Οδηγούμε στην Ελλάδα το Mitsubishi Eclipse Cross

    Οδηγήσαμε το πρώτο μίας νέας γενιάς μοντέλων της Mitsubishi Motors, που σταδιακά θα επαναπροσδιορίσει το ρόλο και τη θέση της Μάρκας ως ‘γνήσιου παίκτη’ SUV στην Ευρώπη .

    Η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης 2017 σηματοδότησε μία αποφασιστική καμπή για τη Mitsubishi Motors Corporation (MMC) με την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου compact SUV Eclipse Cross Coupé . Σήμερα οδηγήσαμε στην Ελλάδα το νέο μοντέλο που έρχεται να προστεθεί στην υπάρχουσα γκάμα, δίπλα στα ASX και Outlander, με διαφορετική προοπτική: ένα SUV τύπου coupé, με μοντέρνα σχεδίαση, υψηλή Ιαπωνική ποιότητα, έξοχη δυναμική συμπεριφορά, ευφυή χωροταξία και καινοτόμα χαρακτηριστικά που θα προσελκύσουν νέους πελάτες στη Mitsubishi Motors.

     

    ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

     Πολιτισμένη Λειτουργία

    Εάν η μορφή ακολουθεί τη λειτουργία, η λειτουργία, με τη σειρά της δεν πρέπει να θυσιάζεται στο βωμό της εμφάνισης: με το Eclipse Cross, η ομάδα μηχανολογίας της MMC είχε ως αποστολή να φτιάξει ένα ολοκληρωμένο SUV Coupé με τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά ενός ‘coupé’, επανα-συνδέοντας τη Μάρκα με τις σπορ ρίζες της.

    Αμάξωμα υψηλής ακαμψίας

    Το Eclipse Cross διαθέτει ένα ιδιαίτερα άκαμπτο αμάξωμα – που είναι και το βασικό σημείο εκκίνησης για κάθε αξιόπιστο αυτοκίνητο. Παράλληλα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την εξοικονόμηση βάρους (55+% από ατσάλι υψηλής αντοχής).

    Η μπροστινή ανάρτηση διαθέτει ράβδο ενίσχυσης (γέφυρα) 3 σημείων στήριξης, κάτι που αποτελεί βασικό εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις, όπως και οι ενισχύσεις στο άνω έδρανο του γονάτου και στους υποδοχείς των ελατηρίων κλπ… Η κατασκευή αυτή συνεπάγεται πιο άμεση αίσθηση τιμονιού στο δρόμο και καλύτερη σταθερότητα στην ευθεία σε υψηλές ταχύτητες.

    Οι δομικές ενισχύσεις είναι εκτενείς στις περιοχές ανοίγματος των θυρών, κοντά στο άνοιγμα της πίσω πόρτας και στους θόλους των τροχών. Αυτές αυξάνουν τη στρεπτική ακαμψία εξασφαλίζοντας πιο άμεση αίσθηση στο τιμόνι και καλύτερη ποιότητα κύλισης με περιορισμένους κραδασμούς.

    Άρτια ρυθμισμένη ανάρτηση

    Το σύστημα ανάρτησης του Eclipse Cross (Γόνατα MacPherson μπροστά – Πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων) εξελίχθηκε στοχεύοντας στην ακρίβεια, την ασφάλεια στις στροφές, την καλή ισορροπία μεταξύ άνεσης & συμπεριφοράς και τις περιορισμένες κλίσεις αμαξώματος και την καταστολή θορύβων, κραδασμών και τριγμών (NVH).

