Live Test: BMW 420i Coupe 184ps

    Είναι μια κούκλα και δεν μπορούμε να αποφασίσουμε αν θέλουμε περισσότερο απλά να την κοιτάμε ή να την οδηγούμε.

    Η BMW 420i Coupe με το δίλιτρο μοτέρ βενζίνης και τους 184 ίππους, ήρθε στο live test του Motornews πρώτα απ’ όλα για να μας πάρει το μυαλό και δεύτερον για να μας δείξει τα σημεία στα οποία βελτιώθηκε σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν της. Τις επόμενες ημέρες θα κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε σε διαδρομές και χρήση, προκειμένου να έχουμε το ημερολόγιο καταστρώματος ενημερωμένο αλλά και ό,τι χρειαστούμε για τη σύνοψη που θα ακολουθήσει.

    Δευτέρα 16 Οκτωβρίου

    Παρότι η BMW 420 δεν είναι νέα στην πιάτσα, συγκεντρώνει τα βλέμματα όπως η ζάχαρη τις μέλισσες. Αυτό πρέπει να οφείλεται και στο χρώμα, το οποίο με την ιδιαιτερότητά του λειτουργεί ως προβολέας: δείτε με, εδώ είμαι. Αυτό για εμάς έχει όμως ένα αρνητικό. Κάθε φορά που απενεργοποιούμε το DSC να χαρούμε την πίσω κίνηση, νοιώθουμε ότι κάνουμε κάποιο έγκλημα.

    Γενικά σε αυτή τη συγκυρία νιώθεις προκλητικός να οδηγείς αυτοκίνητο που κοστίζει από -προσοχή στο “από”- 49.720€. Με τα έξτρα του αυτοκινήτου της δοκιμής, εύκολα φτάνεις στις… 60.000€. Καθώς σε ότι εξοπλισμό προστίθεται, έρχεται και ο φόρος να απογειώσει το κόστος.

    Με δεδομένο ότι η BMW μαγεύει κάθε οδηγό αλλά απευθύνεται σε πολύ λίγους, ας φιλοσοφήσουμε λίγο. Αγοράζεις τελικά με αυτά τα χρήματα ένα τόσο καλύτερο αυτοκίνητο, σε σχέση με κάτι μη premium αντίστοιχου μεγέθους και ισχύος; Για να γίνουμε πιο σαφείς: Ένα Honda Civic 1.5 Turbo των 182 ίππων, κοστίζει 26.000€ με πλούσιο εξοπλισμό και εκπληκτική απόδοση στο δρόμο. Τα μισά χρήματα δηλαδή και δεν το λες  “μάρκα μ’ έκαψες”.

    Υπάρχει βέβαια και η άλλη όψη του νομίσματος. Αυτούς τους προβληματισμούς φαίνεται ότι έχουν όσοι, μεταξύ αυτών και εμείς, δεν μπορούν ούτως ή άλλως να αγοράσουν την 4άρα και ψάχνουν επιχειρήματα να εκλογικεύσουν την αδυναμία τους. Διότι αν υπάρχει οικονομική άνεση και το ζητούμενο είναι το καλύτερο, τότε η εικόνα αλλάζει.

    Παρασκευή 13 Οκτωβρίου

    Μπορεί η BMW να μην κατασκευάζει πλέον εκείνους τους βελούδινους εξακύλινδρους του παρελθόντος στα 2.0 λίτρα. Κατασκευάζει όμως τους κορυφαίους τετρακύλινδρους. Εξαιρετικό ζύγισμα, απουσία κραδασμών, “ηλεκτρική” λειτουργία και αγόγγυστο ανέβασμα στροφών είναι τα χαρακτηριστικά του δίλιτρου TwinPower.

    Εκτός όλων αυτών των χαρακτηριστικών, η συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων είναι άψογη, με αποτέλεσμα να υπάρχει δύναμη παντού και πάντα. Το μόνο που δεν μπορούμε να ρίξουμε κοντά στα εργοστασιακά νούμερα είναι η κατανάλωση, η οποία παραμένει πεισματικά πάνω από τα 10 λίτρα/100 χλμ. Το Σαββατοκύριακο όμως που θα κάνουμε αρκετά χιλιόμετρα και εκτός πόλης, θα έχουμε μια καλύτερη εικόνα σχετικά.

    Η ουσία είναι ότι αν απολαμβάνεις την οδήγηση συνολικά, θα λατρέψεις την 420i. Αν δε είσαι οπαδός της πίσω κίνησης, τότε έχεις μόνο μια εναλλακτική επιλογή.

