Live Test: Mercedes E 220d 194hp

    Ευφυής σε όλα της αλλά και ιδιαίτερα ακριβή, η δίλιτρη diesel έκδοση της E Class είναι ο ορισμός της λιμουζίνας.

    Είναι η τρίτη φορά που η E-Class έρχεται στο live test του motornews και κάθε φορά προγραμματίζουμε μαζί της τουλάχιστον ένα διήμερο ταξίδι μέσα στο πενθήμερο. Διόλου τυχαίο. 

    Τετάρτη 1 Νοεμβρίου

    Καλό μήνα με αντίστοιχο ακόμα καιρό, που πολύ μας ανεβάζει το ηθικό. Το ίδιο και η E 220d με την εντυπωσιακή άνεση της ανάρτησης και τον μηδαμινό θόρυβο του κινητήρα της. Το νέο τετρακύλινδρο diesel σύνολο είναι ένα πραγματικό κόσμημα από λειτουργική άποψη. Ακόμα και κρύο, όπως συμβαίνει στα περισσότερα diesel, ακούγεται ελάχιστα. Όταν έρθει δε σε θερμοκρασία λειτουργίας, ελάχιστα αντιλαμβάνεσαι τη διαφορά του ηχητικά από ένα σύνολο βενζίνης.

    Σε αυτό, προσθέστε την εξαιρετική αμεσότητα στο ανέβασμα στροφών, κάτι που επίσης δεν χαρακτηρίζει τους diesel. Και κλείνουμε με το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, το οποίο αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα των εξαιρετικών επιδόσεων, της πολύ χαμηλής κατανάλωσης αλλά και του crusing με ελάχιστο θόρυβο.

    Για τις ελληνικές συνθήκες, η 220d μάλλον αποτελεί την ιδανική έκδοση του μοντέλου. Δεν έχουμε οδηγήσει όλα τα υπόλοιπα, πλην της 180 με το δίλιτρο κινητήρα βενζίνης. Μάλλον όμως δεν θα υπάρχει άλλη με αυτή την εκπληκτική αναλογία επιδόσεων – οικονομίας. Επιπρόσθετα, ο οριακά μικρότερος από τα 2.0 λίτρα κυβισμός, σε κρατά σε μια ανεκτή φορολογικά αντιμετώπιση, χωρίς να χάνεις σε επιδόσεις, άνεση, εξοπλισμό αλλά και κύρος αν το θέλετε.

    Τρίτη 31 Οκτωβρίου

    Όταν έχεις δώσει κοντά στα 70.000€ για την αγορά αυτοκινήτου, η οικονομία δεν είναι μάλλον στην κορυφή της ιεραρχίας των ζητουμένων. Ωστόσο είναι εντυπωσιακό, πως ένα αυτοκίνητο κοντά στα πέντε μέτρα μήκος, με 194 ίππους και βάρος περίπου 1.700 κιλά, καίει τόσο λίγο. Όχι συγκριτικά, αλλά με απόλυτα κριτήρια.

    Η ένδειξη της μέσης κατανάλωσης, περιλαμβάνει ταξίδι με “κλειδωμένο” το cruise control στα 140 χλμ./ώρα, επαρχιακό δίκτυο και αρκετή πόλη. Σύνολο πάνω από 700 χιλιόμετρα. Τα 5,8 λίτρα/100 χλμ. δεν έγιναν με το πιο “ελαφρύ” πόδι, ούτε με λογική ταξιτζή. Γι΄αυτό το λόγο άλλωστε είναι τόσο εντυπωσιακά.

    Εδώ έρχεται το ερώτημα: Αν έχεις 60-70  χιλιάρικα για την αγορά της, δεν είναι οξύμωρο να σκέφτεσαι τη χαμηλή κατανάλωση; Σίγουρα ναι. Αν όμως πρόκειται να αξιοποιήσεις τις δυνατότητές της, με 200 – 300 χιλιόμετρα την ημέρα μετακινήσεων, τότε και αυτή αποκτά πολύ σημαντικό νόημα. Σε κάθε περίπτωση πάντως, πέρα από τα οικονομοτεχνικά ζητήματα, η εντυπωσιακή ικανότητα του κινητήρα να λειτουργεί με ελάχιστο καύσιμο, δείχνει κάτι ακόμα. Την τεχνολογική αρτιότητα της E στην οποία όσο εμβαθύνεις, τόσο το πολύ υψηλό κόστος αγοράς δείχνει όλο και πιο λογικό.

    Δευτέρα 30 Οκτωβρίου 

    Γυρνώντας μέσα στην πόλη με ένα αυτοκίνητο σαν την E-Class, το μόνο που σου μένει είναι τα βλέμματα. Άλλοτε μίσους και άλλοτε θαυμασμού, ωστόσο δεν νιώθεις διόλου άνετα. Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει όταν βρίσκεσαι στον ανοιχτό δρόμο. Το υπέροχο σεντάν καταπίνει τα χιλιόμετρα σαν το γάργαρο νερό της πηγής. Σχεδόν τίποτα δεν ενοχλεί στο εσωτερικό της, γκάζι υπάρχει αρκετό για οτιδήποτε, συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης σωρό. Κάπως έτσι, βρίσκεσαι να έχεις καλύψει 700 χιλιόμετρα σε 24 μόλις ώρες και να σκέφτεσαι τουλάχιστον άλλα τόσα την επομένη.

    Αυτή ακριβώς είναι και η πεμπτουσία τέτοιων αυτοκινήτων. Μόλις έχεις τελειώσει ένα μεγάλο ταξίδι, αντιλαμβάνεσαι το γιατί τα 62.000€ είναι μια λογική τιμή για αυτό το αυτοκίνητο. Φυσικά θα μπορούσαν να είναι και αρκετά λιγότερα, αλλά στη χώρα μας υπάρχει πάντα μια διάθεση τιμωρίας της πολυτέλειας. Καλώς ή κακώς.

    Εξαιρετικό σε λειτουργικότητα αυτοκίνητο, δεν ενοχλεί στο παραμικρό. Αντιλαμβάνεσαι την εντυπωσιακή προσήλωση  στη λεπτομέρεια, που ξεκινά από τη λειτουργία όλων των συστημάτων και καταλήγει στην υψηλής ευκρίνειας κάμερα οπισθοπορείας. Με αυτές τις σκέψεις, δικαιολογείς και το εντυπωσιακό κόστος. Χωρίς, φυσικά, να σημαίνει ότι όσοι τελικά αγοράζουν E, την χρειάζονται κιόλας.

    Σχόλια

    Σχόλια