Motornews Test: Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 136 hp

    Πληθωρικό σε όλα του το νέο Opel Insignia. Στην έκδοση με τον κινητήρα diesel όμως, έχει πολύ μικρή όρεξη για καύσιμο.

    Το Opel Insignia πάντα πλειοδοτούσε σε διαστάσεις συγκριτικά με τον ανταγωνισμό της κατηγορίας D. Πλέον έχει φτάσει κοντά στα 5 μέτρα μήκος, “κοντράροντας” σε διαστάσεις μοντέλα της επόμενης κατηγορίας E.  Ταυτόχρονα όμως δεν δείχνει τόσο ογκώδες, όσο ο πρόγονός του. Η βασική γραμμή του αμαξώματος έχει χαμηλώσει, ενώ και οπτικά τα πάντα έχουν στενέψει -από τα φώτα έως τη μάσκα και τους προφυλακτήρες.

    Το Insignia λοιπόν είναι πολύ μεγάλο αλλά και κομψό ταυτόχρονα. Η ορατότητα παραμένει προβληματική προς τα πίσω αλλά είναι καλύτερη από το παρελθόν. Επιπρόσθετα, η κάμερα πίσω δίνει λύση στις μανούβρες με όπισθεν και στη στάθμευση. Επίσης το μοντέλο έχασε και αρκετό βάρος, κάτι που φαίνεται στην απόκριση του κινητήρα, στην κατανάλωση και στην οδήγηση.

    Εν τω πολλώ το ευ

    Όποιος έχει μπει μέχρι σήμερα στο Insignia, η πρώτη λέξη που αρθρώνει είναι “αμαξάρα”. Και δεν είναι μόνο οι πληθωρικές διαστάσεις που συντείνουν σε αυτή την εντύπωση. Κυρίως προέρχεται από τους πολύ άνετους χώρους επιβατών. Είναι όμως και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, η μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό και η γενικότερα πολύ προσεγμένη ποιότητα του εσωτερικού, που συμβάλλουν στις θετική εικόνα. Επιπρόσθετα, στην έκδοση Innovation της δοκιμής, υπάρχει στάνταρ head up disply, ενώ οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους θερμαινόμενα καθίσματα, αεραγωγούς και δύο παρακαλώ θύρες USB.

    Παρατηρήσαμε κάποιες μικρές ελλείψεις στον εξοπλισμό –μη ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέφτες και ανυπαρξία αισθητήρων στάθμευσης- που διατίθενται όμως προαιρετικά. Την ίδια στιγμή, τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, όπως το ενεργό cruise control, το σύστημα προειδοποίησης πρόσκρουσης με αναγνώριση πεζών και η υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας, λειτουργούν εξαιρετικά.

    Ειδική μνεία αναλογεί στα εξαιρετικά led φώτα, τα οποία προσαρμόζουν το εύρος της δέσμης και την έντασή τους αυτόματα, ανάλογα με τις συνθήκες. Αποτελούν μόνα τους ένα μεγάλο κεφάλαιο ασφαλούς οδήγησης τη νύχτα και πρέπει να τα επιλέγει κανείς χωρίς δεύτερη σκέψη.

    Ιδανικός ο diesel

    Σε αυτοκίνητα σαν το Insignia, που ο οικογενειακός και άνετος χαρακτήρας υπερθισχύει, οι κινητήρες diesel είναι μονόδρομος. Εκτός αν μαζοχίζεσαι με τις καταναλώσεις των 10 και πλέον λίτρων/100 χλμ. Ίσως ο μοναδικός λόγος που θα έκανε κάποιον να σκεφτεί τη βενζίνη, θα ήταν η ποιότητα λειτουργίας του κινητήρα. Ο νέος όμως diesel της Opel είναι αθόρυβος και πολιτισμένος. Στο τομέα των επιδόσεων δεν διακρίνεται σημαντικά, αν και τα 211 χλμ./ώρα της μέγιστης ταχύτητας και τα 10,5 δλ. για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα είναι υπέρ αρκετά για τη χρήση του μοντέλου. Εκεί που διακρίνεται είναι στη χαμηλή κατανάλωση, καθώς στα χέρια μας κατάφερε  να μείνει κάτω από 6,0 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Σε μικτές συνθήκες χρήση και με ταχύτητες αρκετά σβέλτες.

    Στην οδήγηση το Insignia έχει τον τρόπο του να κρατά άνετους τους επιβάτες και αδιάφορο τον οδηγό. Η ανάρτησή του δεν έχει λειτουργικό “βάθος” είναι όμως ενδοτική και αθόρυβη, διατηρώντας ταυτόχρονα τον έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος σε αποδεκτό επίπεδο. Αυτά υπό κανονικές συνθήκες και όχι πίεσης, η οποία άλλωστε δεν αρμόζει και με το γενικότερο χαρακτήρα της κατασκευής.

    Λογικά κοστολογημένο

    Στην έκδοση Innovation της δοκιμής, τόσο λειτουργικά όσο και αισθητικά, το Insignia δίνει την αίσθηση πολυτέλειας που περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας. Ο εξοπλισμός του είναι αρκετά πλούσιος και συνδυάζεται με εξαιρετικούς χώρους, καλές επιδόσεις και πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Ταυτόχρονα είναι σε όλα καλύτερο αυτοκίνητο από τον προκάτοχό του. Αυτά έχουν κάποια επίπτωση στο κόστος, που δεν είναι χάρισμα. Με το συγκεκριμένο κινητήρα στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού το Insignia ξεκινά από τα 33.850€.

    Σχόλια

    Σχόλια