Live Test: Mercedes CLA 180d 109 hp

    Εντυπωσιακή και δυναμική εμφάνιση, με ένα μικρό diesel κινητήρα, ο οποίος δίνει έμφαση στην οικονομία. Δύο αντίθετοι κόσμοι;

    Η ανανεωμένη GLA έδωσε τη θέση της στην φρεσκαρισμένη Mercedes CLA 180d για να μας κρατήσει συντροφιά αυτή την εβδομάδα στο live test. Αν δεν έχει αλλάξει κάτι επί της ουσίας, τουλάχιστον θα έχουμε ακόμα περισσότερο χρόνο να εμβαθύνουμε στα δεδομένα του μοντέλου.

    Δευτέρα 9 Οκτωβρίου

    Ακόμα και υπό πίεση, η CLA 180d παραμένει πεισματικά οικονομική. Μπορεί η εξωτερική της εμφάνιση να υποδηλώνει χλιδή, όμως ο κινητήρας της είναι πολύ σπαγγοραμένος. Η μέση κατανάλωση των 5,3 λίτρων/100 χλμ., η οποία είναι εντυπωσιακά χαμηλή, δεν έγινε σε συνθήκες ταξιδιού ή επαρχιακής οδού, αλλά κατά 70% στην πόλη. Που σημαίνει ότι μπορεί να μειωθεί και περαιτέρω!

    Η CLA 180d δεν είναι αυτοκίνητο πόλης, αν και σε αυτή θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος του βίου της. Επιπρόσθετα, είναι προφανές ότι το θέμα της κατανάλωσης ενδιαφέρει τους αγοραστές της. Στην αντίθετη περίπτωση, θα έπαιρναν μια από τις εκδόσεις βενζίνης. Καλό πάντως θα είναι να έχει υπόψη του ο οδηγός ότι αυτό το πλαίσιο θα ήταν χαρούμενο με κινητήρα στη γειτονιά των 200, παρά των 100 ίππων. Όπως ήδη αναφέραμε η CLA αισθητικά πλασάρεται ως τετράθυρο οικογενειακό αυτοκίνητο, στην πράξη όμως είναι πολύ πιο σπορ από αυτό που δείχνει.

     

    Λίγα περισσότερα άλογα από 109 είναι το ζητούμενο. Ακόμα όμως και έτσι, η 180d έχει τη ροπή για να μην δείχνει -ούτε να είναι- αργή. Απλά στην περίπτωσή της θα αξιοποιηθεί περισσότερο η φόρα, παρά η ισχύς του κινητήρα σε δρόμο με στροφές. Ακόμα και έτσι όμως προσφέρει απολαυστικές στιγμές.

    Παρασκευή 6 Οκτωβρίου

    Με εξαιρετική θέση οδήγησης, πολύ άμεσο σύστημα διεύθυνσης και σφιχτή ανάρτηση, η CLA προσομοιάζει περισσότερο σε σπορ αυτοκίνητο παρά σε λιμουζίνα. Οι αντιδράσεις της είναι κοφτερές, η πρόσφυση σελοτέιπ χάρη στα πολύ φαρδιά ελαστικά και το αμάξωμα δεν “χαζεύει” πάνω στις αναρτήσεις. Τα φρένα τέλος είναι ισχυρά και δεν κουράζονται, ενώ και το βάρος δεν φαίνεται σε δρόμο με στροφές.

    Θα περίμενε κανείς κάποια διαφορετική λογική στη sedan εκδοχή της A Class, ωστόσο και η CLA ακολουθεί τον έντονα σπορ χαρακτήρα, που έχει όλη η οικογένεια των εισαγωγικών μοντέλων. Μαζί με την σειρά 1 της BMW, η οποία είναι και η μόνη εκπρόσωπος της μικρής – μεσαίας κατηγορίας με πίσω κίνηση, η πρόταση της Mercedes, σε αντίθεση με ότι είχαμε συνηθίσει μέχρι σήμερα, μιλάει στην καρδιά του οδηγού και όχι μόνο στη λογική του.

