Live Test: Opel Adam 1.4 87hp Easy

    Το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της Opel εφοδιάζεται με ένα αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, για ευκολία και άνεση.

    Opel Adam 1.4 87 hp Easytronic

    Το Opel Adam 1.4 87hp Easy ήρθε στο live test του motornews, για να μας παρουσιάσει τα διαπιστευτήρια του αυτόματου κιβωτίου του. Ξεκινάμε χαλαρά και άνετα χάρη και στις μικρές διαστάσεις να οργώνουμε την πόλη για τις επόμενες πέντε ημέρες. 

    Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου

    Το Adam σήμερα επέστρεψε στη βάση του και εμείς οφείλουμε μια σύνοψη σχετικά με τα όσα ζήσαμε μαζί του τις τελευταίες 5 ημέρες. Το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο άλλωστε αποτελεί και το σημείο διαφοροποίησης της έκδοσης Easytronic, δεν μας άρεσε. Προσωπικά θα προτιμούσαμε το χειροκίνητο.

    Συνολικά όμως το Adam, σε σχέση με το κοινό το οποίο απευθύνεται, είναι πολύ πετυχημένο. Έχει την εμφάνιση, την ποιότητα, την πληρότητα και τον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα για να συγκινήσει τις νέες και τους νέους οδηγούς. Ο άμεσος ανταγωνισμός του, το Fiat 500 και το τρίθυρο Mini, είναι πολύ δυνατός, αλλά όχι απαραίτητα καλύτερος.

    Το Fiat 500 έχει την αισθητική, αλλά σε όλα τα άλλα επίπεδα χάνει από το Adam. To Mini έχει και την αισθητική και την τεχνολογία, αλλά είναι πιο ακριβό από το Adam. Αυτό που δεν έχει το Adam σε σχέση και με τα δύο είναι το υπόβαθρο ενός ένδοξου προγόνου. Ωστόσο είναι πολύ ενδιαφέρον αισθητικά, πολύ ευχάριστο στην οδήγηση -κυρίως ως χειροκίνητο και ταυτόχρονα εύχρηστο και ευέλικτο στην πόλη.

    Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου

    Μια μεταφορά συγγενικού προσώπου σήμερα στο ΚΤΕΛ, αποκάλυψε μια πικρή αλήθεια. Ακόμα και οι αποσκευές μόλις 2 ατόμων, αν είναι για πολυήμερες διακοπές, δύσκολα θα χωρέσουν στο πορτ μπαγκάζ.

    Με δύο τσάντες ταξιδιού μέτριου μεγέθους, ο χώρος αποσκευών “έκλεισε”. Επιπλέον, το μικρό άνοιγμα και το ύψος του αμαξώματος σε αυτό το σημείο, δεν διευκολύνουν διόλου τη φόρτωση. Θα μας πείτε “είναι το Adam οικογενειακό αυτοκίνητο”; Όχι φυσικά αλλά δεν παύει να έχει τέσσερις και όχι δύο τροχούς. Οπότε, περιμένεις κάτι περισσότερο στο πορτ μπαγκάζ.

    Με δύο άτομα, το αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα δίνει τη λύση. Και σε αυτή την περίπτωση όμως, η δυσκολία της φόρτωσης παραμένει. Συμπέρασμα; To Adam και η πρακτικότητα είναι όπως η μέρα και η νύχτα: μαζί δεν υπάρχουν.

    Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου

    Στρατηγικά η Opel είχε αποφασίσει να τοποθετήσει το Adam στο ίδιο στρατόπεδο από τα premium μικρά, όπως τo Fiat 500 και το Mini. Σχεδίασε λοιπόν με σκέρτσο το αμάξωμα και ταυτόχρονα, δεν παρέλειψε να προικίσει και το εσωτερικό με ποιοτικά υλικά. Είναι κάπως ανακόλουθο, αλλά το μικρό Adam έχει πολύ πιο ευχάριστη σχεδίαση και καλύτερη αίσθηση, σε όψη και αφή, από το μεγαλύτερο Corsa.