    Οι ρυθμίσεις έγινα με προσοχή και στόχο την ακρίβεια:

    • Οι εμπρός και πίσω αποσβεστήρες χρησιμοποιούν βαλβίδες ελέγχου ταχείας απόκρισης για βελτιωμένη απόσβεση και ένα ελατήριο επαναφοράς σχεδιασμένο για σταθερότητα της ανάρτησης.
    • Η χρήση λεπτότερων ελαστικών βάσεων στα ελατήρια της ανάρτησης και η κεκλιμένη διάταξή τους εξασφαλίζουν γραμμική μεταβολή των φορτίων κατά τη συμπίεση της ανάρτησης. Αυτό βελτιώνει τη σταθερότητα στην ευθεία και προσφέρει πιο πιο άμεση αίσθηση στο τιμόνι.
    • Με νέα σχεδίαση εγκάρσιου στοιχείου, η πίσω ανάρτηση χρησιμοποιεί ελαστικούς συνδέσμους για τις άνω και κάτω ράβδους ελέγχου καθώς και στη ράβδο ελέγχου σύγκλισης των τροχών. Η ελαστικότητά τους συνεπάγεται την απορρόφηση των κραδασμών από το δρόμο κατά την παλινδρόμηση του τροχού και τον περιορισμό δυσάρεστων κραδασμών στην ευθεία.
    • Αυτές οι ρυθμίσεις των πολλαπλών συνδέσμων πίσω, προσφέρει μεγαλύτερη ακαμψία στα εγκάρσια φορτία για πιο ακριβές και άμεσο τιμόνι καθώς και για βελτιωμένη σταθερότητα.

     

    Βασικός συντελεστής της δυναμικής συμπεριφοράς του Eclipse Cross, είναι το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση που περιλαμβάνει νέα εξαρτήματα του μοτέρ (λιγότερος θόρυβος και καλύτερη αίθηση από το δρόμο), ένας υψηλότερος λόγος υποπολλαπλασιασμού συγκριτικά με το Outlander (επίσης καλύτερη αίσθηση του δρόμου), κ.ά,…

    Το σύστημα πέδησης (αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι) έχει επίσης εξελιχθεί με γνώμονα τις επιδόσεις, με χρήση εμπρός δίσκων 17”, κλπ.,…

    SuperAll Wheel Control (‘SAWC’) σύστημα ελέγχου συμπεριφοράς

    Το σύστημα S-AWC* της Mitsubishi Motors είναι ένα είδος τεχνολογικής ομπρέλας η οποία εκτελεί με ιδιαίτερο τρόπο, ανάλογα με την τεχνική διάταξη του μοντέλου, τις ίδιες λειτουργίες. Ανεξάρτητα από το μοντέλο, το σύστημα βρίσκεται εκεί για να διαχειρίζεται την κατανομή των φορτίων στους τέσσερις τροχούς, τόσο στην επιτάχυνση όσο και στην επιβράδυνση, ειδικότερα με την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους αριστερούς και τους δεξιούς τροχούς.

    Καταρχήν, το σύστημα τετρακίνησης κατανέμει την απαραίτητη ροπή στους πίσω τροχούς με γνώμονα το πάτημα του γκαζιού, την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τις συνθήκες οδήγησης.

    Το σύστημα S-AWC, στην έκδοσή του για το Eclipse Cross, ενσωματώνει σύστημα Active Yaw Control (AYC), το οποίο ενεργοποιείται με το πάτημα του φρένου, στην 4WD διάταξη. Χάρη σ’ αυτή τη λειτουργία, το S-AWC υπολογίζει με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου με βάση τις πληροφορίες που λαμβάνει από διάφορους αισθητήρες, όπως περιστροφής του τιμονιού, γωνιακής ταχύτητας εκτροπής (yaw rate), ροπής κινητήρα, ισχύος πέδησης και ταχύτητας τροχών.  Με βάση τις εντολές του συστήματος ελέγχου του Yaw Control, τα διάφορα συστήματα υποβοηθούν το αυτοκίνητο να ανταποκριθεί πιστά στις προθέσεις του οδηγού.

    *Για πρώτη φορά παρουσιάστηκε σε πολύ αρχική μορφή (‘AWC’) στο προηγμένο 1987 Galant VR4, και στη συνέχεια εξελίχθηκε περαιτέρω μέσα από τις δέκα εκδόσεις του  Lancer Evolution, πριν το λανσάρισμα μιας νέας έκδοσης με το Outlander PHEV το 2012 και τη μοναδική του διάταξη Twin (electric) Motor 4WD

    Το σύστημα S-AWC βελτιώνει την ιδανική γραμμή μέσα στις στροφές, τη σταθερότητα του αυτοκινήτου στην ευθεία ή στην αλλαγή λωρίδας και σε οδοστρώματα με χαμηλό συντελεστή τριβής με στάνταρ κατονομή ροπής εμπρός/πίσω 80/20% που μπορεί να ρυθμίζεται άμεσα και συνεχώς σε μάξιμουμ 55/45% στο AUTO mode.

