GP Ιταλίας: Περίπατος Hamilton και Mercedes

Είχε φανεί και από τα δοκιμαστικά η διαφορά. “Σφραγίστηκε” και στον αγώνα, το ότι η Ferrari δεν είχε τρόπο να αναχαιτίσει την επέλαση της Mercedes ακόμα και στην “έδρα” της.

Η οδήγηση του Hamilton ήταν αλάνθαστη και του εξασφάλισε εκτός της 69ης νίκης στην καριέρα του, την πρωτοπορία στο βαθμολογικό πίνακα του πρωταθλήματος των οδηγών για πρώτη φορά φέτος. Αφού πήρε εύκολα την pole position στις επεισοδιακές κατατακτήριες του Σαββάτου, μπήκε στην πίστα την ημέρα του αγώνα και έδειξε με το καλημέρα ποιος είναι το αφεντικό.

Οι δύο Ferrari, κάνοντας χρόνους που θα έστελναν στον ψυχίατρο τους φανατικούς του pransing horse, δεν κατάφεραν τίποτα καλύτερο από τον 7ο και 8ο χρόνο. Ωφελήθηκαν ωστόσο από την ποινή θέσεων στην εκκίνηση των δύο Red Bull και έτσι ξεκίνησαν τον αγώνα από τις θέσεις 5 και 6, με τον Bottas (με τη δεύτερη Mercedes) να εκκινεί 4ος.

Για πρώτη φορά στην καριέρα του ο Stroll (Williams) ξεκίνησε από την πρώτη σειρά της εκκίνησης (2η θέση) και ο Ocon (Force India) πήρε εκκίνηση από την 3η θέση- λόγω της ποινής που λέγαμε για τια δύο Red Bull που στις κατατακτήριες έδειξαν πολύ δυναμικές. Κυρίως όμως, λόγω της αδυναμίας των δύο Ferrari να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, με τον Vettel να μην μπορεί να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της πίστας και των καιρικών συνθηκών Παρασκευής και Σαββάτου.

Λίγο μετά την εκκίνηση, ο Bottas “αποκατέστησε την τάξη” και βρέθηκε δεύτερος πίσω από τον Hamilton που ήταν άπιαστος, ενώ οι οδηγοί της Ferrari έψαχναν να βρουν τα πατήματά τους. Εκεί φάνηκε με τον πιο δραματικό τρόπο το πόσο σημαντικό είναι το διήμερο πριν τον αγώνα, με του Vettel και Raikkonen να μην έχουν καταφέρει να κάνουν και να δοκιμάσουν όλα όσα ήθελαν.

Οι συνθήκες έδωσαν την ευκαιρία στα μονοθέσια της Red Bull να δείξουν τις αξίζουν. Ο Ricciardo μάλιστα, ψηφίστηκε και “οδηγός της ημέρας” αφού ξεκίνησε τον αγώνα από τη 16η θέση και τερμάτισε 4ος, πίσω από τον Vettel που οριακά έσωσε τα προσχήματα, πιάνοντας το χαμηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου για λογαριασμό της Ferrari. Το βάρος της ευθύνης ήταν όπως και να το κάνουμε μεγάλο, αφού η Ferrari έπαιζε “εντός έδρας” και η Monza είχε ιδιαίτερη βαρύτητα. Το πλήθος βλέπετε, ήταν σε όγκο, συντριπτικά υπέρ της Ιταλικής ομάδας. Αυτός ήταν και ο λόγος για τον οποίο η τρίτη θέση του Vettel, πανηγυρίστηκε σαν νίκη από τους “αιώνια πιστούς” της Ferrari.

Για να γυρίσουμε όμως στην υπερπροσπάθεια του Ricciardo, πρέπει να πούμε πως έπαιξε και η στρατηγική της ομάδας το ρόλο της εκτός από την ιδιοφυή οδήγηση του Αυστραλού της Red Bull. Τον άφησαν να κάνει ένα μεγάλο stint με τα μαλακά ελαστικά, πριν τον φέρουν στα pits για super softs. Είχε αναρριχηθεί ήδη στην κατάταξη και με τα ss μπόρεσε να κάνει την προσπέραση του αγώνα στον Raikkonen,αφήνοντας τον ανήμπορο να αντιδράσει Φινλανδό στην 5η θέση μέχρι και τον τερματισμό.

Άσχημος ήταν ο αγώνας για τη McLaren που είδε τον Vandoorne να εγκαταλείπει από μηχανική βλάβη, ενώ τρεις γύρους πριν το τέλος, ζήτησε και από τον Alonso να εγκαταλείψει καθώς οι μηχανικοί εντόπισαν κάποιο πρόβλημα- όπως του είπαν στον ασύρματο.

Αυτά ήταν τα σημαντικότερα στοιχεία του αγώνα στη Monza, κατά τη διάρκεια του οποίου η διαφορά στο ρυθμό μεταξύ Mercedes και Ferrari ήταν περίπου 1” στο γύρο κατά μέσο όρο. Το πρωτάθλημα θα συνεχιστεί στη Σιγκαπούρη, στις 17 Σεπτεμβρίου, με τα live sessions του Motornews να ξεκινούν από την Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου, όταν και θα γίνουν τα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά.

MTNS

Σχόλια

Σχόλια