Live Test: Mercedes GLA 180 d 109 hp

    Ψάχνουμε να βρούμε τι άλλαξε στην ανανεωμένη GLA και ειδικότερα στην έκδοση με το βασικό κινητήρα diesel.

    Η φρεσκαρισμένη έκδοση της Mercedes GLA 180 d θα περάσει την εβδομαδιαία “ανάκριση” του live test στο motornews με τις καθημερινές αναφορές, για να δούμε αν έχει αλλάξει κάτι η το πετυχημένο μοτίβο συνεχίζεται αδιασάλευτο.

    Τρίτη 3 Οκτωβρίου

    Εύγε στους μηχανικούς της Mercedes για την άψογη ρύθμιση του συστήματος ειδοποίησης ενδεχόμενης πρόσκρουσης. Το λεγόμενο και City Safety, είναι ένα σύστημα που ειδοποιεί για ενδεχόμενη σύγκρουση και σε ταχύτητες έως 30 ή 60 χλμ./ώρα συνήθως, επενεργεί αυτόματα και στα φρένα αν δε αντιδράσει ο οδηγός.

    Στα περισσότερα αυτοκίνητα που έχουμε οδηγήσει, το σύστημα έχει την τάση να υπερβάλλει, άλλες φορές λιγότερο και άλλες περισσότερο. Στην GLA, λειτουργεί όταν πραγματικά είναι απόλυτα απαραίτητο, όχι όποτε του καπνίσει. Ταυτόχρονα έχει πολύ καλό χωροταξικό έλεγχο, τόσο που για να δώσει λάθος ένδειξη πρέπει να περάσεις πραγματικά παρά γουρουνότριχα από παρακείμενο όχημα.

    Ακόμα ένα στοιχείο, όπως είχαμε αναφέρει για την αυτόματη απενεργοποίηση και ενεργοποίηση του χειρόφρενου, που δείχνει το βάθος της δουλειάς που γίνεται από κάποιες εταιρείες. Ενδεικτικό επίσης ότι το premium στην τιμή δεν είναι πάντα μόνο “για το όνομα” αλλά συνδέεται και με την ουσία.

    Δευτέρα 2 Οκτωβρίου

    Καλό μήνα και καλή εβδομάδα σε όλες και όλους. Η Merc συνεχίζει να τριγυρίζει εντός Αττικής χωρίς ευτυχώς να μας αγχώνει με την κατανάλωσή της. Η οποία, παρά την εξοντωτική κίνηση τις καθημερινές, δεν έχει ξεπεράσει σε καμία περίπτωση τα 5,7 λίτρα. Με λίγο ανοιχτό δρόμο εύκολα βλέπεις και τιμές πιο κοντά στα 5,0 γεγονός ιδιαίτερα παρηγορητικό για την τσέπη του οδηγού.

    Ένας τριγμός σήμερα στον αριστερό αεραγωγό γρήγορα εξαφανίστηκε όπως εμφανίστηκε, στη γενικότερη όμως ησυχία του εσωτερικού της GLA, ήταν ιδιαίτερα ενοχλητικός. Όπως ενοχλητικό είναι και το γεγονός ότι παρότι υπάρχει διακόπτης για εκκίνηση χωρίς κλειδί, οι πόρτες απαιτούν το πάτημα του πομπού για να ανοίξουν και να κλείσουν. Ένα σύστημα keyless entry θα ήταν απείρως πιο πρακτικό, αφού η υποδομή υπάρχει.

    Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου

    Υπάρχουν μερικά πραγματάκια στη λειτουργικότητα ορισμένων αυτοκινήτων, που σου φτιάχνουν τη μέρα. Δεν είναι ιδιαίτερα σημαντικά και δεν αναφέρονται με πηχυαίους τίτλους στα prospectus ή στα press kit. Δείχνουν όμως το βάθος της σκέψης των μηχανικών που εξελίσσουν ένα αυτοκίνητο.

    Mercedes GLA 1.5d f/l 2017

    Ένα από αυτά στη Mercedes, είναι η αυτόματη ενεργοποίηση της επιλογής P στο αυτόματο κιβώτιο και του χειρόφρενου. Αυτό δεν συμβαίνει αμέσως μόλις πατήσεις το διακόπτη για την απενεργοποίηση του κινητήρα -πολύ σωστά- αλλά όταν ανοίξεις την πόρτα. Που σημαίνει ότι φεύγεις και ξέχασες να κάνεις την πρέπουσα αλληλουχία κινήσεων… ακινητοποίησης.

