Live Test: Opel Astra 1.4 Turbo 150 hp

    Με 150 ίππους και 230 Nm ροπή, μάλλον θα περάσουμε αρκετά ευχάριστα τις μέρες μας στο τιμόνι του Astra.

    Με ένα Opel Astra ξεκινάει μια ακόμα εβδομάδα στο live test του motornews. Αυτή τη φορά καλούμαστε να δούμε πόσο συμβατός με το μοντέλο είναι ο νέος κινητήρας turbo βενζίνης των 1.4 λίτρων, απόδοσης 150 ίππων. Τις επόμενες πέντε ημέρες, θα ξέρουμε. 

    Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου

    Ημέρα επιστροφής του Astra σήμερα, κατά την οποία μάθαμε και κάτι. Το πρόβλημα με το start/stop δεν είναι ακριβώς τέτοιο. Όταν η τάση της μπαταρίας πέφτει κάτω από ένα επίπεδο, τότε το αυτοκίνητο εκκινεί και πάλι πατώντας το συμπλέκτη, μόνο όμως τη στιγμή που αφήνεις το φρένο. Περίεργο πραγματικά, καθώς σε κάθε άλλο αυτοκίνητο, όταν πέσει η τάση της μπαταρίας απλά δεν λειτουργεί το σύστημα start/stop.

    Τελικά το Astra με τον turbo κινητήρα βενζίνης των 1.4 λίτρων μας άφησε ανάμεικτα συναισθήματα. Εντυπωσιαστήκαμε από τα υπέροχα καθίσματα AGR με τη δυνατότητα θέρμανσης, αερισμού και μασάζ, μας άρεσε ο κινητήρας και το κιβώτιο αλλά η κατανάλωση δεν έπεσε ποτέ κάτω από τα 8,5 λίτρα/100 χλμ.

    Λειτουργικά το αυτοκίνητο είναι στο μέσο όρο και σχεδόν πουθενά πάνω από αυτόν, με αποτέλεσμα  να μην δημιουργεί την παραμικρή αιχμή στη σχέση του με τον οδηγό. Αυτό για πολλούς υποψήφιους αγοραστές μπορεί να είναι μεγάλο πλεονέκτημα, εμείς όμως δεν το βλέπουμε έτσι.

    Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου

    Μερικά χιλιόμετρα στο επαρχιακό οδικό δίκτυο ήταν επιβεβλημένα για να αναδείξουν τα οδικά χαρακτηριστικά του Astra. Τα οποία, παρά την μαλακή ανάρτηση, είναι απόλυτα ισορροπημένα. Ο κινητήρας των 150 ίππων είναι πολύ αθόρυβος και ελαστικός στον ανοιχτό δρόμο, οι πολύ μακριές σχέσεις όμως δεν ταιριάζουν στα ανηφορικά και με πολλές στροφές κομμάτια.

    Σε αυτά δεν αρκεί η ελαστικότητα, ο κινητήρας πιέζεται και η κατανάλωση δεν δείχνει καμία διάθεση να πάρει την κατιούσα. Γενικά το Astra 1.4 T αγαπάει τον αυτοκινητόδρομο, όπου και η κατανάλωση παραμένει αρκετά συγκρατημένη λόγω των πολύ μακριών σχέσεων μετάδοσης.

    Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου

    Ο κινητήρας και το κιβώτιο του νέου Astra συγκαταλέγονται στα θετικά στοιχεία του. Ο πρώτος είναι πολύ γραμμικός και πολιτισμένος στη λειτουργία του, ενώ πουθενά δεν νιώθεις να λείπει δύναμη. Το δεύτερο έχει μικρές διαδρομές και σωστό κούμπωμα, με αποτέλεσμα να χαίρεσαι να το χειρίζεσαι.

    Ωστόσο το σύνολο βγάζει μέσα στην πόλη αρκετά υψηλή κατανάλωση. Σήμερα βρισκόμαστε στα 8,7 λίτρα/100 χλμ. χωρίς τάσεις μείωσης. Παρότι με τα προβλήματα που παρουσιάζει το σύστημα start/stop, το αφήνουμε να λειτουργεί και δεν το έχουμε συνέχεια off.