    Επιπλέον, το S-AWC του Eclipse Cross διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης (Drive Modes), στα οποία δίνεται η δυνατότητα επιλογής μέσω επιλογέα στην κεντρική κοσόλα:

    • Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, το σύστημα 4ED επιλέγει το πρόγραμμα AUTO για να διαχειριστεί την παροχή της ροπής με γνώμονα τη βέλτιστη οικονομία καυσίμου. Εφόσον ανιχνεύσει οδόστρωμα χαμηλής πρόσφυσης ή παρόμοιες συνθήκες, αυτόματα κατανέμει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς για καλύτερη σταθερότητα
    • Το SNOW mode είναι ιδανικό για χιονισμένες και άλλες ολισθηρές επιφάνειες.
    • Το GRAVEL mode εξασφαλίζει κορυφαία απόδοση του συστήματος 4WD σε δύσκολα εδάφη, κακούς δρόμους ή σε περίπτωση που χρειαστεί να ξεκολλήσει το αυτοκίνητο από λάσπη ή χιόνι.

    Αν και οι εμπρός τροχοί μεταφέρουν συνήθως περισσότερη ισχύ, η κατανομή ροπής του S-AWC του Eclipse Cross μπορεί σημαντικά και αυτόματα να μεταβάλλεται ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες, ενώ στα προγράμματα SNOW και GRAVEL οι πίσω τροχοί μπορούν να μεταφέρουν περισσότερη ισχύ από τους εμπρός:

     

      Κατανομή Ροπής Εμπρός/Πίσω
    AUTO Από 80/20% έως 55/45%
    SNOW Από 80/20% έως 45/55%
    GRAVEL Από 70/30% έως 40/60%

     Νέος βενζινοκινητήρας 1.5 Turbo Άμεσου Ψεκασμού

    Για το Eclipse Cross, Mitsubishi Motors η Mitsubishi Motors εξέλιξε έναν ολοκαίνουργο, 4κύλινδρο κινητήρα με προτεραιότητα στις οδηγικές επιδόσεις και την αθόρυβη και ομαλή λειτουργία.

    Το σημαντικό είναι ότι ο νέος κινητήρας 4B40 διατηρεί μία πολύ επίπεδη καμπύλη ροπής από τις 1.800 rpm – 4.500 rpm (RON95 Europe Spec) – εγγύηση για ομαλή λειτουργία και άμεση απόκριση.

    Πραγματικά, αυτός ο κινητήρας των 1.5 L ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού στο γκάζι – μεταξύ άλλων – χάρη στους, ενσωματωμένους στην κυλινδροκεφαλή, αυλούς εξαγωγής, στο μεταβλητό χρονισμό ‘MIVEC’ των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, στο μικρό υπερτροφοδότη με ηλεκτρική βαλβίδα ελέγχου υπερπλήρωσης (wastegate), κλπ., μέχρι τις κοίλες βαλβίδες με πλήρωση νατρίου (sodium) παρόμοιες με αυτές του Lancer Evolution Final Edition.

    Ειδικά σχεδιασμένο για συνδυασμός με σύστημα Άμεσου Ψεκασμού, το σύστημα Auto Stop & Go που χρησιμοποιείται στο Eclipse Cross συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία, επιτρέποντας ταχύτερη ενεργοποίηση.

    Επίσης, για βελτίωση των συνολικών επιδόσεων του αυτοκινήτου, η συμπαγής αλουμινένια μονάδα, έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την εξοικονόμηση βάρους, από την πολλαπλή εξαγωγής που είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, μέχρι την πολλαπλή εισαγωγής από ρητίνη (20% ελαφρύτερη από ένα αντίστοιχο αλουμινένιο εξάρτημα και 50+% μέγιστη μείωση της θερμοκρασίας του αέρα.