    Πέμπτη 12 Οκτωβρίου

    Μπορεί στο θέμα του χρώματος να υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις εδώ στο motornews. Όταν όμως έρθει η ώρα να καθίσεις στο “πιλοτήριο” της τεσσάρας, οι διαφωνίες παίρνουν τέλος. Το κάθισμα με τις “όσες ρυθμίσεις θες” σε τοποθετεί ιδανικά, το κάθετο τιμόνι με την χορταστική στεφάνη είναι σε άψογη θέση και από εδώ ξεχνάς την αισθητική και ασχολείσαι με την ουσία. Στο κάτω – κάτω, ελάχιστα βλέπεις τις υπέροχες καμπύλες με το περίεργο -για εμάς- χρώμα.

    Σιωπή και θαυμασμός είναι η αντίδραση του οδηγού και όταν αρχίσει να λειτουργεί η ανάρτηση. Είτε συμπεριφέρεσαι σαν κάγκουρας με το ESP στο πυρ το εξώτερο, είτε απλά βολτάρεις χαλαρά για να τονώσεις το εγώ σου, έχεις πάντα μια καλή κουβέντα για τους τεχνικούς της BMW. Παρά τους μεγάλους τροχούς και τα ελαστικά “φλούδες”, οι κακοτεχνίες απορροφώνται αγόγγυστα και χωρίς τον παραμικρό θόρυβο. Ταυτόχρονα ο έλεγχος του αμαξώματος είναι εξαιρετικός, ακόμα και πέραν των ορίων της πρόσφυσης. Με απόλυτα κριτήρια, η ανάρτηση είναι προσανατολισμένη στην άνεση. Σε κανένα άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας όμως, δεν βρίσκεις τόση άνεση και τόσο έλεγχο ταυτόχρονα.

    Τετάρτη 11 Οκτωβρίου

    Δεν μπορείς εύκολα να ξεπεράσεις τα της εμφάνισης. Το coupe αμάξωμα, είναι εκπληκτικό και κάθε φορά που παρκάρεις ή σταματάς μπροστά σε βιτρίνα, είσαι αναγκασμένος να το κοιτάς. Ξανά και ξανά. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, με το κάθισμα να στηρίζει το σώμα σωστά και απόλυτα σε κάθε περίπτωση.

    Ο κινητήρας της 420i είναι δίλιτρος με 184 ίππους και μπορούμε να πούμε πως είναι επαρκής για να καλύψει ικανοποιητικά όλες τις ανάγκες. Το πλαίσιο και η ανάρτηση προφανώς και θέλουν περισσότερα, αλλά για να είμαστε ρεαλιστές, το σύνολο είναι απολαυστικό και εμείς αρκούμαστε σε αυτά που προσφέρει.

    Άλλωστε είναι και τα σχεδόν 50 χιλιάρικα της τιμής του που μας φρενάρουν από το να ζητήσουμε και κάτι παραπάνω… Πάντως είναι χαρακτηριστικό πως ούτε η ακινησία στην Λεωφ. Αλεξάνδρας λόγω πορείας προς το κέντρο της Αθήνας, ήταν ικανή να μας χαλάσει την καλή διάθεση που είχαμε μέσα στην 420i.

    Τρίτη 10 Οκτωβρίου

    Τη βλέπεις να έρχεται, νωρίς το πρωί με τον ήλιο χαμηλά πίσω της και κυριολεκτικά ψαρώνεις με αυτό που βλέπεις. Λάμπει με αυτό το οινοπνευματί χρώμα και τα φώτα ημέρας της δίνουν flair αστέρα του Χόλιγουντ. Αυτή είναι η σειρά 4 Coupe όμως. Ένα αυτοκίνητο από την ανεκτίμητη κάστα των περιπτώσεων που σου φτιάχνουν το image.

    Μιλάνε για σένα. Μη σας πούμε πως αυτό είναι και το κυριότερο πλεονέκτημα που μπορεί να εντοπίσει κανείς στο μοντέλο για να το προτιμήσει… Αφού κολακευτείς από αυτό που βλέπεις, μετά έχεις όλο το χρόνο δικό σου να εκτιμήσεις και την ποιοτική ανωτερότητα αλλά και την τεχνολογική αρτιότητα του αυτοκινήτου.

    Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταιριάζει σε κάθε διάθεση που μπορεί να έχει ο οδηγός και ανταποκρίνεται θαυμάσια στη χειροκίνητη λειτουργία, με τα paddles στο τιμόνι να κάνουν τα κέφια του οδηγού.

     

    Σχόλια

    Σχόλια