Live Test: Opel Grandland X 1.6 CDTi 120 hp

    Πόσο καλό αυτοκίνητο είναι το Grandland X, αλλά και πόσο διαφορετικό από τον εξάδελφο 3008;

    Καλωσορίζουμε το Opel Grandland X 1.6 CDTi 120 hp στο live test του motornews. Για μια εβδομάδα θα κινηθεί σε άσφαλτο και χώμα, αποδεχόμενο την καθημερινή κριτική μας για την απόδοσή του. 

    Τρίτη 13 Μαρτίου

    Τέλος ημερολογίου καταστρώματος για το Opel Grandland X 1.6 CDTi σήμερα. Το αυτοκίνητο είναι όμορφο, πρακτικό, άνετο, ποιοτικό, όμως δεν ξεχωρίζει πραγματικά σε κάτι. Μπορεί ως σύνολο να αποτελεί καλύτερη αγορά από άλλους ανταγωνιστές του. Δεν έχει όμως ένα έντονο στοιχείο να σου κεντρίσει το ενδιαφέρον -όπως για παράδειγμα το από την ίδια μητέρα αδελφάκι του, το Peugeot 3008.

    Αυτό δεν αποτελεί μομφή απαραίτητα. Η απόλυτη ισορροπία είναι για κάποιους το ζητούμενο. Πολλά αυτοκίνητα στην κατηγορία αυτή, όπως είχαμε παρατηρήσει και στην περίπτωση του Seat Ateca, είναι πολύ καλά, χωρίς ταυτόχρονα να εγείρουν πάθη. Εκταμιεύοντας όμως περίπου 32.000€ για την έκδοση της δοκιμής, ή από 26.300€ για τη βασική X-Cite, εμείς θα περιμέναμε πιο έντονο χαρακτήρα.

    Δευτέρα 12 Μαρτίου

    Τελικά “άνοιξε τα φτερά του” το νέο Opel Grandland. Πέρα από το αδιάφορο σε αίσθηση τιμόνι και το αντίστοιχο κιβώτιο, αρνητικά στοιχεία δεν βρίσκεις εύκολα. Το πάτημα του αυτοκινήτου είναι πολύ καλό και παρουσιάζει, παρά το αυξημένο ύψος, εξαιρετική σταθερότητα. Στις στροφές η σχετικά σφιχτή ανάρτηση προσφέρει επαρκή πρόσφυση και μπορεί κανείς να κινείται σβέλτα με κεκτημένες ταχύτητες.

    Όσον αφορά την πρόσβαση εκτός δρόμου, με το IntelliGrip και την επαρκή απόσταση από το έδαφος, χωματόδρομοι και ορισμένα δύσκολα σημεία υπερβαίνονται με ευκολία.  Δεν προσπαθήσαμε κάτι περισσότερο, καθώς άλλωστε ο ρόλος του αυτοκινήτου δεν είναι τέτοιος.

    Έτσι μείναμε στο γεγονός της στιβαρής κατασκευής, η οποία δεν τρίζει ούτε παρουσιάζει χτυπήματα από την ανάρτηση σε δύσβατα εδάφη. Το ζητούμενο, να φτάσει μια οικογένεια όσο πιο κοντά γίνεται σε μια παραλία ή σε ένα χιονοδρομικό κέντρο, επιτυγχάνεται και με το παραπάνω.

    Στα θετικά του μοντέλου συγκαταλέγονται επίσης οι άνετοι χώροι και πολύ πλούσιος εξοπλισμός, στην έκδοση της δοκιμής. Αυτό που μας έλειψε ήταν οι  ποτηροθήκες κάπου ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Γνωρίζοντας όμως τη μανία των Γάλλων να τις αγνοούν, ξέρουμε ότι δεν φταίνε οι Γερμανοί της Opel. Η ποιότητα της κάμερας για την όπισθεν είναι ένα ακόμα ζήτημα: πολύ χαμηλή, ακόμα και με τα μέτρα μικρών -και πολύ φτηνότερων- αυτοκινήτων πόλης. Επίσης, η 360 μοιρών απεικόνιση του αυτοκινήτου ορισμένες φορές “κολλούσε”, παρουσιάζοντας παράλληλες διαγώνιες γραμμές, αντί την εικόνα του αυτοκινήτου και του περιβάλλοντος.

    Παρασκευή 9 Μαρτίου

    Τόσο τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα, όσο και οι σωστά επιλεγμένες σχέσεις του κιβωτίου, επιτρέπουν στο Grandland X να κινείται οικονομικά αλλά όχι νωχελικά. Μέχρι στιγμή, τα 6,2 λίτρα της μέσης κατανάλωσης σε συνθήκες αποκλειστικά αστικής μετακίνησης είναι μια εξαιρετική ένδειξη. Ιδιαίτερα αν συνυπολογιστεί το βάρος των περίπου 1.400 κιλών.