    Κιβώτιο CVT με Sport Mode 8 σχέσεων

    Το νέο κιβώτιο, που διατίθεται με τον βενζινοκινητήρα 1.5, διαθέτει ενσωματωμένο Πρόγραμμα Sport για μηχανικές αλλαγές. Χάρη στην προσομείωση 8 σχέσεων, το Sport mode προσφέρει πυκνή κλιμάκωση σε μεγάλο εύρος και εκμεταλλεύεται εξαιρετικά όλη τη δυναμική του κινητήρα.

    Η μονάδα ελέγχου του CVT χρησιμοποιεί ένα νέο σύστημα ‘ανεβάσματος σχέσεων’ Step-up για να περιορίσει την αίσθηση υστέρησης των κοινών κιβωτίων CVT, στα οποία οι στροφές του κινητήρα δείχνουν να είναι πάνω από τις μεταβαλλόμενες σχέσεις. Η λογική Step-up χαρίζει βελτιωμένη αίσθηση επιτάχυνσης χάρη σε μία ανεπαίσθητη, στιγμιαία διακοπή της επιτάχυνσης, η οποία δίνει την εντύπωση ότι το CVT αλλάζει σχέσες όπως ένα παροδοσιακό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

    Βελτιστοποίηση Χώρου

    Για μεγιστοποίηση του χώρου αποσκευών χωρίς να επηρεάζεται η SUV Coupé εμφάνιση του Eclipse Cross, το διαιρούμενο πίσω κάθισμα 60:40 (θερμαινόμενο) ρυθμίζεται ως προς τη διαμήκη διαδρομή του και την κλίση της πλάτης.

     

    Εκτός του ότι προσφέρει στους πίσω επιβάτες άφθονο χώρο για τα πόδια (διαδρομή 200 mm), τους επιτρέπει να ρυθμίζουν επίσης την επιθυμητή θέση (σε εύρος 16-32° και με 9 στάδια ανάκλισης) και να απολαμβάνουν τα μακρινά ταξίδια με άφθονο χώρο για το κεφάλι, παρά τη coupé φόρμα του οχήματος.

    Στη συνολική ευρυχωρία ρόλο παίζει και η έξυπνη σχεδίαση της οροφής που εξασφαλίζει άνεση στην περιοχή της κεφαλής ακόμα και με την προαιρετική, πανοραμική ηλιοροφή (με ηλεκτρικά σκιάδια και εξωτερικό ανοιγόμενο πάνελ), που αποτελεί ένα παράθυρο στον ουρανό.

    Ευκολία και Πρακτικότητα

    Παρά το σπορ προφίλ του, το Eclipse Cross διαθέτει άφθονες έξυπνες λύσεις που απλοποιούν την καθημερινή ζωή στο αυτοκίνητο, όπως:

    • Τα μαρσπιέ είναι πλήρως καλυμμένα από τα κάτω πάνελ των θυρών, προσφέροντας στους επιβάτες άνετη είσοδο και έξοχο και χωρίς κίνδυνο να λερώσουν τα πόδια τους λόγω κακών καιρικών συνθηκών:
    • Φαρδύ άνοιγμα πίσω θυρών (75°) βοηθά επίσης στην πρόσβαση.
    • Προσφέρεται άφθονος αποθηκευτικός χώρος, συμπεριλαμβανομένου ενός μεγάλου διπλού ντουλαπιού στη κεντρική κονσόλα με ράφι για γυαλιά.
    • Υποδαπέδιος αποθηκευτικός χώρος με υποδοχή για την αποθήκευση του πίσω ραφιού και ένα άγκιστρο και σύστημα ιμάντων για να παραμένει ανοιχτό κατά τη φόρτωση.
    • Νέα λειτουργία “SYNC” για το A/C για συγχρονισμό της θερμοκρασίας αριστερά και δεξιά, κλπ.

