Live Test: Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 136 hp

    Το κορυφαίο Opel άλλαξε δραστικά στη δεύτερη γενιά του και έρχεται με μεγάλες διαστάσεις και πλούσιο εξοπλισμό να θέλξει τα πλήθη.

    Το Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 136 hp ήρθε στην πιο ενδιαφέρουσα -και ακριβή- εκδοχή του στο live test του motornews, για να δούμε πόσο άλλαξε σε αυτή τη δεύτερη γενιά του αλλά και πόσο κοντά είναι στον ανταγωνισμό. 

    Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου

    Τελευταία ημέρα με το νέο Insignia και οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι το αυτοκίνητο μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις με το συγκεκριμένο κινητήρα 1.6 diesel των 136 ίππων. Πιστό στο ρόλο της «λιμουζίνας», παρά την πολύ πρακτική πεντάθυρη διαμόρφωση, προσφέρει χώρους, άνεση και ήσυχο ταξίδι, σε συνδυασμό με πολύ καλές επιδόσεις. Ταυτόχρονα όμως η κατανάλωση μένει σε εντυπωσιακά χαμηλά επίπεδα, κάτω από τα 6,0 λίτρα/100 χλμ.

    Παρατηρήσαμε κάποιες μικρές ελλείψεις στον εξοπλισμό –μη ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέφτες και ανυπαρξία αισθητήρων στάθμευσης- που διατίθενται όμως προαιρετικά. Την ίδια στιγμή, τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, όπως το ενεργό cruise control, το σύστημα προειδοποίησης πρόσκρουσης με αναγνώριση πεζών και η υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας, λειτουργούν εξαιρετικά.

    Ειδική μνεία αναλογεί στα εξαιρετικά led φώτα, τα οποία προσαρμόζουν το εύρος της δέσμης και την έντασή τους αυτόματα, ανάλογα με τις συνθήκες. Αποτελούν μόνα τους ένα μεγάλο κεφάλαιο ασφαλούς οδήγησης τη νύχτα και πρέπει να τα επιλέγει κανείς χωρίς δεύτερη σκέψη.

    Στην έκδοση Innovation της δοκιμής υπάρχει στάνταρ και το πολύ πρακτικό head up display, ένα σπάνιο στοιχείο βασικού εξοπλισμού. Τέλος τόσο λειτουργικά όσο και αισθητικά, το Insignia δίνει την αίσθηση πολυτέλειας που περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας. Όλα τα παραπάνω φυσικά και δεν είναι δωρεάν, με αποτέλεσμα το Insignia με το συγκεκριμένο κινητήρα στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού να ξεκινά από τα 33.500€.

    Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου

    Αυτά κάνουν τα diesel και, παρότι πολλοί έχουν βαλθεί να τους βάλουν ταφόπλακα, βγάζουν τη γλώσσα και συνεχίζουν. Έχεις έναν κινητήρα 136 ίππων, που κινεί ένα ολόκληρο πλοίο πέντε σχεδόν μέτρων, με βάρος περίπου 1.500 κιλά. Καταφέρνει όμως, αν και κυκλοφορεί κυρίως σε αστικές συνθήκες, να καταναλώνει 5,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

    Ειδικά σε αυτοκίνητα σαν το Insignia, που ο σπορ χαρακτήρας πετάχτηκε από το παράθυρο του τελευταίου ορόφου του Burj Khalifa, οι κινητήρες diesel είναι μονόδρομος. Εκτός αν μαζοχίζεσαι με τις καταναλώσεις των 10 και πλέον λίτρων/100 χλμ. Ίσως ο μοναδικός λόγος που θα έκανε κάποιον να σκεφτεί τη βενζίνη, θα ήταν η ποιότητα λειτουργίας του κινητήρα. Ο νέος όμως diesel της Opel είναι τόσο αθόρυβος και πολιτισμένος, που και αυτό το σημαντικό πλεονέκτημα των κινητήρων βενζίνης κατά το παρελθόν, πάει περίπατο.

    Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου

    Όποιος έχει μπει μέχρι σήμερα στο Insignia, η πρώτη λέξη που αρθρώνει είναι “αμαξάρα”. Και δεν είναι μόνο οι πληθωρικές διαστάσεις που συντείνουν σε αυτή την εντύπωση. Κυρίως προέρχεται από τους πολύ άνετους χώρους επιβατών. Είναι όμως και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, η μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό και η γενικότερα πολύ προσεγμένη ποιότητα του εσωτερικού, που συμβάλλουν στις θετική εικόνα.

    Αντίστοιχα θετικά είναι και τα οδικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, που έχει τον τρόπο του να κρατά άνετους τους επιβάτες. Η ανάρτησή του δεν έχει το λειτουργικό “βάθος” αυτής των BMW για παράδειγμα. Είναι όμως ενδοτική και αθόρυβη, διατηρώντας ταυτόχρονα τον έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος σε αποδεκτό επίπεδο. Αυτά υπό κανονικές συνθήκες και όχι πίεσης, που θα έρθει οσονούπω για να διαπιστώσουμε και την λειτουργικότητα της στα δύσκολα.

    Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου

    Σήμερα το πλούσια εξοπλισμένο Insignia πρόσφερε μια πολύ σημαντική υπηρεσία. Ανακούφισε την μέση μιας κυρίας που είχε υποστεί… λουμπάγκο, με τα θερμαινόμενα πίσω καθίσματα. Από τη μια ο κλιματισμός για τους υπόλοιπους επιβάτες, από την άλλη το θερμαινόμενο πίσω κάθισμα. Οξύμωρο, αλλά πολύ αποτελεσματικό.

    Και δεν είναι το μόνο. Παρά το τεράστιο μέγεθος που έχει να κινήσει ο diesel κινητήρας των 136 ίππων του Insignia, τα καταφέρνει εξαιρετικά. Ελαστικός από πολύ χαμηλά, αθόρυβος και πολιτισμένος, συνδυάζεται με έναν πολύ γραμμικό συμπλέκτη και ένα σωστό σε κλιμάκωση και λειτουργία κιβώτιο. Αυτά τα χαρακτηριστικά έχουν και το θετικό αντίκτυπο στην κατανάλωση, που μέσα στην πόλη είναι μόλις 6,8 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

    Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου

    Το Opel Insignia πάντα πλειοδοτούσε σε διαστάσεις συγκριτικά με τον ανταγωνισμό της κατηγορίας D. Πλέον έχει φτάσει κοντά στα 5 μέτρα μήκος, “κοντράροντας” σε διαστάσεις μοντέλα της επόμενης κατηγορίας E.  Ταυτόχρονα όμως δεν δείχνει τόσο ογκώδες, όσο ο πρόγονός του. Η βασική γραμμή του αμαξώματος έχει χαμηλώσει, ενώ και οπτικά τα πάντα έχουν στενέψει -από τα φώτα έως τη μάσκα και τους προφυλακτήρες.

    Το Insignia λοιπόν είναι πολύ μεγάλο αλλά και κομψό ταυτόχρονα. Η ορατότητα παραμένει προβληματική προς τα πίσω αλλά είναι καλύτερη από το παρελθόν. Επιπρόσθετα, η κάμερα πίσω δίνει λύση στις μανούβρες με όπισθεν και στη στάθμευση. Επίσης το μοντέλο έχασε και αρκετό βάρος, κάτι που φαίνεται στην απόκριση του κινητήρα, στην κατανάλωση και στην οδήγηση.

    Πολύ καλή είναι και η εικόνα του εσωτερικού, τόσο από άποψη υλικών όσο και σχεδίασης. Επιπρόσθετα, στην έκδοση Innovation της δοκιμής, υπάρχει στάνταρ head up disply, ενώ οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους θερμαινόμενα καθίσματα, αεραγωγούς και δύο παρακαλώ θύρες USB.

    Σχόλια

    Σχόλια