Live Test: Honda Civic 1.5 VTEC Turbo 182 ps

    Αμέσως μετά το νέο Civic 1.0 Turbo, το 1.5 Turbo των 182 ίππων έρχεται να επιβεβαιώσει το δυναμικό χαρακτήρα του μοντέλου.

    Honda Civic 15 VTEC Turbo 182 ps 2017

    Όσοι έχουμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Honda Civic 1.5 VTEC Turbo 182 ps σε αυτό το εορταστικό live test του motornews τρίβουμε τα χεράκια μας μετά την εξαιρετική εμπειρία με το μικρότερο 1.0. 

    Τετάρτη 16 Αυγούστου

    Συνήθως οι ισχυροί κινητήρες βενζίνης, όταν πιεστούν, αυξάνουν εκθετικά την κατανάλωσή του. Ευτυχώς κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει με το Civic. Το turbo σύνολο των 182 ίππων, ακόμα και όταν κληθεί να δείξει τα δόντια του, δεν απαιτεί περιττά κολλητηλίκια με το βενζινά.

    Πιέζοντας λοιπόν λίγο περισσότερο από το φυσιολογικό, είδαμε τη μέση κατανάλωση να σκαρφαλώνει στα 8,0 λίτρα. Κανένα δράμα δηλαδή και μάλιστα πλέον έχει πέσει και πάλι στα 7,7, καθώς κινούμαστε σβέλτα μεν, αλλά πάντα με μια σχέση επάνω.

    Αν πάντως πρέπει κάτι να βρούμε στο εξαιρετικό μηχανικό σύνολο του Civic για να δείξουμε ότι κάνουμε τη δουλειά μας, αυτό είναι μια μικρή υστέρηση στις χαμηλές σ.α.λ. Όλοι οι turbo κινητήρες την έχουν, ωστόσο εδώ είναι λίγο πιο έντονη, παρά την πολύ ψαγμένη τεχνολογία της τροφοδοσίας. Αν αναρωτιέστε για το εύρος των στροφών που αναφερόμαστε, από τις 700 περίπου του ρελαντί έως περίπου τις 2.000. Μετά υπάρχει συνεχής, γραμμική και πολύ δύναμη.

    Τρίτη 15 Αυγούστου

    Η ροπή των 240 Nm από τις 1.900 σ.α.λ. είναι το στοιχείο, που κάνει το μεγάλο κινητήρα πολύ πιο ευχάριστο από τον μικρότερο του λίτρου. Και οι επιδόσεις, φυσικά, με 220 χλμ./ώρα μέγιστη ταχύτητα και 8,2 δλ. για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα.

    Απολαυστικές είναι και οι ρεπρίζ, καθώς το Civic 1.5 γεμίζει γρήγορα τις μακριές σχέσεις του κιβωτίου των 6 σχέσεων και προσπερνάει άμεσα. Η ελάχιστα πιο σκληρή ανάρτηση σε σχέση με το χιλιάρι δεν κουράζει ποτέ. Εξασφαλίζοντας παράλληλα ιδανικό έλεγχο του αμαξώματος.

    Honda Civic 1.5 Turbo VTEC 182 PS 2017

    Λόγω της αυξημένης ροπή και παρότι χαίρεσαι να το πιέζεις, το πιο δυνατό έως αυτή τη στιγμή Civic στην ελληνική αγορά επιφυλάσσει μια ακόμα έκπληξη: η μέση κατανάλωση είναι μόλις ένα λίτρο αυξημένη, στα 7,5 λίτρα.100 χλμ., σε σχέση με αυτή του 1.0. Αν μάλιστα είσαι συνεχώς σε διάθεση εκμετάλλευσης της ροπής και όχι της ισχύος, μπορεί να μειωθεί ακόμα περισσότερο.

    Δευτέρα 14 Αυγούστου

    Η έκπληξη όταν παραδώσαμε το Civic 1.0 για να παραλάβουμε το 1.5, ήταν όλη δική μας. Ολόιδιο χρώμα, ολόιδιες ζάντες και ίδιο επίπεδο εξοπλισμού. Χωρίς την πινακίδα, να δηλώνει τη διαφορά, θα μπερδευόμαστε ακόμα και εμείς.

    Η πίσω όψη είναι πολύ πιο δηλωτική της διαφοράς, χάρη στη διπλή, κεντρικά τοποθετημένη απόληξη της εξάτμισης. Η οποία αποτελεί μοναδικό προνόμιο του ισχυρότερου 1.5 με τους 182 ίππους.

    Το περιβάλλον γνώριμο λοιπόν και έτσι μετά την τακτοποίηση των σταθμών στο multimedia σύστημα, πατήσαμε το γκάζι στο πάτωμα. Κανένα δράμα δεν ακολούθησε, καθώς οι σχέσεις είναι αρκετά μακριές, ενώ και ο ήχος ελάχιστα πιο “άγριος”. Ο τρόπος όμως που ανέβαιναν τα χιλιόμετρα, ήταν αυτός ενός πραγματικού, συμπαγούς το δέμας αλλά ικανού GT.

    Με συμμάχους την εξαιρετική θέση οδήγησης, το κοφτερό τιμόνι, το άψογο κιβώτιο και την πιο σφιχτή ανάρτηση, αυτό το Civic σίγουρα θα κάνει πολλά περισσότερα από το να μεταφέρει πέντε άτομα και αποσκευές με ασφάλεια. Αυτά όμως, μένει να τα ανακαλύψουμε τις επόμενες πέντε ημέρες.

    Σχόλια

    Σχόλια