    Αθόρυβο περιβάλλον

    Συμβάλλοντας στη συνολική αίσθηση ποιότητας στο εσωτερικό, το Eclipse Cross μειώνει τους θορύβους:

    • Ο θόρυβος από τον κινητήρα διατηρείται πολύ χαμηλά χάρη σε ένα μεγάλο κάλυμμα και τη στρατηγική χρήση ηχοαπορροφητικού υλικού στο διαμέρισμα του κινητήρα καθώς στα μεγάλα ηχοαπορροφητικά καλύμματα.
    • Η μετάδοση του θορύβου από το δρόμο στο αμάξωμα είναι μειωμένη με τη χρήση εγκάρσιων στοιχείων της πίσω ανάρτησης με σχεδίαση που καταστέλλει τους θορύβους
    • Η εκτενής εφαρμογή ηχοαπορροφητικών μέτρων στα πάνελ του αμαξώματος και η χρήση ηχοαπορροφητικών κρυστάλλων ολοκληρώνει τη στρατηγική NVH που έχει βελτιστοποιηθεί σε όλα τα στάδια, από την παραγωγή θορύβων μέχρι τη μετάδοση, συμβάλλοντας στο αθόρυβο και ποιοτικό περιβάλλον της καμπίνας

     

     

      ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

    Cool Tech

     Επεκτείνοντας την άνεση που προσφέρουν οι σημερινές, γνώριμες φορητές συσκευές, το Eclipse Cross θα προσφέρει μία σειρά σύγχρονων τεχνολογικών λύσεων (διαθεσιμότητα ανάλογα με την αγορά και την έκδοση) το πρώτο από τα μοντέλα της MMC με τέτοιο εξοπλισμό.

    Touchpad Controller*

    Πρωτιά για τη Mitsubishi Motors και ακόμα πολύ σπάνιο χαρακτηριστικό στην αγορά, αυτή η νέα διεπαφή ανθρώπου/μηχανής επιτρέπει μία πιο διαισθητική λειτουργία από τα συνήθη περιστροφικά κουμπιά. Για παράδειγμα, η ένταση ήχου μπορεί να ρυθμιστεί χρησιμοποιώντας δύο δάχτυλα που σαρώνουν την οθόνη του controller προς τα πάνω ή προς τα κάτω. Το Touchpad Controller μπορεί να ελέγχει λειτουργίες του ηχοσυστήματος όπως ραδιόφωνο και iPod, καθώς και Apple CarPlay.

    *διατίθεται με SDA (βλέπε παρακάτω)

     

    Smartphone Link Display Audio (SDA)

    Πιο πάνω, στο πάνω τμήμα του ταμπλό, το Eclipse Cross διαθέτει “Smartphone Link Display Audio” της MMC. Προσβάσιμο μέσω μιας λεπτής οθόνης αφής 7-ιντσών, επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει συνδεδεμένες πληροφορίες και δεδομένα με ασφάλεια και με ελάχιστη κίνηση των ματιών.

    Το Smartphone Link Display Audio του Eclipse Cross υποστηρίζει το Apple CarPlay*1, τον ευφυέστερο και ασφαλέστερο τρόπο χρήσης ενός iPhone*1 μέσα στο αυτοκίνητο.

    Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιεί Siri*1 ή την οθόνη αφής του SDA για η λήψη οδηγιών, βελτιστοποιημένων για τις συνθήκες κυκλοφορίας, την πραγματοποίηση τηλεφωνικών κλήσεων, την πρόσβαση σε μηνύματα κειμένου, και τη μουσική ακρόαση με τρόπο που δεν διασπά την προσοχή του από το δρόμο. Το SDA υποστηρίζει επίσης το Android AutoTM*2 που παρέχει λειτουργία φωνητικού ελέγχου των Google MapsTM,*2 Google PlayTM*2 music και λοιπών εφαρμογών.

    Τοποθετώντας το Touchpad Controller στην κεντρική κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να λειτουργεί το SDA εύκολα και χωρίς να χρειάζεται να αλλάξει θέση.