    Πιστεύουμε ότι σε μικτές συνθήκες κίνησης η κατανάλωση έχει περιθώριο βελτίωσης. Αυτό θα το διαπιστώσουμε στο επερχόμενο Σαββατοκύριακο, όπου επιφυλάσσουμε στο Grandland X μια εξόρμηση εκτός πόλης αλλά και εκτός δρόμου. Ο χαρακτήρας του μοντέλου είναι ξεκάθαρα εκδρομικός. Αν και θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην πόλη, όλοι θέλουν να γνωρίζουν τι ψάρια πιάνει εκεί έξω.

    Επιπρόσθετα πρέπει να εστιάσουμε λίγο περισσότερο στη λειτουργία της πίσω ανάρτησης, που μας φάνηκε απότομα, καθώς και στο σύστημα διεύθυνσης που προς το παρόν δεν μας έχει ενθουσιάσει. Ωστόσο τα χιλιόμετρα είναι λίγα και η Δευτέρα, όπου και το επόμενο ραντεβού ανάγνωσης, κοντά. Να έχετε ένα όμορφο Σ/Κ.

    Πέμπτη 8 Μαρτίου

    Ο κινητήρας των 120 ίππων του Grandland Χ είναι ιδανικός για το μέγεθος και το βάρος του μοντέλου, με πλεονέκτημα τη ροπή που είναι διαθέσιμη από τις πολύ χαμηλές στροφές. Ταυτόχρονα είναι και ιδιαίτερα πολιτισμένος, με το θόρυβο στο εσωτερικό να διατηρείται σε πολύ χαμηλό επίπεδο.

    Το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων δεν προβληματίζει ούτε ενθουσιάζει με την αίσθησή του. Οι σχέσεις όμως είναι πολύ σωστά διατεταγμένες. Έτσι ο οδηγός σχεδόν ποτέ δεν θα μείνει “κρεμασμένος” από ισχύ, σε συνδυασμό με το ισχυρό τράβηγμα του μοτέρ από χαμηλά.

    Οι νέοι κινητήρες diesel, για να επιτύχουν χαμηλές εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NoX), διαθέτουν ένα σύστημα ψεκασμού ουρίας στο σύστημα εξαγωγής. Αυτό μειώνει του βλαβερούς ρύπους αλλά απαιτεί ένα πρόσθετο υγρό, που ευσχήμως ονομάζεται AdBlue. Η ονομασία προέρχεται από ουσιαστικό Additive (πρόσθετο) και από το χρώμα του υγρού, που είναι μπλε. Έτσι και στο Grandland X ο ιδιοκτήτης θα δει, δίπλα από το στόμιο πλήρωσης του δοχείου καυσίμου με diesel, ένα ακόμα. Αυτό με το μπλε κάλυμμα για το AdBlue.

    Τετάρτη 7 Μαρτίου

    Το δεύτερο μοντέλο της μάρκας με γαλλικό DNA είναι εντυπωσιακό αισθητικά, πιστό στην σχεδιαστική εικόνα της Opel. Αν ξέρεις το Peugeot 3008 στο οποίο βασίζεται, δύσκολα θα βρεις ομοιότητες. Μόνο στη γενική εικόνα του αμαξώματος δηλαδή, καθώς όλα τα υπόλοιπα είναι διαφορετικά. Οι πιο πιστοί φίλοι των Γάλλων θα διαπιστώσουν κάποια κοινά σημεία όχι στην αισθητική αλλά στη λειτουργικότητα: Του συστήματος start/stop, του συστήματος Intelli Grip και φυσικά του κινητήρα και του κιβωτίου.

    Εσωτερικά επίσης, το Grandland X είναι ένα γνήσιο Opel. Τα όργανα διαθέτουν το γνωστό μοτίβο των τελευταίων υλοποιήσεων της εταιρείας, ενώ τα υλικά των επενδύσεων του ταμπλό είναι εξαιρετικά. Στην έκδοση X-Clusive της δοκιμής είναι και πολύ πλούσια εξοπλισμένο, με σωστή θέση οδήγησης, πολυρυθμιζόμενο κάθισμα και τον περιστροφικό διακόπτη των διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης.

    Παρά τις διαστάσεις του, προς το παρόν μας έχει φανεί πολύ εύκολο στις αστικές μετακινήσεις, οι οποίες είναι και οι μόνες που έχουμε κάνει. Σκοπός όμως του Grandland X δεν είναι να κινείται μόνο στην πόλη. Πολύ σύντομα θα του αφήσουμε το λουρί.

    Σχόλια

    Σχόλια