    Ως οδηγός λοιπόν, νιώθεις εξαιρετικά μέσα στο Adam. Ως επιβάτης επίσης, αρκεί να κάθεσαι εμπρός. Διότι πίσω, οι δύο θέσεις είναι είτε για “ξεπέτα” μετακίνηση λίγων λεπτών, είτε για στρουμφάκια. Ανάλογος είναι και ο χώρος αποσκευών, ο οποίος αρκεί για δύο άτομα ή απλά για τις καθημερινές ανάγκες.

    Λογικά όλα τα παραπάνω, καθώς από το δυνητικό κοινό της κατηγορίας των μικρών αυτοκινήτων η Opel θέλησε να έλξει μόνο τους νέους και μάλιστα τους πιο εύρωστους οικονομικά. Έτσι, το Adam δεν έχει μόνο καλύτερη ποιότητα από το Corsa αλλά και μεγαλύτερο κόστος.

    Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου

    Ήρεμα και χαλαρά συνεχίζονται οι βόλτες μας με το αυτόματο Adam στην Αθήνα. Αν συνδυάσεις την τεμπελιά του κιβωτίου με τη δική σου, όλα βαίνουν καλώς. Το μικρό Opel είναι πολύ άνετο για οδηγό και συνοδηγό. Η ανάρτηση, παρά τους τροχούς 16” που φαίνονται τεράστιοι στο μικρό αμάξωμα, είναι ενδοτική και πολύ γραμμική στην απορρόφηση των κακοτεχνιών.

    Για το κιβώτιο τα είπαμε ήδη, οπότε δεν έχει νόημα να “κυνηγάει” κανείς το Adam. Αν το κάνει, θα έχει να αντιμετωπίσει και θόρυβο του κινητήρα. Ο οποίος, καθώς το σύνολο είναι ατμοσφαιρικό και αποδίδει ικανή ισχύ σε ψηλές στροφές, αυξάνεται σημαντικά.

    Στις χαμηλές στροφές λειτουργίας είναι ελαστικός και θα μπορούσε να είναι πιο οικονομικός. Παρότι όμως οδηγούμε με διάθεση ταξιτζή σε καταστολή, η καλύτερη ένδειξη μέση κατανάλωσης που μπορέσαμε να έχουμε -σε αστικές πάντα συνθήκες- ήταν 7,1 λίτρα/100 χλμ.

    Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου

    Δεν είμαστε κακορίζικοι να αρχίζουμε τις γνωριμίες των μοντέλων που έχουμε για δοκιμή με γκρίνια, αλλά στην περίπτωση του Adam θα κάνουμε μια εξαίρεση. Το σωτήριο έτος 2017, κιβώτια σαν αυτό το αυτόματο πέντε σχέσεων, δεν θα έπρεπε να υπάρχουν. Αν εξαιρεθούν περιπτώσεις συνανθρώπων μας με κινητικό πρόβλημα, ποιος άλλος θα προτιμήσει ένα σαζμάν με χαρακτηριστικά βραδύποδα;

    Στο παρελθόν έχουμε αναφερθεί πολύ θετικά στο Adam και ειδικότερα στην S εκδοχή του. Στην έκδοση Easy το αυτοκίνητο παραμένει μαγνήτης βλεμμάτων, έχει πολύ καλή θέση οδήγησης και πλούσιο εξοπλισμό, ενώ τίποτα δεν αλλάζει στο θέμα της χωροταξίας. Το κιβώτιο όμως κάνει την πρώτη και πιο έντονα αρνητική εντύπωση. Δεν ταιριάζει καθόλου με την σπιρτόζα ψυχή του μοντέλου. Οι αλλαγές του είναι ράθυμες, αργές και αν το πιέσεις απότομες. Στην μείωση της κατανάλωσης δεν συμβάλλει, εκτός αν έχεις διακριθεί σε αγώνες βραδυπορίας.

    Για το μόνο λόγο που ίσως το προτιμήσει κανείς, είναι γιατί μισεί θανάσιμα συμπλέκτες και επιλογείς σχέσεων. Ή διότι θα του φανεί γελοία η διαφορά των 500€ για να “αναβαθμιστεί” από χειροκίνητο σε αυτόματο. Ειδικά εφόσον το Easy έχει και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών. Καμία σχέση όμως με τις πραγματικά χειροκίνητες.

    Σχόλια

    Σχόλια