    1… Apple CarPlay, iPhone, και Siri είναι εμπορικά σήματα της Apple Inc. καταχωρημένων στις ΗΠΑ και άλλες χώρες

    2… Android Auto και Google Maps είναι εμπορικά σήματα ή καταχωρημένα σήματα της Google Inc.

    Head Up Display

    Τελευταίο από τα τρία νέα, cool tech χαρακτηριστικά που λανσάρονται με το Eclipse Cross και παραμένουν σπάνια στην κατηγορία είναι το Head Up Display ή ‘HUD’.

    Το HUD προβάλλει στο πεδίο ορατότητας του οδηγού μία διάφανη ένδειξη των πληροφοριών που απαιτούνται για τη λειτουργία του οχήματος, όπως:

    •     Ταχύτητα
    •     Adaptive Cruise Control (ACC)
    •     Forward Collision Mitigation (FCM)
    •     Adjustable Speed Limitation (ASL)
    •     Lane Departure Warning (LDW)
    •     Cruise Control
    •     Shift indicator (με paddles στο τιμόνι)
    •     Υπενθύμιση πρόσδεσης ζώνης ασφαλείας
    •     Προειδοποίηση ανοιχτής πόρτας
    •     Βέλη πλοήγησης (στροφή στροφή – διατίθενται στο πλαίσιο των λειτουργιών της MMC)

    Η έγχρωμη κρυστάλλινη οθόνη είναι ρυθμισμένη ώστε να ελαχιστοποιεί την απόσταση μεταξύ του σημείου εστίασης και του πεδίου ορατότητας του οδηγού, ελαχιστοποιώντας επομένως την απαραίτητη κίνηση των ματιών και επιτρέποντας στον οδηγό να διαβάζει τις πληροφορίες που προβάλλονται ταχύτερα και με μεγαλύτερη ασφάλεια.

    Η αναδιπλούμενη μονάδα HUD βρίσκεται στον πάνω τμήμα του πίνακα οργάνων και ανοίγει ή κλείνει με το διακόπτη ανάφλεξης, ή μηχανικά. Η γωνία της οθόνης μπορεί να προσαρμόζεται για ατομικές θέσεις οδήγησης, ενώ η φωτεινότητα επίσης ρυθμίζεται σύμφωνα με το επίπεδο φωτισμού του περιβάλλοντος χώρου (αυτόματα και μηχανικά).

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ

    Σειρά Συστημάτων

     Ανάλογα με τις απαιτήσεις της αγοράς, το Eclipse Cross έρχεται πλήρως εξοπλισμένο με τις πιο σύγχρονες και έξυπνες τεχνολογίες ασφάλειας της MMC (διαθεσιμότητα ανάλογα με την αγορά και τα μοντέλα). Βασισμένα στη χρήση πολλαπλών τύπων αισθητήρων για την παρακολούθηση της περιμετρικής επιφάνειας του οχήματος, τα συστήματα αυτά προβλέπουν καταστάσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε ατύχημα και βοηθούν τον οδηγό να τις αποφύγει. Μεταξύ αυτών είναι:

    Forward Collision Mitigation (FCM)

    Το πρώτο σύστημα (Περιορισμός Επιπτώσεων Εμπρόσθιας Σύγκρουσης) χρησιμοποιεί κάμερα και ραντάρ λέιζερ τοποθετημένο πίσω από το παρμπρίζ (και ένα ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος πίσω από τον εμπρός προφυλακτήρα για μεγαλύτερη ταχύτητα ανίχνευσης – διατίθεται σε συνδυασμό με Adaptive Cruise Control) για την ανίχνευση οχημάτων ή πεζών μπροστά από το αυτοκίνητο. Εάν διαπιστωθεί κίνδυνος σύγκρουσης, το FCM προειδοποιεί ηχητικά τον οδηγό και τον βοηθά να μετριάσει τις επιπτώσεις της ζημιάς, ή ανάλογα με την κατάσταση, να αποφύγει εντελώς τη σύγκρουση με αυτόματη ενεργοποίηση των φρένων (από 5 km/h).

    Lane Departure Warning (LDW)

    Το επόμενο σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό όταν ανιχνεύσει ότι το αυτοκίνητο τείνει να παρεκκλίνει από τη λωρίδα του.  Το LDW  λειτουργεί πάνω από 65 km/h.

