Live Test: Mini Cooper Countryman D All4

    Το νέο Countryman έχει όλα τα στοιχεία που χρειάζονται για να συνεχίσει δυναμικά την πορεία που ξεκίνησε το προκάτοχο μοντέλο, που είχε “καταφέρει” να θεωρείται εκτός από trendy επιλογή και πολύ ικανό οικογενειακό αυτοκίνητο.

    Το Mini Cooper Countryman D με την τετρακίνηση και το δίλιτρο diesel μοτέρ στη χαμηλή του έκδοση απόδοσης, είναι κοντά μας για να μας δείξει τις αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν. Θα περάσουμε μαζί του την ερχόμενη εβδομάδα συλλέγοντας στοιχεία από την καθημερινότητα, για να ανακεφαλαιώσουμε στο τέλος με την -όχι και τόσο, στο Motornews είμαστε…- τυπική δοκιμή του αυτοκινήτου.

    Δευτέρα 2 Οκτωβρίου

    Όχι ότι δεν το περιμέναμε αλλά το νέο Countryman μας κέρδισε. Σε όλα τα επίπεδα. Είναι μεγαλύτερο από το προκάτοχο, πιο ευρύχωρο, πιο άνετο και πιο πολιτισμένο, ενώ κάνει διαφορά και στη συνολική εικόνα της ποιότητας το γεγονός πως τα σκληρά πλαστικά που στο εσωτερικό του προκατόχου ήταν στις περισσότερες επιφάνειες, είναι τώρα μειονότητα.

    Ο κινητήρας που αν (μπορείς να) εξαιρέσεις το γεγονός πως είναι δίλιτρος, δεν έχει καμία σχέση με τον 1.600άρη του προκατόχου- και προφανώς δεν αναφερόμαστε στην απόδοση αλλά στα ποιοτικά του χαρακτηριστικά. Σε αυτό βέβαια, παίζει το ρόλο της και η μόνωση της καμπίνας, που εύλογα είναι πολύ καλύτερη από το παλιό.

    Μην αναρωτιέστε γιατί αναφερόμαστε στο προκάτοχο. Φίλος του Motornews το έφερε “κοντά μας” για να τα βάλουμε δίπλα δίπλα και εμείς, δεν χάσαμε την ευκαιρία. Αλλά επ’ αυτού θα πούμε περισσότερα στη “σούμα”, μετά το πέρας του live test. Καλή εβδομάδα σε όλους!

    Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου

    Έχοντας περάσει τα 250 χιλιόμετρα, βλέπουμε την ένδειξη για την κατανάλωση να μένει πεισματικά πάνω από τα 7,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης. Το νούμερο αυτό, ταιριάζει και με την απόσταση που υπολογίζει το trip computer ότι μπορούμε να καλύψουμε με το υπόλοιπο του ρεζερβουάρ. Αυτό σημαίνει πως μάλλον κάτι δεν κάνουμε καλά. Θα “κλειδώσουμε” το πρόγραμμα Green για το σαββατοκύριακο και θα ξανατσεκάρουμε τις ενδείξεις τη Δευτέρα.

    Το νέο Countryman και ειδικά το “δικό μας” με τον πλούσιο εξοπλισμό, είναι εντυπωσιακό σε κάθε του διάσταση. Ειδικά αν μιλήσουμε για διάσταση ελαστικών. Το stance του αυτοκινήτου που έχουμε στη διάθεσή μας, γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακό, χάρη στις 19αρες (!) και όμορφες ζάντες αλουμινίου που φοράει. Και παρά το γεγονός πως αναλογικά με το υπόλοιπο αμάξωμα δεν δείχνουν παράταιρες, είναι μάλλον υπερβολικές σαν διάσταση. Από την άλλη πάλι, δεν εμφανίζουν αυτά τα ενοχλητικά κοπανήματα του παρελθόντος περνώντας πάνω από λακκούβες- και αυτό είναι σίγουρα ένα ακόμα υπέρ τους.

    Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου

    Είπαμε να έχουν κορυφαίο εξοπλισμό τα αυτοκίνητα που έχουμε για test drive από τις εταιρείες, αλλά εδώ, σε αυτό εδώ το Countryman, υπάρχουν κυριολεκτικά τα πάντα. Ακόμα και αν είσαι “φίλος” του να ανοίγει η πόρτα ηλεκτρικά, στοιχείο εξοπλισμού πολύ χρήσιμο σε κάτι μεγάλα SUV με κάτι πόρτες ΝΑ σε μέγεθος και ασήκωτες, εδώ, στο Mini, θα νιώσεις λίγο άβολα. Κι αυτό γιατί προφανώς, πέραν ειδικών περιπτώσεων, κανένα Mini δεν χρειάζεται να έχει ηλεκτρική πόρτα για το χώρο των αποσκευών.