    Στα συν του αυτοκινήτου πρέπει να προσθέσουμε και τα εκπληκτικά led φώτα IntelliLux, τα οποία κυριολεκτικά κάνουν τη νύχτα μέρα. Επιπρόσθετα φωτίζουν σημεία στις στροφές που τα συμβατικά δεν μπορούν, με αποτέλεσμα ο οδηγός να έχει άψογη ορατότητα. Τέλος, η αυτόματη λειτουργία της μεγάλης σκάλας αφαιρεί ένα ακόμα βραχνά της νυχτερινής οδήγησης. Καθιστώντας την έτσι πολύ πιο ξεκούραστη.

    Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου

    Μια πηγή χαράς και ευεξίας ανακαλύψαμε σήμερα στο εσωτερικό του Astra. Μέσα στον ασφυκτικό κυκλοφοριακό κλοιό του σημερινού πρωινού στην Αθήνα, το κουμπάκι του αερισμού των καθισμάτων ήταν ένα ανέλπιστο δώρο. Τα καθίσματα AGR είναι ήδη εξαιρετικά, με δεκάδες ρυθμίσεις, ενώ εκτός από θερμαινόμενα, είναι και αεριζόμενα.

    Το δώρο του το Astra μα το ζήτησε πίσω πάντως, καθώς το σύστημα start/stop αρνείται να λειτουργήσει σωστά. Παρότι σβήνει το μοτέρ, δεν το εκκινεί πάλι με το πάτημα του συμπλέκτη -όπως είχαμε αναφέρει και χθες. Λογικά, αν ήταν πρόβλημα της μπαταρίας -χαμηλή τάση- δεν θα έσβηνε καν ο κινητήρας. Μάλλον κάτι πρέπει να συμβαίνει με τον αισθητήρα του συμπλέκτη. Πάντως, ακυρώνοντας τη λειτουργία του start/stop από το σχετικό κουμπί, ο κινητήρας παίρνει κανονικά εμπρός. Έτσι, δεν χρειάζεται κάθε φορά που αρνείται να λειτουργήσει, να πατάς off και ξανά on, από τον κεντρικό διακόπτη.

    Το πρόβλημα του start/stop είναι και το μόνο αρνητικό στοιχείο που έχουμε ανακαλύψει μέχρι αυτή τη στιγμή. Σε ένα ακόμα όμως φαίνεται να εξελίσσεται η κατανάλωση. Ήδη, με πυκνή είναι η αλήθεια κίνηση εντός πόλης, έχει ξεπεράσει τα 8 λίτρα/100 χλμ. Ωστόσο τα χιλιόμετρα που έχουμε πραγματοποιήσει δεν είναι ούτε 100, οπότε είναι ακόμα νωρίς για να έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα. Θα επανέλθουμε όμως.

    Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου

    Το πρώτο πράγμα που εντυπωσιάζει στην περίπτωση του Astra της δοκιμής, είναι τα εμπρός καθίσματα. Με πιστοποίηση AGR, προσφέρουν μεγάλο αριθμό ρυθμίσεων -ηλεκτρικών του οδηγού. Σπάνια βρίσκεις τέτοια ποιότητα καθίσματος σε αυτή την κατηγορία. Το τελικό “χτύπημα” εντυπωσιασμού δε, έρχεται από τη λειτουργία μασάζ. Μόνιμα ανοιχτή, φυσικά.

    Αφού λοιπόν ρυθμίζουμε καμιά δεκαριά παραμέτρους στο κάθισμα, απολαμβάνουμε θέση οδήγησης tailor made. Συνεχίζουμε με το στιβαρό πλαίσιο, τον αθόρυβο κινητήρα και το πολύ καλό σε αίσθηση κιβώτιο. Ωστόσο μια “αστοχία” του start/stop, τρεις φορές στη σειρά μάλιστα, μας έβαλε σε σκέψεις. Έσβησε τον κινητήρα, αλλά δεν λειτούργησε με το πάτημα του συμπλέκτη. Στην έκπληξή μας, προσθέστε και τα “γαλλικά” των όπισθεν οδηγών.

    Συνεχίζουμε όμως, για να διαπιστώσουμε αν ήταν μια στιγμιαία δυσλειτουργία ή θα επαναληφθεί.

    Σχόλια

    Σχόλια