    Σύστημα Blind Spot Warning (BSW) – Προειδοποίησης Τυφλού Σημείου με Lane Change Assist – Υποστήριξη Αλλαγής Λωρίδας και Rear Cross Traffic Alert – Προειδοποίηση Πίσω Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας

    Εδώ χρησιμοποιώντας τα δύο ραντάρ διαφορετικών συχνοτήτων που βρίσκονται πίσω από τον πίσω προφυλακτήρα, το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω και από το πλάι και τον βοηθά στις αλλαγές λωρίδων κυκλοφορίας και στους ελιγμούς με όπισθεν.

    Το BSW λειτουργεί σε εμβέλεια 70 m από πίσω (και 3 m από κάθε πλευρά του αυτοκινήτου) και ταχύτητα 10 km/h (18 km/h για το Rear Cross Traffic Alert).

    Αυτές οι συνδυασμένες λειτουργίες ανιχνεύουν οχήματα στην (πίσω πλαϊνή) ζώνη τυφλού σημείου του εν λόγω οχήματος, χρησιμοποιώντας τα ραντάρ που βρίσκονται στην εσωτερική πλευρά του πίσω προφυλακτήρα. Μπορούν να μειώσουν τα ατυχήματα λόγω απροσεξίας σαν βοηθητική λειτουργία που υποστηρίζει έναν οδηγό στην αλλαγή λωρίδας ή βγαίνοντας από κάπου με όπισθεν μέσω ενδείξεων στους εξωτερικούς καθρέπτες και προειδοποιητικών ήχων.

    Adaptive Cruise Control (ACC)

    Με τη βοήθεια του ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος 77 GHz, το σύστημα αυτό ελέγχει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, επιβραδύνοντας το Eclipse Cross σύμφωνα με την ταχύτητα αυτού. Με ελαφρά πίεση στο πεντάλ του γκαζιού ή πάτημα ενός διακόπτη, το όχημα συνεχίζει κανονικά την πορεία του εάν το προπορευόμενο αναχωρήσει ή επιταχύνει (εντός νόμιμων ορίων).

    Αξίζει να σημειωθεί ότι το ACC του Eclipse Cross προσθέτει τις  εξής λειτουργίες:

    • Λειτουργία χαμηλής ταχύτητας (όπως η αργή κυκλοφορία)
    • Μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας σε δρόμους με στροφές (και έγκαιρη ανίχνευση διασταυρούμενου οχήματος) χάρη στο ραντάρ ευρείας αζιμουθιακής εμβέλειας.
    • Το ACC μπορεί να διατηρήσει το αυτοκίνητο σε στασιμότητα και να συνεχίσει τον έλεγχο ταχύτητας με την επανεκκίνηση, είτε μέσω της πίεσης στο γκάζι ή χρήσης του διακόπτη ACC
    • Αυτή η λειτουργία ‘διατήρησης στασιμότητας’ είναι επίσης συμβατή με το σύστημα Auto Stop & Go

    Automatic High Beam (AHB)

    Η Αυτόματη Λειτουργία Μεγάλης Σκάλας” AHB παρακολουθεί τους προβολείς και τους προβολείς ομίχλης των αντίθετα ερχόμενων οχημάτων καθώς και τα επίπεδα φωτισμού του δρόμου και του περιβάλλοντα χώρου και ενεργοποιεί αυτόματα τη μεσαία ή τη μεγάλη σκάλα ανάλογα. Η αλλαγή κατάστασης παρακολουθείται μέσω μιας κάμερας υποστήριξης οδηγού που βρίσκεται πίσω από το παρμπρίζ.

    Η μεγάλη σκάλα φώτων ενεργοποιείται αυτόματα πάνω από 40 km/h όταν κανένα άλλο όχημα (προπορευόμενο ή αντίθετα ερχόμενο) δεν υπάρχει και το περιβάλλον είναι σκοτεινό (δεν υπάρχει φωτισμός δρόμου,…).

    Σχόλια

    Σχόλια