    Σε βγάζει μεν από μια “δυσκολία” την ώρα που θεωρητικά έχεις τα χέρια σου γεμάτα αλλά θα θέλαμε να έχει και μια διαδικασία ενεργοποίησης της λειτουργίας με κάποια κίνηση ποδιού- που είναι και πολύ της μόδας τελευταία. Ίσως στην επόμενη γενιά. Το διπλό πάτωμα του χώρου των αποσκευών είναι αρκετά χρήσιμο, με το σκληρό κάλυμμα να αποκαλύπτει αρκετά μεγάλο βάθος και να φέρνει στο προσκήνιο τα 450 λίτρα του χώρου. Όπως έχουμε πει ξανά στο παρελθόν όμως, το δυνατό χαρτί των χάτσμπακ είναι η εύκολη εκμετάλλευση του χώρου και πάνω από την εταζέρα- που έτσι το Countryman γίνεται πραγματικά άπαιχτο.

    Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου

    Κοίτα να δεις που αυτό εδώ το Countryman, χιλιόμετρο με το χιλιόμετρο αποκαλύπτει ένα αρκετά διαφορετικό πρόσωπο στον οδηγό του. Δεν έχει εκείνες τις “ξερές” αντιδράσεις από την ανάρτηση- που για να είμαστε ειλικρινείς, δεν ήταν και πολύ ξερές αλλά μπροστά στη σημερινή… ποιότητα, το παλιό φαίνεται… αρχαίο. Περνάει με πολύ χαρακτηριστική άνεση από τις τάφρους των δρόμων της πρωτεύουσας και δεν διαμαρτύρεται.

    Μπορεί το… interface να είναι γνωστό, σχεδόν πανομοιότυπο με το προκάτοχο μοντέλο, οι διαφορές όμως στην πράξη είναι αρκετές και σημαντικές. Το 8άρι αυτόματο είναι ένα κανονικό αγχολυτικό για τον οδηγό και ας εντοπίζουμε κάποιες “αιχμηρές γωνίες” στη λειτουργία του, όπως είναι το “κλώτσημα” σε ορισμένες από τις στάσεις και πριν ο κινητήρας σβήσει με το start/stop.

    Στον ανοιχτό δρόμο, το Countryman είναι απολαυστικό πατώντας ανοιχτά, ενώ για άλλη μια φορά ο πολιτισμός που αποπνέει το δίλιτρο diesel σύνολο, σε αυτό το περιβάλλον, κάνει τη διαφορά. Μόνο με ανοιχτό παράθυρο, στο ρελαντί και με αυτοκίνητο δίπλα για να κάνει αντήχηση ο ήχος, καταλαβαίνεις πως το μοτέρ είναι diesel. Εξαιρετικός!

    Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου

    Παραλάβαμε το Countryman και η αίσθηση ήταν λίγο περίεργη. Ναι, σίγουρα άλλαξε αλλά ταυτόχρονα έχει μείνει “ίδιο”. Πίσω από το τιμόνι, έχεις την αίσθηση πως είσαι στο γνωστό “πακέτο” που είχες οδηγήσει και πέρσι. Η λεπτομέρειες που έχουν να κάνουν με τον εξοπλισμό, είναι groundbreaking για το μοντέλο αλλά δεν αλλάζουν την συνολική του εικόνα.

    Η οθόνη στο κέντρο του ταμπλό είναι πλέον (επιτέλους) αφής. Το Head Up Display πίσω από το τιμόνι, έχει πολύ σωστή τοποθέτηση και είναι ακριβώς όπως πρέπει. Η busy κεντρική κονσόλα σε “προκαλεί” να βρεις και πάλι τους διακόπτες που είναι στη γνωστή για Mini θέση.

    Ο κινητήρας στα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, δείχνει πόσο πολιτισμένος είναι. Δεν ακούγεται και συνεργάζεται ιδανικά με το αυτόματο κιβώτιο, για να είσαι συνεχώς με ροπή στους τροχούς σου. Η αίσθηση της ανάρτησης είναι αρκετά σφιχτή, χωρίς να είναι κουραστική, ενώ -και εδώ αρχίζουν οι διαφορές με το προηγούμενο μοντέλο- δείχνει και μια “αρχοντιά” στο πάτημά του, που προφανώς προκύπτει από τις μεγαλύτερες διαστάσεις.

    Το μεταξόνιο είναι μεγαλύτερο κατά 7,5 εκατοστά, ενώ το συνολικό μήκος έχει “πάρει” 20 ολόκληρα εκατοστά. Στο πλάτος, όχι σπουδαία πράγματα, με +3 εκατοστά- και από εκεί προκύπτει και η αίσθηση που παραπέμπει στο παλιότερο μοντέλο.

    Σχόλια

    Σχόλια