Live Test: Opel Crossland X 1.2T 110 ps

    Συνδυάζει αρετές SUV και MPV, με μήκος μόλις 4,2 μέτρα για να είναι ευέλικτο στην πόλη. Ένα πραγματικό crossover, με λίγη γαλλική essence.

    Η έλευση του νέου Opel Crossland X 1.2Τ 110 ps στο live test του motornews συνδυάστηκε με το τέλος του καλοκαιριού, αλλά όχι και με το τέλος της διάθεσής μας για αποδράσεις. Θεωρητικά, είναι το ιδανικό αυτοκίνητο. Θα το ανακαλύψουμε. 

    Παρασκευή 1 Σεπτεμβρίου

    Με τις ευχές μας για καλό μήνα, ξεκινάμε τη γκρίνια. Αυτό λοιπόν που μας ενοχλεί περισσότερο στο Crossland X είναι ο επιλογέας. Η αίσθηση και οι διαδρομές του, με τις περίεργες γωνίες που πιάνει όταν επιλέγει ο οδηγός 2η και 4η, δείχνει τόσο εκτός κλίματος και εκτός εποχής γενικά.

    Χώρια που ακόμα ακόμα δεν ταιριάζει με τίποτα στο ύφος και το συνηθισμένο τόσα χρόνια στυλ των επιλογέων στα αυτοκίνητα της Opel. Λεπτομέρεια; Μάλλον όχι. Επιμένουμε. Με τον επιλογέα, ο οδηγός έχει συνεχή “συνεργασία” και αυτό που κρατάει στο χέρι του εδώ, δεν είναι Opel.

    Πέμπτη 31 Αυγούστου

    Τελευταία μέρα του μήνα και το Crossland X άλλαξε χέρια για να δούμε και να επιβεβαιώσουμε όλα όσα είχαμε δει στην παρουσίασή του. Βέβαια τότε είχαμε τη χαρά να το οδηγήσουμε με τον diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων, που αν μη τι άλλο σε κέρδιζε και με την συνολική του “ταξιδιάρικη” απόδοση αλλά και την ιδιαίτερα χαμηλή του κατανάλωση.

    Εδώ τώρα, με τον τρικύλινδρο turbo τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά. Προσαρμόζεσαι εύκολα, δεν λέει κανείς το αντίθετο και βλέπεις ότι παρά το “μικρό δέμας” ο κινητήρας τα καταφέρνει μια χαρά. Πρέπει όμως να κάνεις προσπάθεια σθεναρή για να μείνεις χαμηλά σε κατανάλωση- και όπου “χαμηλά” σημειώστε, κοντά στα 7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης.

    Τετάρτη 30 Αυγούστου

    Πολλά τα χιλιόμετρα με το νέο Crossland και συνεχίζουμε, όπως οφείλουμε με ένα εντελώς νέο μοντέλο. Πλέον μπορούμε να αναφερθούμε και στην κατανάλωση, η οποία έχει “κλειδώσει” στα 6,7 λίτρα/100 χλμ. Αυτή η τιμή είναι εξαιρετική για το βάρος και την ισχύ του κινητήρα του Crossland. Μπορεί να ανέβει σημαντικά, αν κανείς “κυνηγά” τον κινητήρα. Δεν είναι όμως απαραίτητο, καθώς η μέγιστη ροπή έρχεται θεωρητικά από τις 1.500 σ.α.λ. και πρακτικά λίγο παραπάνω. Έτσι μπορείς να οδηγείς με καλό ρυθμό χωρίς να πιέζεις.

    Opel Crossland X 12 110 ps

    Συνολικά η λογική του Crossland είναι “χαλάρωσε και απόλαυσε”. Όχι τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά. Την ευρυχωρία, την πρακτικότητα και την ευκολία οδήγησης. Γι’ αυτά άλλωστε φτιάχτηκε το Crossland και αυτά έχει ως κύρια πλεονεκτήματα.

    Από την άλλη πλευρά, αυτή η 360 μοιρών κάτοψη του αυτοκινήτου, μετά από πέντε μέρες συνεχίζει να εμφανίζεται όποτε της καπνίσει, όπως μπορείτε να δείτε και στη σχετική εικόνα. Επίσης ο τριγμός από το πίσω κάθισμα επανήλθε. Παιδικές ασθένειες; Ίσως, όχι όμως τόσο σημαντικές για να αμαυρώσουν τη συνολικά πολύ καλή εικόνα του μοντέλου.

