Live Test: Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 100 ps

    Το καλύτερο Fiesta που έγινε ποτέ, με τον καλύτερο τρικύλινδρο turbo κινητήρα του λίτρου, μας δίνει τα διαπιστευτήριά του.

    Μερικές εβδομάδες μετά τη diesel εκδοχή, υποδεχόμαστε στο live test του motornews και το νέο Ford Fiesta 1.0 Ecoboost, στην έκδοση των 100 ίππων. Και βγήκαμε να αλώσουμε τους δρόμους. 

    Παρασκευή 25 Αυγούστου

    Τίτλοι τέλους σήμερα για τη συμβίωσή μας με το Fiesta και επεράσαμε όμορφα. Δεν ξέρουμε τι είχαν στο μυαλό τους να φτιάξουν οι τεχνικοί της Ford, ξέρουμε όμως πλέον τι έφτιαξαν. Το νέο Fiesta είναι το πιο “μικρομεγάλο” της κατηγορίας B. Συμπαγείς διαστάσεις με συμπεριφορά, άνεση, εξοπλισμό και ποιότητα κύλισης τουλάχιστον κατηγορίας D.

    Παράλληλα με τα παραπάνω, οι άνθρωποι της Ford πέτυχαν να κάνουν και τον πολλαπλά βραβευμένο ως κινητήρα της χρονιάς τρικύλινδρο Ecoboost, πραγματικά οικονομικό. Στο παρελθόν δύσκολα έβλεπες τα 7 λίτρα/100 χλμ. Με το νέο Fiesta και οδηγώντας σβέλτα, η μέση κατανάλωση των 5,8 λίτρων μας εξέπληξε.

    Χωρίς να χάσει τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα, το νέο Fiesta είναι πλέον πολύ πιο ώριμο. Σε χώρους και πρακτικότητα δεν εισάγει καινά δαιμόνια. Επίσης η αισθητική του, ειδικά εμπρός, δύσκολα ξεχωρίζει ως νέα από αυτή του προηγούμενη μοντέλου. Συνολικά όμως είναι τόσο καλό, που κοντράρει με άνεση οτιδήποτε στην κατηγορία. Κοντολογίς, αν με το μικρό αυτοκίνητο που ψάχνεις έχεις να γράψεις πολύ χιλιόμετρο, τότε Fiesta. Θα απολαμβάνεις τα ταξίδια για πολλά χρόνια. Αν όχι, τότε οι επιλογές είναι πολλές.

    Πέμπτη 24 Αυγούστου

    Οι χώροι του νέου Fiesta είναι επαρκείς αλλά όχι το higlight του. Τέσσερις επιβάτες με τις αποσκευές τους θα μετακινηθούν άνετα, ήσυχα και οικονομικά. Αν δεν ανέβεις τουλάχιστον δύο κατηγορίες μεγέθους, δύσκολα βρίσκεις κάτι καλύτερο σε επίπεδο ποιότητας κύλισης.

    Πέμπτος επιβάτης όμως πολύ δύσκολα θα βολευτεί πίσω. Και αν το κάνει αυτός, ακόμα πιο δύσκολα θα βολευτούν οι αποσκευές του. Για να είμαστε πάντως ακριβοδίκαιο, το Fiesta δεν υπολείπεται του μέσου όρους της κατηγορίας σε χώρους. Ταυτόχρονα είναι πιο ευρύχωρο από τον προκάτοχό του και απείρως πιο άνετο και αθόρυβο.

    Συνολικά αν η πρακτικότητα είναι το ζητούμενο, υπάρχουν και αλλού πορτοκαλιές. Αν όμως η απόλαυση της οδήγησης και ο συνολικός πολιτισμός μετακίνησης μετρούν περισσότερο, τότε το Fiesta δύσκολα θα βρει αντίπαλο.

    Τετάρτη 23 Αυγούστου

    Όπως και στο diesel Fiesta, έτσι και στο Ecoboost η θέση οδήγησης δεν μας ικανοποίησε απόλυτα. Το ψάξαμε πολύ και ο βασικός λόγος έχει να κάνει με δύο παράγοντες. Πρώτος, η σχετικά μικρή έδρα του καθίσματος. Δεύτερος το μετατοπισμένο πολύ δεξιά ποδωστήριο του γκαζιού. Επίσης, η απόσταση ανάμεσα σε αυτό και το φρένο, όταν φοράς πλατύ παπούτσι, είναι ελάχιστη.