    Η παραπάνω λειτουργία κυριολεκτικά λύνει τα χέρια του οδηγού στις συνεχείς και μικρών αποστάσεων μετακινήσεις στην πόλη. Μαζί με την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, που ακόμα είναι σταθερά στα 5,2 λίτρα/100 χλμ., αρκούν για να δώσουν λάμψη στις πρώτες μουντές μέρες του Φθινοπώρου. Να έχετε ένα υπέροχο Σ/Κ και μείνετε μαζί μας, καθώς έχει πολύ live για το GP Μαλαισία. Από εδώ, θα συνεχίσουμε την Δευτέρα.

    Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου

    Η έλευση του φθινοπώρου διόλου δεν μας χάλασε, παρά την απογευματινή βροχούλα καθημερινώς τις τελευταίες ημέρες. Διαυγής ατμόσφαιρα και ευχάριστες θερμοκρασίες το πρωί, εξισορροπούν ιδανικά τα όποια προβλήματα δημιουργεί στις αστικές μετακινήσεις η μπόρα.

    Σε αυτές η Merc “μας” δείχνει ένα εξαιρετικό πρόσωπο από άποψη ευκολίας και κατανάλωσης. Με την άριστη θέση οδήγησης και το αυτόματο κιβώτιο, ακόμα και το σταμάτα-ξεκίνα δεν ενοχλεί ιδιαίτερα. Ταυτόχρονα, ακόμα και σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, ο κινητήρας δεν ζητά πάνω από 5,2 λίτρα/100 χλμ κατά μέσο όρο.

    Σημειώστε εδώ ότι η “περίεργη” τοποθέτηση του χειριστηρίου του αυτόματου κιβωτίου στην κολόνα του τιμονιού, εκεί που στα περισσότερα αυτοκίνητα είναι ο διακόπτης των υαλοκαθαριστήρων, είναι τελικά εργονομική. Κατ’ αρχάς, είναι εγγύτερα στο χέρι του οδηγού. Δευτερευόντως, αφήνει πολύ χώρο ανάμεσα στα καθίσματα, για πρακτικές θήκες. Απλά θέλει λίγο χρόνο να τον συνηθίσει κανείς, αν δεν έχει εμπειρία από Mercedes.

    Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου

    Η πρώτη επαφή με την GLA 180 d δεν κρύβει καμία έκπληξη. Το μοντέλο έχει υποστεί αισθητικές κατά βάση διαφοροποιήσεις. Εξωτερικά στη μάσκα, στον προφυλακτήρα εμπρός και πίσω, στις ζάντες και στα χρώματα, ενώ εσωτερικά στη βαθμονόμηση των οργάνων, στα χρώματα και στις επενδύσεις.

    Αυτό που πάντα δεν μας άρεσε, η λειτουργία του συστήματος infotainment μέσω του περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, παραμένει. Επίσης οι ενδείξεις του κοντέρ έγιναν πλέον τόσο πυκνές -ανά 10 χλμ.- που το βλέμμα χάνει τη μπάλα. Κατά τα άλλα το περιβάλλον είναι απόλυτα γνωστό και εξαιρετικά φιλικό προς το χρήστη. Η θέση οδήγησης παραμένει κορυφαία, η ανάρτηση σφιχτή μα και ενδοτική, ενώ το σύστημα διεύθυνσης ότι καλύτερο στην κατηγορία.

    Λόγω του υπερυψωμένου αμαξώματος μπαίνεις και βγαίνεις εύκολα, γεγονός ιδιαίτερα πρακτικό στις καθημερινές μετακινήσεις. Παρά τον όγκο της επίσης, η GLA έχει πολύ λογικές διαστάσεις, με μήκος 4,42 μέτρα και πλάτος 1.8. Με τη βοήθεια δεν της πίσω κάμερας, που δίνει πολύ ευκρινή εικόνα στην κεντρική ψηφιακή οθόνη, η στάθμευση είναι παιχνίδι.

    Σχόλια

    Σχόλια