    Πέμπτη 5 Οκτωβρίου

    Τα προγράμματα οδήγησης, που επεμβαίνουν στη λειτουργία του κινητήρα, του κιβωτίου και του τιμονιού, έχουν πολύ διακριτά χαρακτηριστικά στη CLA. Στο Comfort όλα συμβαίνουν φυσιολογικά. Με το Sport επιταχύνονται. Στο Eco επιβραδύνονται και τέλος με το Individual, μπορεί να παίζεις με σπορ τιμόνι και ράθυμο κινητήρα. Ή το ανάποδο.

    Σε κάθε περίπτωση υπάρχει ένα πρόγραμμα που θα σου αρέσει. Εμάς μας αρέσει το Sport σε συνδυασμό με χειροκίνητες αλλαγές. Γιατί; Διότι ο κινητήρας είναι σε οίστρο, το κιβώτιο όμως κρατά τις σχέσεις ψηλά όταν το αφήνεις να αποφασίζει μόνο του. Αυτό δεν είναι συνήθως απαραίτητο μέσα στην πόλη. Οπότε παίρνεις τον έλεγχο με τα “αυτάκια” στο τιμόνι και τελειώνει η ιστορία.

    Και ενώ όλα αυτά είναι θετικά και καλοδεχούμενα, η ανάρτηση της CLA συνεχίζει να μας προβληματίζει. Ελέγχει εξαιρετικά το αμάξωμα, εξασφαλίζει κορυφαίο έλεγχο, αλλά με τις λακκούβες αντιδρά όπως ο δράκουλας στο σκόρδο: απότομα. Μπορεί να ευθύνονται τα ελαστικά με το πολύ χαμηλό προφίλ ή οι μεγάλοι τροχοί των 18”, ωστόσο μέσα στην Αθήνα πιάνεις τον εαυτό σου να κάνει συνεχόμενους ελιγμούς για να αποφύγεις κάθε κακοτεχνία στην άσφαλτο.

    Τετάρτη 4 Οκτωβρίου

    Η CLA είναι ένα από αυτά τα μοντέλα, που ποντάρουν στο χαρτί της εξωτερικής εμφάνισης ίσως και περισσότερο από τις γυναίκες – μοντέλα. Οι κουπέ αναλογίες έχουν εντυπωσιακά αποτελέσματα στο μάτι. Από την άλλη πλευρά, όμως, όταν μπαίνεις στο εσωτερικό, κάτι τρέχει. Μια αίσθηση σπηλαίου είναι προφανής, ειδικά σε σύγκριση με την GLA. Είναι βλέπετε και οι μαύρες επενδύσεις, παντού, πακέτο με τα privacy glasses πίσω, που σου κάθονται στην ψυχή.

    Ακόμα και σε σύγκριση με την απλή πεντάθυρη Α-Class, η CLA δεν δίνει την αίσθηση ευρύχωρου αυτοκινήτου παρά το αυξημένο μήκος. Από μέσα, εννοείται. Με δεδομένες τις διαστάσεις δεν είναι κιόλας. Θυσία η πρακτικότητα στην αισθητική λοιπόν, η οποία τουλάχιστον υπηρετείται από την αίσθηση του οδηγού: πολύ καλή θέση οδήγησης, άμεσο τιμόνι και σφιχτή ανάρτηση, αφήνουν σαγηνευτικές υποσχέσεις για όμορφα πράγματα σε δρόμο με στροφές.

    Ακούω κάποιους από εσάς να λένε “που πας ρε καραμήτρο με 109 ίππους”. Δεν θα διαφωνήσω, θα θέσω όμως το δάχτυλο επί τον τύπον των ήλων και θα τα ξαναπούμε σχετικά σύντομα.

    Σχόλια

    Σχόλια