληρέστατο σε εξοπλισμό το Twingo.

    Στο δρόμο σε γενικές γραμμές συμπεριφέρεται ουδέτερα σαν ένα μπροσθιοκίνητο. Όσο και αν το πιέσεις,  σε λογικά πάντα πλαίσια, η ουρά δεν ξεκολάει και τα μούτρα δεν θα σε αγχώσουν. Τα φρένα (δίσκοι εμπρός και ταμπούρα πίσω) είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικά για τα 943 κιλά του. Ο κινητήρας πραγματικά ζωηρός σε όλο το φάσμα των στροφών.

    Εντός πόλης όπου “παίζει και στην έδρα του” κινείται σαν τη “σφήκα”, στρίβει, παρκάρει, ελίσσεται. Είναι τόσο ευχάριστο, λόγω της ψηλής θέσης οδήγησης, των 3,6 μέτρων εξωτερικού του μήκους, της ευελιξίας που του δινει η απουσία μοτέρ απο μπροστά (άρα δυνατότητας για μεγαλύτερους θόλους και το τιμόνι να κόβει πολύ), σύν τον αυτόματο επιλογέα του δικού μας μοντέλου. Πραγματικά μπορεί κανείς να τ’ οδηγάει ολη μέρα στην κίνηση της πόλης χωρίς να κουραστεί. Μόνο η σκληρή του ανάρτηση δείχνει να μην μπορεί να αποσβέσει ολες τις ανωμαλίες στους δρόμους της Αθήνας που όλο και χειροτερεύουν, αλλά αυτό απ’ την άλλη, στην εθνική οδό ή αλλους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας του χαρίζει σταθερότητα και αίσθηση σιγουριάς, σαν να οδηγείς μεγαλύτερο σε διαστάσεις αυτοκίνητο. Ακόμη, δυο ενήλικοι θα βολευτούν με άνεση στις πίσω θέσεις οχι μόνο για μικρές μετακινήσεις αλλά  και για μεγαλύτερες αποστάσεις. Με λίγα λόγια το μικρό αυτοκίνητο πόλης θα μπορέσει να εξυπηρετήσει τον ιδιοκτήτη του και σε ανάγκες μακρινών μετακινήσεων. Με μέση ωριαία 140 km/h στην εθνική και 100 km/h στον επαρχιακό  ταξιδεύει απροβλημάτιστα και ξεκούραστα.

    Τα 170 km/h εύκολα τα βλέπεις στο ταχύμετρο, όμως μπορεί να νιώσεις λίγο άβολα με ισχύρους πλευρικούς ανέμους αλλα και με την κατανάλωση…

    Δευτέρα 26 Μαρτίου

    Η συνεργασία της Mercedes με τη Renault…  το νέο Twingo και το Smart Forfour μοιράζονται πλαίσιο και κινητήρες.

     

    Κυριακή 25 Μαρτίου

    Σήμερα ανακαλύψαμε την ευκολία της πολύ έξυπνης βάσης τοποθέτησης smartphone, κουμπώνοντας την στη θέση της στρογγυλής τάπας, που αποκαλύπτει μάλιστα και θύρα USB για φόρτιση αλλα και συνεχή παροχή ρεύματος.

    Σε σφιχτή ανηφορική διαδρομή, σε προδιαθέτει να θές να επιλέγεις μόνος σου την ταχύτητα στο σασμάν χωρίς να σκεφτείς την κατανάλωση, να εκμεταλευτείς την δύναμη της τουρμπινας ,τους 90 ίππους και τα 135 Nm ροπής. Σε συνδυασμό με το μικρό μέγεθος του, που σου δίνει την δυνατότητα να  χρησιμοποιείς όλο το εύρος του δρόμου, το twingo μπορεί να κάνει πραγματικά την έκπληξη, περισσότερο σε πραγματικούς χρόνους παρά σε οδηγική απόλαυση. Αν θες μόνο να ανέβεις το βουνό απολαμβάνοντας τη φύση, είσαι πραγματικά ευτυχής και άνετος.

    Σάββατο 24 Μαρτίου

    Στην εθνική και σε καλό οδόστρωμα η ποιότητα κύλισης συνεχίζει να μας δίνει αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Το σύστημα αντιστάθμισης ισχυρών πλευρικών ανέμων που το μικρό μας διαθέτει για να το βοηθάει τόσο στις ριπές του αέρα αλλά και στις προσπεράσεις μεγάλων οχημάτων με πολλά χιλιόμετρα, αντιλαμβάνεσαι γιατί το τοποθέτησαν οι Γάλλοι μηχανικοί, αλλά δείχνει να το χρειάζεται μόνο σε ακραίες καταστάσεις.  Κινούμαστε ευχάριστα  με  130-140 km/h έχοντας κατανάλωση της τάξης των 6,5-8,5 lt/100 km η οποία μπορεί εύκολα να αγγίξει τα 14 αν ξεχάσεις το πόδι στο γκάζι, καθώς ο μικρός τούρμπο κινητήρας δε θα σου πει όχι.

    Η λήψη του ραδιοφώνου εκτός πόλης μας προβλημάτισε λίγο αν και αγαπήσαμε την εργονομία, την απλότητα του και την αμεσότητα συνδεσιμότητας μεσω Bluetooth του κινητού μας κάθε φορά που μπαίνουμε στο αυτοκίνητο.  Η τοποθέτηση του κινητήρα κάτω από το χώρο του πορτμπαγκάζ έχει επηρεάσει τον χώρο αποσκευών (188 λίτρα) ο οποίος με απλά λόγια επαρκεί άνετα για αποσκευές 2 ατόμων. Προσοχή ίσως χρειάζεται λίγο τις ζεστές μέρες αν φορτώσουμε ευπαθή προϊόντα λόγω της ζέστης που εκπέμπει…

    Παρασκευή 23 Μαρτίου

    Οδηγικά εκτιμάς την ποιοτική κύλιση και στις στροφές η σχετικά σφιχτή ανάρτηση προσφέρει επαρκή πρόσφυση, καθώς και απουσία έντονων κλίσεων. Βλέπουμε πόσο εύκολα τρυπώνει στην κίνηση και πόσο λίγο χώρο χρειάζεται για να κάνει αναστροφή (διάμετρος στροφής μόνο 9,09 μ). Είναι πραγματικά εντυπωσιακό.

     

    Πέμπτη 22 Μαρτίου

    Καλή εντύπωση μας κάνει το όμορφο δερμάτινο τιμόνι με τα χειριστήρια αν και αυτά δεν φωτίζονται. Τα διακοσμητικά πλαίσια στο ταμπλό, στους εμπρός αεραγωγούς και στο τιμόνι, σε λευκό γυαλιστερό χρώμα ειναι ενα ιδιαιτερο σχεδιαστικό χαρακτηριστικό που δείχνει πως και η 3η του γενιά το Twingo κάτι εχει να μας πει…

    Όμορφος πίνακας οργάνων, αλλά κρίμα που το στροφόμετρο λάμπει δια της απουσίας του. Αν δεν αφήσεις το αυτόματο κιβώτιο να “τα κάνει όλα μόνο του” και θές να επιλέγεις μόνος σου τις ταχύτητες, θα πρέπει να μην ακούς μουσική ώστε να ακούς τον κινητήρα ή να ρίχνεις κλεφτές ματιές στην ένδειξη της κατανάλωσης ώστε να αποκομίζεις πληροφορία.

     

    Σχόλια

    Σχόλια