    Αντίθετα από τη θέση οδήγησης, το σύστημα ήχου της B&O είναι όλα τα λεφτά. Αξίζει κάθε σεντ του κόστους του και το προτείνουμε ανεπιφύλακτα. Εξαιρετικός είναι επίσης και ο κινητήρας, ο οποίος, χωρίς να διαθέτει περίσσεια ισχύος, ικανοποιεί με τη ροπή και την ελαστικότητά του. Μετά μάλιστα από περίπου 1.000 χλμ. σε κάθε είδους δρόμο, η μέση κατανάλωση των 5,8 λίτρων είναι εντυπωσιακή. Παλιότερα, ο ίδιος κινητήρας δύσκολα έπεφτε κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ., κάτι που δείχνει συνολική βελτίωση στο νέο Fiesta.

    Για να επιτευχθεί αυτό οι σχέσεις μετάδοσης είναι πραγματικά ατελείωτες. Αυτό όμως δεν δείχνει να αποτελεί τροχοπέδη για το μικρό μοτέρ, που ωθεί το αμάξωμα μεστά από τις 1.500 σ.α.λ. Απόλαυση εντός και εκτός πόλης.

    Τρίτη 22 Αυγούστου

    Επιστροφή στην Αθήνα σήμερα μετρά από 800 χιλιόμετρα επί παντός αμαξιτού δρόμου. Το μόνο που διαπιστώσαμε άξιο γκρίνιας; Οι αεραγωγοί στο ταμπλό όπως και να ρυθμιστούν, παγώνουν τα χέρια του οδηγού. Επίσης η ανάρτηση, τουλάχιστον στην έκδοση Titanium της δοκιμής, είναι τόσο μαλακή που, ειδικά το πίσω μέρος, υπό φορτίο παρουσιάζει πλεύσεις σε πολύ πιεσμένες παρατεταμένες στροφές.

    Το δεύτερο σύμπτωμα αποτελεί μια πολύ “πιεσμένη” κατάσταση, ωστόσο το Fiesta σε ωθεί να το φέρεις στο όριο, παρότι εξαιρετικά πολιτισμένο. Έχει την ισχύ, το εξαιρετικό πάτημα και ένα ζωντανό τιμόνι, που σου δίνουν το πράσινο φως για το κάτι παραπάνω. Ξεπερνώντας το και αυτό, το αυτοκίνητο παραμένει απόλυτα υπό έλεγχο, αν ξέρεις φυσικά τις κάνεις, χωρίς απότομες αντιδράσεις. Η υποστροφή αργεί πάρα πολύ να εμφανιστεί και αυτό είναι ιδιαίτερα θετικό σε δρόμους με πολύ χαμηλή πρόσφυση.

    Δευτέρα 21 Αυγούστου

    Με την προηγούμενη εμπειρία από την οδήγηση του νέου Ford Fiesta TDCi, όταν πήραμε το Ecoboost βγήκαμε στον αυτοκινητόδρομο. Με ακόμα χαμηλότερο θόρυβο από τον κινητήρα και ιδανικές καμπύλες ισχύος και ροπής, μπορείς να ταξιδεύεις μέρες με δαύτο. Αν υπάρχει ένα μοντέλο της κατηγορίας του που αξίζει τον ορισμό GT ακόμα και στη βασική του έκδοση, αυτό είναι σίγουρα το νέο Fiesta.

    Ford Fiesta Ecoboost 10 2017

    Σε σχέση με το παρελθόν η ανάρτηση είναι “μαγικό χαλί”. Παράλληλα  το επίπεδο θορύβου  στο εσωτερικό είναι τόσο χαμηλό, που ψάχνεσαι αν πατάς ακόμα άσφαλτο ή απογειώθηκες. Επίσης, σε επίπεδο στιβαρότητας πλαισίου, έχει γίνει εξαιρετική δουλειά. Το νιώσαμε σε πολλές περιπτώσεις και ειδικά στην πορεία 15 χιλιομέτρων επί χωματόδρομου με κροκάλα  χωρίς τον παραμικρό τριγμό. Υπόκλιση.

    Σχόλια

    Σχόλια