    Τρίτη 29 Αυγούστου

    Από ένα αυτοκίνητο με κυρίως χρηστικό χαρακτήρα, δεν μπορεί κανείς να περιμένει συγκινήσεις στην οδήγηση. Από αυτό τον κανόνα δεν ξεφεύγει το Crossland. Το πεντάρι κιβώτιο δεν γεφυρώνει όλα τα κενά του μικρού κινητήρα, το τιμόνι είναι ευχάριστο αλλά ράθυμο σε πληροφόρηση και η υποστροφή κάνει νωρίς την εμφάνισή της, παρά τη σχετικά σκληρή ανάρτηση.

    Από την άλλη πλευρά, το νέο συμπαγές crossover της Opel είναι σαν το καπέλο του μάγου. Πετάς μέσα του ότι χρειάζεσαι και αυτό “εξαφανίζεται” στην κατάλληλη θέση. Επιπρόσθετα, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος σου επιτρέπει να κινηθείς σε δρόμους που με ένα συμβατικό επιβατικό θα το σκεφτόσουν πολύ. Δεν είναι “κατσίκι” για εξερευνήσεις υψηλού ρίσκου, αλλά θα σε πάει μέχρι μια απόκρημνη παραλία μέσω ενός βατού χωματόδρομου.

    Η ικανοποίηση του οδηγού τελικά επιτυγχάνεται: μέσα από το εύρος των επιλογών μετακίνησης, όχι από τον τρόπο που αυτές πραγματοποιούνται. Στα υπέρ και κατά λοιπόν, τα πρώτα αθροίζουν ένα σημαντικά μεγαλύτερο αποτέλεσμα, τουλάχιστον προς το παρόν.

    Δευτέρα 28 Αυγούστου

    Πολλά χιλιόμετρα το Σ/Κ σε κάθε είδους δρόμο, μας “έδεσαν” λίγο περισσότερο με το Crossland X. Εντυπωσιακό σε εκμετάλλευση χώρων, έχει θέσεις για πέντε και τις αποσκευές τους, ενώ η συνολική αίσθηση ευρυχωρίας είναι εξαιρετική. Ανάλογα άψογη είναι και η πρακτικότητα, καθώς το πίσω κάθισμα διαιρείται σε δύο τμήματα με λόγο 60:40, τα οποία είναι συρόμενα και με ρύθμιση της κλίσης της πλάτης τους. Ταυτόχρονα στο χώρο αποσκευών υπάρχει διαχωριστικό που ρυθμίζει το ύψος σε διάφορα επίπεδα.

    Για τους επιβάτες, θήκες και θέσεις μικρών αντικειμένων δεν λείπουν. Δεκάδες είναι, ενώ επιπρόσθετες παροχές ρεύματος, δύο usb και πλήρεις δυνατότητες σύνδεσης συσκευών στο σύστημα intellilink συμπληρώνουν την εικόνα.

    Ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος, με το head up display να κλέβει την παράσταση καθώς δεν είναι σύνηθες στην κατηγορία. Όταν όμως συμπτύσσεται και αναπτύσσεται αντίστοιχα, κάνει τόσο θόρυβο που νομίζει ότι χάλασε.

    Παρασκευή 25 Αυγούστου

    Οι πρώτες ώρες πίσω από το τιμόνι του νέου Opel Crossland πέρασαν διαδικαστικά. Να μάθουμε το multimedia, τα χειριστήρια, να βρούμε τη σωστή θέση οδήγησης. Ένας τριγμός από το πίσω κάθισμα μας συνόδευσε την πρώτη μέρα. Επίσης, το πανοραμικό σύστημα εποπτείας του αυτοκινήτου, το οποίο λειτουργεί σε συνδυασμό με την επιλογή της όπισθεν, δεν αποκρινόταν. Χρειαζόταν τουλάχιστον 15 δλ. για να δώσει εικόνα και σε αυτό το διάστημα είχες παρκάρει δύο φορές.

    Opel Crossland X 1.2 T 110ps

    Μετά από δύο εβδομάδες back to back με δύο από τα καλύτερα τρικύλινδρα σύνολα του λίτρου της αγοράς, αυτό της Honda και αυτό της Ford, ο γαλλικός τρικύλινδρος 1.2 μας φάνηκε κάπως τραχύς. Αντικειμενικά δεν είναι ιδιαίτερα, αλλά τα μικρότερα μοτέρ των άλλων έχουν γίνει τόσο πολιτισμένα, που “ξεγυμνώνουν” το σύνολο του Crossland.

    Η ανάρτηση, τέλος, μας φάνηκε σφιχτή για αστική χρήση, με δεδομένο μάλιστα το χαρακτήρα του αυτοκινήτου αλλά και τη δυνατότητά του για μεγάλες διαδρομές λειτουργίας της ανάρτησης.

    Σχόλια

    Σχόλια